Gå til innhold

Usa import.

Ranger emnet

Hassa

Anbefalte innlegg

Noen som vet om ett firma som importerer biler fra usa BILLIG?

Ikke sånn som de fleste firmaene, som skal ha 40k osv. rett i lomma.

Trenger egentlig bare en agent som kan se på bilen og få den fraktet hit, er ikke så lett å komme seg over dammen for å se på en bil, for så å komme tilbake igjen ett par dager etter..

Har søkt, men finner ingen som har spurt det samme før.

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om ett firma som importerer biler fra usa BILLIG?

Ikke sånn som de fleste firmaene, som skal ha 40k osv. rett i lomma.

Trenger egentlig bare en agent som kan se på bilen og få den fraktet hit, er ikke så lett å komme seg over dammen for å se på en bil, for så å komme tilbake igjen ett par dager etter..

Har søkt, men finner ingen som har spurt det samme før.

Blir det 3000GT? :D

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det 3000GT? :D

Det jeg er på jakt etter ja..Er relativt billige der borte og bedre utvalg, i forhold til Tyskland osv. :usa:

Noen som vet om noen som importerer billig?gi meg svar fort!

BSR Steg 3.

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg sjekket så mye rundt omkring akkurat dette, men tenk litt etter: USA er STORT!

Tenk deg at du fikk tilbud om å dra ned til Italia for å sjekke en bil, deretter kjøre bilen til Nederland, leie en container, pakke bilen (evt kjøre bilen på en båt) for å skipe den over til USA.

Det er omtrent slike problemstillinger vi snakker om her. Regn litt på det:Forsikring under turen, driftsutgifter, overnatting for deg, mat, bla bla bla.

Hadde du gjort det for 40.000kr?

Jo mer du gjør selv, jo billigere. Hvis noen tilbyr seg å gjøre noe slikt billig, er sjansen stor for at du kan bli lurt. Det er MASSE lureri der ute på nettopp slike ting!

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg sjekket så mye rundt omkring akkurat dette, men tenk litt etter: USA er STORT!

Tenk deg at du fikk tilbud om å dra ned til Italia for å sjekke en bil, deretter kjøre bilen til Nederland, leie en container, pakke bilen (evt kjøre bilen på en båt) for å skipe den over til USA.

Det er omtrent slike problemstillinger vi snakker om her. Regn litt på det:Forsikring under turen, driftsutgifter, overnatting for deg, mat, bla bla bla.

Hadde du gjort det for 40.000kr?

Jo mer du gjør selv, jo billigere. Hvis noen tilbyr seg å gjøre noe slikt billig, er sjansen stor for at du kan bli lurt. Det er MASSE lureri der ute på nettopp slike ting!

Skjønner hva du mener.Men de kan umulig ta 40k for den jobben, når de kanskje kjører 5 biler hver dag(er jo båt havner på alle kanter rundtom i Usa, båt frakten koster normalt 10-15k fra usa, avhenger av hvor lang veien er å få de fraktet og om den skal stå i container eller ikke, de skal vel ikke ha 25k for å få den kjørt til nærmeste havn, som kanskje ligger en time eller 2 unna?blir jo dyrere jo lenger inn i landet man kommer, for da er det lenger i fra båt havnene, men de tar nok ikke 1/5 del av prisen for det engang.

BSR Steg 3.

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte min Datsun fra Usa. Fikk fyren til å ta bilder av hele bilen, også under.

Han filmet tilog med når de var ute å kjørte med den for å vise at alt virket.

Så skrev vi en kjøps kontrakt og jeg ringte et firma som hentet bilen og sendte den til meg. Frakten kostet 14000 til Oslo.

Tollet den i Bergen og værre var det ikke.

Du må få papirer fra Mitsu i Norge for avgasser og slikt som biltilsynet vil ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.motorships.no kan hente bilen og frakte den til norge. Dette koster ca 10 000 inkl. forsikring.

Jeg tok sjansen på å kjøpe en bil "usett" fra USA, og det gikk bra. Hadde selvfølgelig sjekket opp selger litt, og fått en del bilder.

Jeg kjøpte på ebay - tror egentlig det kan være ganske lurt, siden det er enklere å sjekke opp selgerene. Dvs, du kan se hvem de har kjøpt/solgt av før, og kan kontakte disse personene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappa har en kamerat som importerer fra tyskland,får billig av han. Så veit du det og kan ta kontakt om det ikke blir noe fra usa :)

Tyskland er det ikke noe problem å hente fra, er ikke mange timene med kjøretur herfra det, og veiene er fine, så det skulle jeg gjort gratis=)

BSR Steg 3.

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider