Gå til innhold

Trykk i kjølevannet..

Ranger emnet


Raver^

Anbefalte innlegg

Noen som har hatt problemer med at de har enormt med trykk i kjølevannet?? Det er omtrent så at slangene blir helt knallharde, å er nesten redd for at de skal sprekke..Er klar over at jeg har litt luft i systemet, men dette skulle vel ikke kunne forårsake et slikt trykk!? Har akkurat byttet toppakning..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, byttet toppakningen selv eller? Sikker på at alt er tett etc?

 

Byttet selv ja.. Er nokså sikker på at alt er tett ja, eller den slangen som slipper ut lufttrykket til ekspansjonstanken lekker litt (den som går til øvre del av radiator) men det skulle vel ikke ha noe å si på det er såpass trykk!? Er også forsterket toppakning så den kan ikke ha blitt ødelagt igjen allerede..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet selv ja.. ..

 

du strammet toppen med rett moment og i rett rekkefølge osv? ble den slik etter du byttet topp pakkning eller var den sånn før også? byttet du også strekkboltene?

89 Corrado G60 (driver å bygger opp)

69 Bobble Rodster cab (havarert motor)

83 Golf 1 GTI (til slags) STJELT I NARVIK :(http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=115813

93 Golf VR6 (bruksbilen) http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=107217

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du strammet toppen med rett moment og i rett rekkefølge osv? ble den slik etter du byttet topp pakkning eller var den sånn før også? byttet du også strekkboltene?

 

Strammet i rett rekkefølge med rett moment ja..var ikke sånn før nei.. Byttet heller ikke strekkboltene da de ikke var strekt noe..Hørte med Møller og Sylinderservice om det..Kan det ha noe med at kanskje fullspeed-bryteren min er gåen eller at den suger endel falskluft inn i spjeldhuset??må bare spør selv om det er veldig lite trolig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøv å fjern luftlommene fra systemet. Åpne ekspansjonstanken og klem slangene som går ut fra radiator. Du vil si det boble i ekspansjonstanken. Jeg ville også byttet den slangen du sa lakk litt. Det kan føre til større og større luftlommer i radiatoren.

 

Har luftet systemet helt før, men det kan jo være at dette hullet i slangen forårsaker at det lages nytt trykk hele tiden..Det er det at det bobler i ekspansjonstanken ja, for vannet blir ikke for varmt, det holder seg rett over 70 grader, men olja blir temmelig varm, kan komme helt opp i 120 grader og oljetrykket blir av og til litt dårlig, vet ikke om dette har no sammenheng??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La bilen stå på tomgang i 5-10 minutter med lokket av på ekspansjons tanken.

Høres nesten ut som om toppakningen din er gåen.

Ellers så er d noe som gjør at vannet blir for varmt og koker eller en tett kanal et sted.

 

Har latt den stå på tomgang i oppoverbakke så jeg har fått ut lufta av varmeapparat osv..Det er ikke det at vannet blir for varmt, det blir som tidligere nevnt rett over 70 grader, er bare det at det bobler så forferdelig..har vanskelig for å kunne tro at det er en tett kanal, for rengjorde disse med da jeg hadde av toppen...Kan eventuelt noe gjøes med tette kanaler uten å måtte skru opp alt igjen??..Og toppakningen har jeg også lite tro på at kan være ødelagt da det er en Gruppe A pakning..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest endel på The-Corrado.Net nå og det er mange som har hatt problemer med trykk i kjølevannet, og da har de fått til svar at de bør bytte lokket på ekspansjonstanken da dette kan forårsake trykk hvis det er ødelagt..Har hatt store problemer med å skru det igjen fordi det liksom virker så "trangt", noen andre som har hatt dette problemet??Og tror at det kan være dette??

Begynner å gå tom for idèer ettersom toppakning og vannpumpe akkurat er byttet, og det heller ikke er olje i kjølevannet å omvendt..Kan også legge til at det virker ikke som det blir noe særlig trykk før bilen er kommet rett over 70 grader, og hvis toppakningen hadde vært gåen hadde vel dette skjedd med en gang??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest endel på The-Corrado.Net nå og det er mange som har hatt problemer med trykk i kjølevannet, og da har de fått til svar at de bør bytte lokket på ekspansjonstanken da dette kan forårsake trykk hvis det er ødelagt..Har hatt store problemer med å skru det igjen fordi det liksom virker så "trangt", noen andre som har hatt dette problemet??Og tror at det kan være dette??

 

 

Har vært borti at lokkene tar kvelden, men da lekker d som oftest ut på siden av tanken så en kan se det. Har og vært borti at ekspansjonstanken sprekker innvendig.

 

Kanskje det var en feil i pakningen slik at noe er tett. Har og hørt om en som satt pakningen opp ned selv om det skal ganske bra gjøres.

Eller kanskje du ikke har så mye trykk som du tror, og alt rett og slett er normalt?

 

 

 

 

CorraDon: Ja var litt kulere d bildet her :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært borti at lokkene tar kvelden, men da lekker d som oftest ut på siden av tanken så en kan se det. Har og vært borti at ekspansjonstanken sprekker innvendig.

 

Kanskje det var en feil i pakningen slik at noe er tett. Har og hørt om en som satt pakningen opp ned selv om det skal ganske bra gjøres.

Eller kanskje du ikke har så mye trykk som du tror, og alt rett og slett er normalt?

 

Det har seg sånn at når jeg lar bilen stå og svive med lokket på til den blir rett over 70 grader, som er normalt, så bygger den opp trykk.. Og når jeg løsner på lokket da så står vannspruten ut av de to hullene på siden av tanken, så den slipper iallfall ikke noe ut gjennom lokket slik den skal gjøre, som det sies.. Hehe, skal vel godt gjøres å sette toppakningen opp ned ja;).. det er jo styrepinner, pluss at du ser hvor vannkanalene går.. Det kan ikke være normalt at vannspruten står ut av hullene på tanken da jeg løsner på lokket!? Å det er ikke fordi det koker.. Kan det hjelpe å bytte termostat?? Kan også nevne at det har kommet noen små partikler opp til ekspansjonstanken da jeg har gidd litt gass, det er ikke snakk om nye, men bare noen små og ekstremt tynne flak liksom, 2x3mm eller noe sånn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har seg sånn at når jeg lar bilen stå og svive med lokket på til den blir rett over 70 grader, som er normalt, så bygger den opp trykk.. Og når jeg løsner på lokket da så står vannspruten ut av de to hullene på siden av tanken, så den slipper iallfall ikke noe ut gjennom lokket slik den skal gjøre, som det sies.. Hehe, skal vel godt gjøres å sette toppakningen opp ned ja;).. det er jo styrepinner, pluss at du ser hvor vannkanalene går.. Det kan ikke være normalt at vannspruten står ut av hullene på tanken da jeg løsner på lokket!? Å det er ikke fordi det koker.. Kan det hjelpe å bytte termostat?? Kan også nevne at det har kommet noen små partikler opp til ekspansjonstanken da jeg har gidd litt gass, det er ikke snakk om nye, men bare noen små og ekstremt tynne flak liksom, 2x3mm eller noe sånn..

 

Er det bare vann du har på kjølesystemet, sikker du at du ikke har for mye vann i systemet, vann utvider seg når det blir varmt, og det er naturlig med noe trykk i systemet.

Broooom! See you when you get there..

Det er ikke farten som dreper, det er bråstoppen!

 

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=73092

 

90 BMW 320i

(x) 89 VW Corrado G60

(x) 88 Golf mk2 GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår