Gå til innhold

Førbainna engelsk firma

Ranger emnet

A.K

Anbefalte innlegg

Simonsen - Hehe, gjør jeg det? Usjda =) Er ikke det az, synes det er best å la stryta gjøre jobben jeg, vold avler kun vold, ikke forståelse =)

Grandiosa - Deler det inntrykket, enkelte slenger seg på fordi det er "pop" å være imot. Forøvrig også enig med deg at det sier en del om serviceinnstillingen. En annen ting, hvis det er så at det er folk som selv driver firma her som sier at det er jeg som skal skrape og bukke fordi det er JEG som har blitt utsatt for dårlig service og dårlig behandling, da blir jeg rett og slett skremt på vegne av service-Norge. Det er jo helt på trynet. Slikt formaner til å revurdere sin innstilling til kundeservice. Det er et uttrykk som sier: Kunden har alltid rett. Selvfølgelig er det en sannhet med visse begrensninger, det vet jo alle, men det er i det store og hele riktig. Regner med at de fleste som driver firma, mener at det ikke er smart å bite den hånda som gir dem mat.

Her er'e noe muffens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Enda en som bare slenger seg på uten å ha fått med seg så mye, jaja.. Må du ha det med teskje? De blei hyggelig tiltalt de to første anledningene, EN anldening burde være nok for å rette opp i feilen. Så blir DE frekke i kjeften fordi de ikke takler muligheten for at det er skjedd noe feil på deres hold, og da er det JEG som skal lære meg å prate med firmaer?? Er det mulig? Jeg lar din lave alder komme deg til gode, du vet ikke bedre tydeligvis..

Her er'e noe muffens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du bør tenke deg litt om når 15 stk sier det samme mot deg her?

eller?

Nei, det ser jeg ingen grunn til. Hva får deg til å tro at dere har rett bare fordi dere er flere som sier imot enn for? Ganske enkel og lite innsiktsrikt innstilling å ha. Hva får deg til å tro at dere nødvendigvis har rett? Bare lurer: Tror du virkelig at ting fungerer slik at flertallet "bestemmer"/har rett, uansett? Som sagt, det kommer ikke noe ut av å fortsette diskusjonen, alle har sine synspunkter og ingen kommer til å endre på dem.

Her er'e noe muffens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Som du sier her så kommer de fleste til å ha sin egen mening her inne, og det er vel derfor det heter ett forum.

Mitt syn på denne saken, og alle andre relasjoner hvor du ønsker å oppnå noe som helst, er å være sakelig, høflig og rett på sak. Vær løsningsfokusert, mer en "han startet først"/"slo hardere"/etc.( dette oppfattes av meg som barnslig oppførsel.)

Jeg jobber med forbrukersaker hver eneste dag, og tro meg. Det er mye mer intr. å hjelpe en som er høflig og sakelig, enn en som er sur, lei, og som er mer intr. i å markere seg enn å løse problemet. Du kommer mye lenger med ett smil !

Bruker dette aktivt selv når jeg skal reklamere på noe også. Det er ingen vits å hisse seg opp.

Behold roen, og få mer ut av situasjonen.

Ha en fin dag.

Reciprocating engines are OUT !

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, du har selvfølgelig rett i det du sier, du finner nok ingen som vil motsi deg på dette =)

MEN, hypotetisk sett, hva gjør DU som kunde, når du etter å ha henvendt deg til selger med hyggelig tone flere ganger, stadig opplever at viljen til å ordne opp uteblir? Og hvis du, etter helt objektivt å ha satt spørsmålstegn ved om det kan ha skjedd noe rart/galt i systemet, blir møtt med at "den eneste feilen i systemet er KUN - DEG", ville ikke også du blitt lettere småforbanna av å bli møtt av slike frekkheter? Jeg har ikke vært ute etter å slå tilbake med hardere lut, er da ikke barnslig, men jeg brukte tiltaleformen jeg blei møtt med. Jeg har lagt hverken mer eller mindre i det enn det. Jada, jeg kunne selvfølgelig fortsatt med den samme høflige tonen jeg startet med, men ville jeg kommet noen vei med det? Det finnes det ingen garantier for.

Her er'e noe muffens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, du har selvfølgelig rett i det du sier, du finner nok ingen som vil motsi deg på dette =)

MEN, hypotetisk sett, hva gjør DU som kunde, når du etter å ha henvendt deg til selger med hyggelig tone flere ganger, stadig opplever at viljen til å ordne opp uteblir? Og hvis du, etter helt objektivt å ha satt spørsmålstegn ved om det kan ha skjedd noe rart/galt i systemet, blir møtt med at "den eneste feilen i systemet er KUN - DEG", ville ikke også du blitt lettere småforbanna av å bli møtt av slike frekkheter? Jeg har ikke vært ute etter å slå tilbake med hardere lut, er da ikke barnslig, men jeg brukte tiltaleformen jeg blei møtt med. Jeg har lagt hverken mer eller mindre i det enn det. Jada, jeg kunne selvfølgelig fortsatt med den samme høflige tonen jeg startet med, men ville jeg kommet noen vei med det? Det finnes det ingen garantier for.

Hei.

Det er ingenting som er garantert (utenom som nevnt innledningsvis). Men, det som er mest sannsynlig, er at denne personen i andre enden som skal hjelpe deg med noe, er ganske forbanna også. Og hvis man skal motivere noen til å gjøre noe for seg, så er dette ett værre utgangspunkt, enn om denne personen hadde vært glad og fornøyd.

I ditt tilfelle tror jeg at jeg hadde ringt over, istedenfor å sende mail. Få en kontaktperson tidlig i prosessen, og snak KUN med denne personen om din sak. Få en god tone med denne personen, og forklar på en skikkelig måte at du faktisk kun er ute etter å få riktig produkt. Poengter (-om mulig) noe positivt med transaksjonen (det kom fort (-men feil vare), De trakk ikke pengene fra kortet før det var sendt, etc (-den minste lille positive ting du kan komme på, bare for å bli litt "kompis").

Og så jobber du med din sak mot en person i firmaet, som du gradvis vil få ett forhold til.

Det høres kanskje ut som om dette tar 3-4 mnd, men jeg snakker om 1 tlf samtale , og kanskje 2-3 mailer i dette tilfellet direkte til kontaktpersonen. Uansett om denne personen innerst ikke liker deg og ditt "mas" , vil han alltid respektere deg for å være skikkelig og høflig. Og det mener jeg vil gjøre at du hadde fått bedre resultater tidligere.

Men dette er selvfølgelig min mening, ikke glem det.

Ha en toppers dag. Nå må jeg skrive ett nytt avslag på en reklamasjon...he-he :bump

Reciprocating engines are OUT !

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, får kose deg med jobben =) Joda, hadde nok vært lurere om jeg tok en telefon istedet, det skal jeg innrømme, det vil nok stort sett sikre bedre og raskere resultater enn om man mailer. Mailer har vel kanskje litt lett for å havne i bakleksa. Skal dog nevnes at jeg har hatt samme kontaktperson hele veien, lurer på om ikke dette er et enmanssforetak, kan virke slik i hvertfall, for det har alltid vært samme personen jeg har fått svar fra ved tidligere forespørsler. Ha en god dag =)

Her er'e noe muffens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, verden er ikke enkel. For eksempel er det IKKE slik at "det er lov" å bare pøse på med frekke vendinger SELV om motparten tar litt hardt i først.

QUOTE]

korfor ikke det da?

iallefall skulle det vært omvendt om KUNDEN tok i litt, så skal selgeren prøve å roe ned greia? Eller?

virker jo pokker som kunden skal krype for han her da..

han gjorde det rett, men på en måte utviklet det seg galt videre..jaja damndamn

Har det falt deg inn at det MULIGENS finnes noe et sted imellom det å pøse på med frekke vendinger og det å krype?

Jeg har handlet deler fra USA for tilsammen over 50.000 NOK de siste 2-3 årene. Verdi pr sending har variert fra etpar hundrelapper til 20-25000kr. Har handlet med alt fra små bilopphuggere og enmannsfirmaer til svære proffe firmaer.

Underveis har jeg løst problemer med VISA kort, feilsendte/forsinkede varer osv. Dette løste jeg greit sammen med selger hver gang. Bortsett fra det har det gått helt knirkefritt hele tiden.

Men for all del. Bruk din metode du, så bruker jeg min.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det falt deg inn at det MULIGENS finnes noe et sted imellom det å pøse på med frekke vendinger og det å krype?

Jeg har handlet deler fra USA for tilsammen over 50.000 NOK de siste 2-3 årene. Verdi pr sending har variert fra etpar hundrelapper til 20-25000kr. Har handlet med alt fra små bilopphuggere og enmannsfirmaer til svære proffe firmaer.

Underveis har jeg løst problemer med VISA kort, feilsendte/forsinkede varer osv. Dette løste jeg greit sammen med selger hver gang. Bortsett fra det har det gått helt knirkefritt hele tiden.

Men for all del. Bruk din metode du, så bruker jeg min.

aldri hatt problem med å handle fra england/tyskland/polen/usa før jeg heller..

selgeren har alltid gjort de de skulle gjøre..aldri kommet opp i situasjonen der ting ikke går som de skal...

nøkkelordet mitt er vel å forhøre meg godt på hvordan ting fungerer feks via e-bay før jeg bare hiver mg ut i det å håper på det beste..

men ja, poenget, synes det blir feil å hetse trådstarteren såå mye som dere gjør her..er jo direkte han som er idioten her i følge dere..å det stemmer jo ikke. Det var kanskje feil fra begge sider?

og ja hotrod, selvfølgelig finnes det noe mellom å krype og frekke vendinger..my bad there..:)

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, MrSimba =) Har handlet mye fra utlandet jeg også, så man ikke skal tro at dette var første gang liksom, og jeg har aldri hatt noen som helst problemer med noen av ordrene, enten det har vært fra USA eller forskjellige steder ute i Europa. Høres jo ut som om jeg ikke har prøvd å ordne dette på normal måte, og det kunne jo ikke vært lengre fra sannheten, det er jo nettopp det jeg HAR.

Her er'e noe muffens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider