Gå til innhold

Min nye Golf VR6

Ranger emnet

Hazert

Anbefalte innlegg

Siden det er sveiset badlook, så er det nok over hele fronten, aka panserforlenger.

Skal du ha badlook i stål (sveise), eller bare i glassfiber med sparkel over..?

Er litt usikker, hva som egner seg best? Så klart stål og sveise, men finner jo ingen som selger slike?

glassfiber sprekker jo og kan bli ganske styg kan jeg tenke meg? vet ikke, kom gjerne med tips:)

aprilia-sv.jpg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 210
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

gratulerer med utrolig fin bil..

må si jeg er ganske misunelig på deg!!

har lyst tilbake til 3`er gjengen jeg også!

(ikke at du var borte så lenge)

bare lurte på hvor mye du fikk for gti`en din, og hvor langt den var gått da du solgte den??

vet du listeprisen på Golf Gti 8v 93-95 mod???

Men som sagt, utrolig fin VR6, dette er en tråd jeg kommer til og følge med på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt usikker, hva som egner seg best? Så klart stål og sveise, men finner jo ingen som selger slike?

glassfiber sprekker jo og kan bli ganske styg kan jeg tenke meg? vet ikke, kom gjerne med tips:)

Mener Eye Candy Racing kan skaffe, evt så vet jeg om en i området her som muligens kan skaffe, så kan jeg videresende om det blir aktuelt.. :)

Glassfiber med sparkling kan fort sprekke ja, men hvor mye det tåler er jeg usikker på.. Noen mener det ikke holder lenger enn til første hump i veien etter lakkeringsverkstedet, mens andre mener det kan holde en stund.. :P

Kan være verdt å sjekke litt priser på de to alternativene, så heller ta det derfra.. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer med utrolig fin bil..

må si jeg er ganske misunelig på deg!!

har lyst tilbake til 3`er gjengen jeg også!

(ikke at du var borte så lenge)

bare lurte på hvor mye du fikk for gti`en din, og hvor langt den var gått da du solgte den??

vet du listeprisen på Golf Gti 8v 93-95 mod???

Men som sagt, utrolig fin VR6, dette er en tråd jeg kommer til og følge med på!!

takk :) Er ganske så fornøyd selv.

Hehe, den gtin fikk jeg ikke mye for, solgte den som rep. objekt pga. diverse mangler og ting som måtte gjøres for å få den i fin stand igjen. Så fikk 30000kr for den. hadde vel blitt 10000kr i påkostninger hvis jeg skulle ha fikset den. Liste pris er jeg usikker på, desverre:/

Morro å høre at folk vil følge med, skal gi en oppdatering av innkjøp i morgen når jeg skal til molde. Så blir det vel lakkering av diverse interiør deler på søndag tenker jeg:)

Mener Eye Candy Racing kan skaffe, evt så vet jeg om en i området her som muligens kan skaffe, så kan jeg videresende om det blir aktuelt.. :)

Glassfiber med sparkling kan fort sprekke ja, men hvor mye det tåler er jeg usikker på.. Noen mener det ikke holder lenger enn til første hump i veien etter lakkeringsverkstedet, mens andre mener det kan holde en stund.. :P

Kan være verdt å sjekke litt priser på de to alternativene, så heller ta det derfra.. :)

Sveising er ikke noe problem, har en kompis som er flink til å sveise, så det skal nok gå bra, lakkering er heller ikke noe problem, fått pris billig her i distriket, han ville gjøre det svart. :)

Best å ta det på den beste måten med en gang enn å drive å prøve seg fram :)

aprilia-sv.jpg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja sant det..

Sitter med omtrent samma problemstillinga selv, det jeg er mest betenkt på er hvor mye lys det stjeler (nattes tid på vinteren f.eks), samt hvor lovlig det er..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja sant det..

Sitter med omtrent samma problemstillinga selv, det jeg er mest betenkt på er hvor mye lys det stjeler (nattes tid på vinteren f.eks), samt hvor lovlig det er..

får stikke på huggern å skaffe et orginalt panser, samme hvilken farge. hehe:) går jo igjennom eu godkjenninga da i allefall. men ulovlig er det nok ja. stjeler lys gjør det også, hadde badlook på gtin. men ikke så mye egentlig.

Får jo se:)

aprilia-sv.jpg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, joda, det funker om man skulle bli stoppa i kontroll.. Litt værre når man faktisk har sommerjobb hos dem som kaller deg inn til kontroll.. :P Derfor er målet å ha alt godkjent på bilen (noe det er pr dags dato)..

Har en forlenger i glassfiber liggende, og den er TUV-godkjent. Skal høre om det går an å bruke en i stål som har samma mål (i cm) som den. De stjeler jo like mye lys. Finnes forøvrig ingen regler mot det heller visst, det går visst på skjønn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, joda, det funker om man skulle bli stoppa i kontroll.. Litt værre når man faktisk har sommerjobb hos dem som kaller deg inn til kontroll.. :P Derfor er målet å ha alt godkjent på bilen (noe det er pr dags dato)..

Har en forlenger i glassfiber liggende, og den er TUV-godkjent. Skal høre om det går an å bruke en i stål som har samma mål (i cm) som den. De stjeler jo like mye lys. Finnes forøvrig ingen regler mot det heller visst, det går visst på skjønn..

Ok, siden du jobber der kan du jo høre om det er mulig å godkjenne det:) vært godt å fått det i vognkort.

Da har jeg kommet hjem fra molde, med et lass med småting..

9.jpg

- 2 bokser plastgrunning

- 2 bokser lakk i bilens farge

- 1 boks klarlakk

- 2 typer pussepassir, et grovt og et fint, pga fjerning av lim osv.

- 1 flaske sitrus rens.

- momo belte puter

Alt jeg rakk i dag, blir nok mere senere:)

skal begynne å pusse ned å få lakkert i morgen tenker jeg:)

aprilia-sv.jpg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detta ser bra ut, Kim!

Er virkelig glad for at du går for bilens farge :)

Hadde du valgt en eller annen knall farge kan jeg garantere at du hadde syns at det var kult i ei uke, men så vil du ha noe mer diskret!

Ser bra ut det du driver på med nå :D

Skal du gjøre noe mer med motoren?

Hadde vært morro med over 200 hester da:D

Le Golf Noir VW Golf III 2.0l GTI 8v

Prosjekt Stormgrå! VW Golf III 1,8 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detta ser bra ut, Kim!

Hadde du valgt en eller annen knall farge kan jeg garantere at du hadde syns at det var kult i ei uke, men så vil du ha noe mer diskret!

Ser bra ut det du driver på med nå :D

Skal du gjøre noe mer med motoren?

Hadde vært morro med over 200 hester da:D

Får håpe dette blir pent, trur det blir det jeg:)

Hmm, blir vel litt oppshining, men ikke noe trimming foreløbig.

blir vel lakkering av diverse motor deler og skifte litt slanger osv. så det blir pent oppi der også:) Får ta ting etter kvart:) Får gjøre ferdig disse dekslene først:) Går jo godt nå også bilen mend chips osv.. Litt lyst på kompressor, men får bli senere.

aprilia-sv.jpg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detta ser bra ut, Kim!

Sølvfarge, eller bilens farge.. Sølv er pent, sammen med sort :)

Proto: Pass på at det er nogenlunde rent der du lakker. Dersom noe støv, eller verre, noen partikler med grums setter seg fast i lakken, er det vanskelig å få det pent. Jeg ville anbefalt å gå over alle delene med rødsprit før du legger på klarlakken, men etter den første lakken har tørket. Det har nemlig en tendens til å sette seg støvbelegg de siste tørketimene, dette får du enkelt vekk med rødsprit, og finishen blir enda bedre.

Jeg gjorde det samme med bilen min for noen uker siden. Jeg ble iallfall fornøyd. Jeg lakka ikke med klarlakk over igjen, men det er ingen fare å vaske over med rødsprit før klarlakken settes!

Lykke til! :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sølvfarge, eller bilens farge.. Sølv er pent, sammen med sort :)

Proto: Pass på at det er nogenlunde rent der du lakker. Dersom noe støv, eller verre, noen partikler med grums setter seg fast i lakken, er det vanskelig å få det pent. Jeg ville anbefalt å gå over alle delene med rødsprit før du legger på klarlakken, men etter den første lakken har tørket. Det har nemlig en tendens til å sette seg støvbelegg de siste tørketimene, dette får du enkelt vekk med rødsprit, og finishen blir enda bedre.

Jeg gjorde det samme med bilen min for noen uker siden. Jeg ble iallfall fornøyd. Jeg lakka ikke med klarlakk over igjen, men det er ingen fare å vaske over med rødsprit før klarlakken settes!

Lykke til! :)

Ok, da får jeg finne frem spritflaska :) Lagt lag 1 med lakk på nå, ser bra ut så langt:)

11.jpg

Får hente en varmeovn å få litt varme her så det tørker fortere:)

Kom på nå at jeg hadde glemt noe, de 3 runde digsene for å justere varme osv.. hehe, får ta de senere:)

aprilia-sv.jpg
Lenke til kommentar
Del på andre sider