Gå til innhold

Hjelp til motorvalg...

Ranger emnet


Evolve

Anbefalte innlegg

Nå som jeg har solgt den sure gamle dritar'n av en b230AT, trenger jeg en ny motor i volvo'n min. Jeg hadde tenkte meg ca 250 - 300 hk. De kriteriene jeg setter er at bunndel,sprut og topp bør holdes orginalt. Sprutet kommer til å chippes med tenning og bensinchip. Videre vil jeg ha en motor som går så og si rett inn, og som er lett å vedlikeholde. Akkurat nå heller det mest mot b230ft/fk.. Noen som har synspunkter?

"95 VW Golf III (grevlingbil)

"84 Volvo 240 - B230FK +

[X] "00 BMW 520 m-sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg vil anbefale B230FT/FK med LH2.4 innsprut.

For trim.

Gr.A kam (ikke T5 race)

16T turbo

Progresiv trykkregulator

Chip

Filter

3" Eksos

Gir fine 250HK 430Nm på hjula (selv med org. 530 topp)

Ved ladetrykk over 1,5 bar ville jeg også ha satset på H-profil råder, da de orginale kan bøye seg på 1,5-1,6 bar.

Ang. T04/T3 hybrid, ville jeg nok ikke ha satset på en sånn iallefall ikke med orginalsprutet, det er bedre med en 16T turbo da denne har en karakter som er mer lik den orginale, men selvfølgelig det er etter smak og behag.

 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår