DaButcher Skrevet Januar 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2006 http://www.megasquirt.info , http://www.vems-group.org ps. ja.. jeg mener også man vil ha en del gevinst i forhold til pris. det dyreste man kan gjøre, i effekt/pris, er sportsfilter (konfilter). riktig nok, blir ikke b230f en racerbil av MS.. men du tjener nok litt effekt, samt du har muligheten til å følge med REALTIME på hva som skjer.. begynner noe å tulle seg, kan du faktisk se hva som er gale.. ps. det vanskeligste med ms er nok å koble elektronikken, men for de som kan elektronikk, er ikke det noe problem. jeg vet også at det lages "Plug in" adaptere, for en del biler.. desverre ikke for volvo, tror jeg. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Februar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2006 knock Så det du sier er faktisk at de som selger chip til andre biler enn de med eksospropell, de selger faktisk bare humbug og svindler folk da? Ok. Skal ikke forsøke å omvende deg jeg, men prøv i det minste å kjør en bil som har fått byttet til programerbart sprut før du sier noe da. Glenn. hehe,så du mener jeg aldrig har prøvd en bil med datasprut? Nå har jo stådstarter kommet med en liste ang kommende modifiseringer til motorern,så da føler jeg meg omvendt aneglsmili lykke til! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shadow_iX Skrevet Februar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2006 God motorstyring er greit å ha. Kan flytte dette sprutet over på andre biler senere og slikt. Jeg tror det er lærerrikt og morsomt, har selv sprut ifra MBE systems, dette er dog mer kostbart og kan justeres mye "finere" men det er samme prinsippet. Siter '95 Subaru Legacy Wagon - beater. :) nad_freak@hotmail.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Biff Skrevet Februar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2006 Hei, Er faktisk ganske vanskelig å lage map som er bedre enn originalmappet som er i det originale innsprutsystemet, er endel ting som skal være riktig, blant annet kaldstarter osv. Bilprodusentene bruker endel tid på å få dette riktig når bilen.. Siter '85 BMW 320i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GlennK Skrevet Februar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2006 Hei, Er faktisk ganske vanskelig å lage map som er bedre enn originalmappet som er i det originale innsprutsystemet, er endel ting som skal være riktig, blant annet kaldstarter osv. Bilprodusentene bruker endel tid på å få dette riktig når bilen.. Men fortsatt så er det ingen "familie-biler" som er optimalisert for effekt! Det skal ingen komme og påstå! Hvordan kan det da ha seg at f.eks disse eller disse selger chip's til x antall biler uten propell? Kanskje fordi det faktisk HAR noe for seg å modifisere den ECU'n som sitter i bilen fra fabrikken? Det som er programert i de originale ECU's er programert for at bilen skal være lettkjørt, miljøvennlig, bruke lite drivstoff osv osv, og det er tenkt utrolig lite på at man skal ta ut mest mulig av motoren. En annen ting som er fordelen ved bruk av et programerbart sprut/tennings system er jo at man kan ha forskjellige program ettersom hva slags kjøring man har tenkt seg. Et program for f.eks langtur med campingvogn, et annet for å hærje rundt i Storgaten, og et tredje for å kjøre det motor og bil klarer på f.eks gatebil treff eller noe. Sånn sett så kan man få ned drivstoff forbruket, og samtdig kanskje fjerne en del av de (idiotiske) tingene som er lagt inn i en original ECU. Som f.eks bensinkutt når du slipper gassen (forårsaker lugging), forsiktig økning av drivstoffmengden ved gasspådrag/turtallsøkning osv osv... En chipet bil er ofte lettere å kjøre ved f.eks bykjøring, siden "lugging" og andre ulumskheter som oftest er fjernet i de modifiserte programmene. Kjør en chipet bil før dere påstår at det IKKE hjelper da! Og JA, klart jeg vet at desto større/mer modifisert en motor er, evt. eksos-propell, desto større blir effektøkningen ved bruk av programerbart sprut/chip. Jeg er da ikke dum.... kiddie Glenn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Februar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2006 Men fortsatt så er det ingen "familie-biler" som er optimalisert for effekt! Det skal ingen komme og påstå!Hvordan kan det da ha seg at f.eks disse eller disse selger chip's til x antall biler uten propell? Kanskje fordi det faktisk HAR noe for seg å modifisere den ECU'n som sitter i bilen fra fabrikken? Det som er programert i de originale ECU's er programert for at bilen skal være lettkjørt, miljøvennlig, bruke lite drivstoff osv osv, og det er tenkt utrolig lite på at man skal ta ut mest mulig av motoren. En annen ting som er fordelen ved bruk av et programerbart sprut/tennings system er jo at man kan ha forskjellige program ettersom hva slags kjøring man har tenkt seg. Et program for f.eks langtur med campingvogn, et annet for å hærje rundt i Storgaten, og et tredje for å kjøre det motor og bil klarer på f.eks gatebil treff eller noe. Sånn sett så kan man få ned drivstoff forbruket, og samtdig kanskje fjerne en del av de (idiotiske) tingene som er lagt inn i en original ECU. Som f.eks bensinkutt når du slipper gassen (forårsaker lugging), forsiktig økning av drivstoffmengden ved gasspådrag/turtallsøkning osv osv... En chipet bil er ofte lettere å kjøre ved f.eks bykjøring, siden "lugging" og andre ulumskheter som oftest er fjernet i de modifiserte programmene. Kjør en chipet bil før dere påstår at det IKKE hjelper da! Og JA, klart jeg vet at desto større/mer modifisert en motor er, evt. eksos-propell, desto større blir effektøkningen ved bruk av programerbart sprut/chip. Jeg er da ikke dum.... kiddie Glenn. tror du ikke det finnes folk her som har kjørt biler med chip eller? er din 360 chippet da? :afro Uansett,sist jeg monterte chip i min turbobil skjedde det ingenting hverken i effekt eller bensinforbruk.men da jeg skrudde opp turbortykket ble det andre boller..chippen sørget kun for at det var mulig å ladde mere.. chipp på en hyperlat 2,0 8v sugis eller lignende er som å betale moms her i landet,pengene er borte og du har ingenting igjen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Februar 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2006 enedlig dukker det opp noen som har skjønt det, :usa: men hvor kan man kjøpe det å hvor mye koster det? Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GlennK Skrevet Februar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2006 tror du ikke det finnes folk her som har kjørt biler med chip eller? er din 360 chippet da? :afro Høres ikke slik ut på en del av innleggene her nei.... :pimp Glenn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GlennK Skrevet Februar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2006 er din 360 chippet da? :afro Nææ.. litt problem med å chippe en 200K motor gitt..... Glenn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Februar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2006 Nææ.. litt problem med å chippe en 200K motor gitt..... Glenn var det jeg tenkte..hadde blitt effekt da tenker jeg :win Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet Februar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2006 litt OT kanskje, men Maxis: hvilken bil gjaldt dette... 740TIC eller...? jeg har tidligere vært av den oppfatning at BSR/GIK chipping av disse kun gjør det mulig å ladde mer, men når vi byttet fra original styringsboks til en med GIK chip på en 740TIC her i området nå lørdag ble den faktisk sprekere uten å øke laddet. ladetrykk litt tidligere, og litt raskere fra 3-5000rpm... BSR sin chip til 740TIC gjør visst ikke annet enn å ta bort ladetrykkssperra, ellers følger den original tennings og bensinmapp... noe annet med min spesi-chip fra David Mattson ;) litt mer ontopic: en kompis av meg røsket ut k-jet'en (roten til alt ondt) fra sin merc230TE og fikk montert inn megasquirt... urørt motor, grovere eksosanlegg og åpent filter - går en del bedre. Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Februar 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2006 Hvor Kjøper Man MS? Noen steder i norge som selger det? Jeg kan lodde det sammen selv. Hvor mye koster det for bensin delen? Og hvor mye koster det for tennings delen? Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg