///stian Skrevet Januar 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2006 Hei er så og si ny på forumet.. Jeg kjøpte meg 242 for 3uker siden, var BMW frelst helt til jeg kom over den rette. (Eller sannheten) Ronny(B230FT på forumet) sa jeg burde se på en 242 så det gjore jeg. Var endel jobb men er blitt sånn ca. bra nå.. B230FT kommer med mer info.. JA BILDER KOMMER SLAPP AV :cocain: Noen som vet om det går mange 242'er i stavanger? Har bare sett en... Siter Volvo 242 78 mod B19A Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Januar 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2006 Hei er så og si ny på forumet..Jeg kjøpte meg 242 for 3uker siden, var BMW frelst helt til jeg kom over den rette. (Eller sannheten) Ronny(B230FT på forumet) sa jeg burde se på en 242 så det gjore jeg. Var endel jobb men er blitt sånn ca. bra nå.. B230FT kommer med mer info.. JA BILDER KOMMER SLAPP AV :cocain: Noen som vet om det går mange 242'er i stavanger? Har bare sett en... det er ikke så mange 242 rundt om i det hele tatt. ta godt vare på den . Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///stian Skrevet Januar 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2006 Hehe ja jeg passer på den.. Ligger for det meste brett :p nei da vasker den min. 3 ganger i uka.. Siter Volvo 242 78 mod B19A Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Januar 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2006 78 modell med de runde lyktene og eldste typen baklyter(ls orginal karross) så å si strøkne gamletypen kromspeil, fullt bur men med litt for tynn hovedbøyle visst nok.. R-sport setetrekk som bærer preg av alder og bruk, orginal turteller, gamle dashet, orginalt understell.. som dere forstår nå så er bilen egentlig helt orginal, bortsett fra buret.. men den var 4 forskjellige blåfarger da vi henta den, men fikk sparkla og pusst litt, bytta ene kanalen pluss litt i gulvet, og så midlertidig rullemala den benga sort.. når vi henta den fylte vi opp 740'ien min, 242'en og en V40 med deler! ramser oipp litt her.. motor, i tillegg til B19 som står i nå: nyoverhalt og malt B23blokk urørt 405topp m. K-kam nye stempler/ringer/råder (syns de virka merkelig lete mer turbojonas påstår de er orginale så sier ikke imot) ny orginal sachs klutsj og trykkplate glt innsug bunnpanna med skvalpe"kanter"(plater nedi bunnpanna) veit ikke om det er "vanlig" eller hva det er jeg.. komplett sprut så å si ubrukt -komplett US front med flatnose grill -2vanlig flatnose griller -drivtoff varmer +++masse masse mer jeg av en eller annen grnn ikke kommer på nå! stian har du innspill? ver med ut i garasjen nå å ta en sigg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Januar 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2006 det jeg håper blir gjort videre da, er nye fangere forran og bak, ny bakende med lykter, noe mer grundig sparkel/slipe jobb på karossen og hellakkering, byte interiøret m. dash til nye typen evt. modde til 740/940 dash osv osv.. mulighetene er mange..værtall gøtt at'n har fått seg volvo! dere ser jo hva han sikla etter før..fysj Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet Januar 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2006 skvulpeplater e nokså orginalt d :) Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest //TCCW Skrevet Januar 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2006 Denne så jeg på bilxtra på hillevåg her om dagen.. Dere sleit med noe greier? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///stian Skrevet Januar 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2006 @Waagelig. Ja den lekker vann og "jagger" på tomgang. Så det kan ver derfor vi så på den, går på skole på godalen så det er ikke lange stykke. kjører somregel gamleveien så du får nok sitt meg noen ganger ;) ----------------- Ting som B230FT glemte Innfelt olje,volt og vanntemp. 15" Turbofelger tror jeg. Extra lykter. En sykt god kassetspiller med RADIO. El.Vindusheiser. Motorvarmer. Noen som tør å gjette hva jeg betalte? Planer... Bygge om til ny hekk, gjerne frondt, grøftlys, 1000m bak grillen, MOMO bøttestoler, Nytt eksosanlegg, Sette i B23 motoren og noen andre Dirty trix som jeg kommer med info om senere.. (Dere må jo ha noe å glede dere til) Fikk ikke tatt bilder i dag, satser på jeg får gjort det i morgen.. Stian Siter Volvo 242 78 mod B19A Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2FAST 2FØRTI Skrevet Januar 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2006 kanskje mellom 10 og 15000 siden du spør? hehe.. syns ikke at du skal bygge om til ny type front og fangere.. Bilen har mye mere sjarm med det gamle ;) Siter 1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke * Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo740Turbo Skrevet Januar 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2006 @Waagelig. Ja den lekker vann og "jagger" på tomgang. Så det kan ver derfor vi så på den, går på skole på godalen så det er ikke lange stykke. kjører somregel gamleveien så du får nok sitt meg noen ganger ;)----------------- Ting som B230FT glemte Innfelt olje,volt og vanntemp. 15" Turbofelger tror jeg. Extra lykter. En sykt god kassetspiller med RADIO. El.Vindusheiser. Motorvarmer. Noen som tør å gjette hva jeg betalte? Planer... Bygge om til ny hekk, gjerne frondt, grøftlys, 1000m bak grillen, MOMO bøttestoler, Nytt eksosanlegg, Sette i B23 motoren og noen andre Dirty trix som jeg kommer med info om senere.. (Dere må jo ha noe å glede dere til) Fikk ikke tatt bilder i dag, satser på jeg får gjort det i morgen.. Stian eg vil tippe 5000 :) var eg langt unna da? hahahah Siter Toyota Cressida Volvo S60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Januar 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2006 grattis med ny 242 :-) Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///stian Skrevet Februar 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2006 Hehe.. Takker for det.. Skal se om jeg kan få opp noen bilder i dag Siter Volvo 242 78 mod B19A Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tnrfd Skrevet Februar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2006 Ikke gjør som alle andre (idioter) og bygg om til ny type front/bak. Masse unødvendig jobb for å få en bil som ser ut som alle andre 240'er. Som 2Fast 2Førti sier, MYE mer sjarm med strøken 240 med gammel front og bakende. Den breie typen baklykter fra 260? og kvite blink forran så er du i mål. Siter - Honda CB750K 1977mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///stian Skrevet Februar 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2006 Tror jeg driter i å bygge om, men må trixe litt med støttfangerene er sånn hele-familie-på-tur-fangere.. så di må moddes litt Noen som vet hvor jeg får tak i kvite blink forran? Noen som har tips til felger? Siter Volvo 242 78 mod B19A Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pals Skrevet Februar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2006 Var kanskje ikke bra å midlertidig rullemale med benga. Jeg har fått høre at det er et helvete når den skal lakkes ordentlig. Men jeg skal ikke si det for høyt, for jeg har gjort det samme selv. Mot alle gode råd. Men - gratulerer med en Volvo-klassiker. Et råd: Gjør som du vil med bilen, original eller modda, bare du tar godt vare på den. Siter Volvo 444ES -53, MB C180-00 MB SLK200K-09 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg