Gå til innhold

Førbainna engelsk firma

Ranger emnet


A.K

Anbefalte innlegg

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Amatør, sier jeg bare.

Be engelsklæreren din fortelle deg litt hvorda man sender buisnessmailer i England. De er veldig fin på det, og selv om du er sint så forventer de at du ordlegger deg høflig og konsist,uten verken ironi, sarkasme eller personangrep.

 

Du kan ikke forvente noe annet enn å bli behandlet som dritt når du behandler de på den måten.

1998 BMW 318i

2005 BMW 116i

1995 Ford Mondeo

1991 Mazda 323

1983 Golf Diesel (52hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, mange som ikke får med seg ett kløyva ord av det jeg har sagt da =) Som jeg sa, det var HAN som var frekk i kjeften først da, les litt nøyere før tåpelige "biltema"- og "amatør"-kommentarer etc faller. Helt enig i at høflighet lønner seg jeg, og opptrer ALLTID høflig også, men IKKE når andre er frekk i kjeften mot meg først. Sier seg selv at man blir grinete da og svarer behørig. Kom ikke her og sitt på noen hvit hest eller prøv å innbille folk at dere er noe annerledes ;o)

Her er'e noe muffens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har sikkert rett i det du sier "Sonus", men nå var det, etter mitt syn da, denne jokeren som var virkelig frekk i kjeften først, og da må det være lov å bruke skikkelig lut som svar. Tiltaleform = svarform ;o) Om jeg har brent broer? Ja, det skal være sikkert, jeg tømte bensin på dem og tente på selv, hehe =)) Men det var fordi jeg som kunde ikke gidder å bli behandla slik..

 

Nei, verden er ikke enkel. For eksempel er det IKKE slik at "det er lov" å bare pøse på med frekke vendinger SELV om motparten tar litt hardt i først.

 

Dersom han skyter med ertepistol og du svarer med kanon, har du gjort noe dumt.

 

Spør deg selv om det er viktigere for deg å ta igjen med minst samme mynt, enn det er å få løst problemet ditt. Synes det virker som om du er altfor mye opptatt av det første.

Om en eller annen tulling i England eller USA synes jeg er er en idiot, bryr det ihvertfall ikke meg i det hele tatt.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er flertallet enige om at du burde ha vært litt finere i din skrivemåte.

Jeg er fullstendig enig!

 

Vi handler med Israel, Spania, Italia, England og New Zealand og det er stor forskjell på måten de snakker til oss på, fra de forskjellige landene.

Generellt sett så børe en ALLTID heve seg over motparten og vøre totalt seriøs og voksen. UANSETT hvordan motparten oppfører seg!!!

Dette lærte vi vel på skolen...?

 

Jeg foreslår at du sender en mail til vedkommende og ber om unnskylding og at du helst ser at saken blir løst slik at dere kan "komme dere videre".

Bruk gjerne den "malen" som DaButcher foreslår. Den kommer du langt med.

Personlig ville jeg ha lagt til min mest ydmyke unnskyldning og beklaget det jeg er mann for.

 

Vi har alle en indre stolthet som til tider setter oss fast i situasjoner. Hvis du går inn i deg selv og finner fram til hva som er dine "utfordringer" (i ditt tilfelle det å bli snakket "hardt" til eller motsagt på en frekk måte) så kan du jobbe med dette slik at du slipper å komme opp i en liknende situasjon igjen.

 

Jeg håper du ikke ser på meg som en kranglefant som liker å snakke psykologi med andre mennesker, men tar dette til deg i fred og ro og jeg håper du kan bruke dette til noe....

Lær deg "å svelge en kamel"!

 

Mer OFF TOPIC har jeg aldri vært... Huffameg...

 

Mvh

Pål

(myk mann)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med de fleste andre her at du var altfor frekk, men uansett hvor sur,forbanna og frekk en kunde er så skal man alltid være hyggelig tilbake og beklage. Det hender jeg har kunder her hos meg som banner og skjeller meg ut, truer med å gå til vg, tv2 hjelper deg osv. selv om jeg vet at det ikke er min feil!

Jeg kan ikke kjefte på kunden eller være frekk tilbake, jeg må bare beklage og beklage å være overhyggelig tilbake.

 

Syntes dere var begge frekke. Jeg vil ikke ha deg som kunde hos meg og jeg vil heller ikke kjøpe noe av dette firmaet.

1990 Sierra Cosworth 4x4 Imperial Blue

 

http://www.speedjunky.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men på den annen side så løste tydeligvis saken seg tilslutt.

Dermed kan det ikke være så helt bort i natta feil det som ble sagt/gjort heller.

 

Hvis du har et ønske om likevel ikke å brenne alt av broer, har du en mulighet for det nå uten å måtte unnskylde deg.

Send en positiv mail til de om at selv om det har vært litt "discussions" (ikke fordel skyld) har du nå motatt varene og de er akkurat som forventet.

 

Dersom de gidder å svare på den mailen, kan du nok anse det som mulig å få handle med de igjen dersom du ønsker det.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eeh, hallo, er det noen som hører etter i det heletatt? Gang på gang sier jeg jo at det ikke var jeg som var frekk først, at det var de som blei sure fordi jeg ga et hint om det ganske var en bug i systemet deres. Selvfølgelig skal man være høflig, men det spørs jo litt hvordan man blir tiltalt og om det finnes noe grunnlag for det som blir sagt også. Finnes et fint uttrykk som sier:

 

Om man ikke står for noe, faller man for alt.

 

Ikke pokker om jeg skal be noen om unnskyldning først når det er andre som først kommer med slengbemerkninger til meg, og særlig på et slikt grunnlag. Omstendigheter kan variere, men noen ganger må man gi litt tilbake også, det gjorde jeg, og det står jeg for. Som kunde finner jeg meg ikke i tåpeligheter, det skal heller ikke forhandlere, man da får de først sørge for å ikke være opphavet til at det blir krøll på tråden. Ser ikke noe poeng med videre diskusjon, da det ikke kommer til å lede noe sted. =)

Her er'e noe muffens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eeh, hallo, er det noen som hører etter i det heletatt? Gang på gang sier jeg jo at det ikke var jeg som var frekk først, at det var de som blei sure fordi jeg ga et hint om det ganske var en bug i systemet deres. Selvfølgelig skal man være høflig, men det spørs jo litt hvordan man blir tiltalt og om det finnes noe grunnlag for det som blir sagt også. Finnes et fint uttrykk som sier:

 

Om man ikke står for noe, faller man for alt.

 

Ikke pokker om jeg skal be noen om unnskyldning først når det er andre som først kommer med slengbemerkninger til meg, og særlig på et slikt grunnlag. Omstendigheter kan variere, men noen ganger må man gi litt tilbake også, det gjorde jeg, og det står jeg for. Som kunde finner jeg meg ikke i tåpeligheter, det skal heller ikke forhandlere, man da får de først sørge for å ikke være opphavet til at det blir krøll på tråden. Ser ikke noe poeng med videre diskusjon, da det ikke kommer til å lede noe sted. =)

 

Ikkje for å ve frekk, men du minner meg på en slosstkjempe som gjekk på skulen min.

- 96' Nissan Primera 2.0 LX

- 90' Audi 200 TQ 20 V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg noe om engelskmenn og engelske buisness mailer, men dette firmaet bør i det minste være istand til å svare på en høflig måte hvis de forventer å få noen form for høflighet tilbake. Du var uhøflig tilbake mot han (les: noe jeg personlig kan forstå, UTEN AT JEG PÅ NOEN MÅTE ER NOEN BRÅKMAKER ELLER UHØFLIG TYPE), så deretter var det jo rimelig over. Hvis du var høflig i de 2 første mailene, og det som må til for at du skal få svar er å være ufin, så sier jo det litt om serviceinnstillingen til gjeldende firma.

 

Virker som mange av folka som poster her bare slenger seg på det folk før har skrevet fordi det blir "akseptert" da og man ikke lager seg uvenner. Sier ikke dette gjelder alle da ;)

Ugly is in!

 

- 09 Scirocco, 82 Golf C

x 05 Audi A3 Sportback, 00 New Beetle, 82 Golf GL, 83 Golf GTI, 85` Golf II 1.6

VWAUDI-Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, verden er ikke enkel. For eksempel er det IKKE slik at "det er lov" å bare pøse på med frekke vendinger SELV om motparten tar litt hardt i først.

QUOTE]

korfor ikke det da?

iallefall skulle det vært omvendt om KUNDEN tok i litt, så skal selgeren prøve å roe ned greia? Eller?

virker jo pokker som kunden skal krype for han her da..

han gjorde det rett, men på en måte utviklet det seg galt videre..jaja damndamn

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår