Gå til innhold

Min nye Golf VR6

Ranger emnet

Hazert

Anbefalte innlegg

Dette så pent ut!

Bare husk på å ikke ha varmeovnen for nære, så det ikke blir noen bobler eller noe..

Metallic lakk, ikke sant? Så iallfall veldig bra ut! :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 210
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dette så pent ut!

Bare husk på å ikke ha varmeovnen for nære, så det ikke blir noen bobler eller noe..

Metallic lakk, ikke sant? Så iallfall veldig bra ut! :)

Jepp, den står et lite stykke unna, så går bra:) mye varme i rommet her nå, så alt er snart tørt, så da blir det som du sa litt vasking med rødsprit for å fjerne litt støv før noen lag med klarlakk kommer på:) ser egentlig ikke nødvendig ut så langt, er så blankt og fint nå også, men får jo prøve:)

Jepp, metallic lakk;) skal ta bilder når de blir montert i bilen i kveld:)

Kommet masse snø her nå, så vinterdekka er på igjen:( så blir vel ikke noen nye bilder av bilen med 17" på en stund. Gleder meg til det blir vår så de kan på igjen, da skal bilen poleres og vaskes grundig så da blir det masse fine bilder;)

aprilia-sv.jpg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vent for all del til det er helt tørt. Ellers blander dem seg og lager en ekkel gugge og sprekker opp.. Been there done that.. :D

Hadde problemer med å vente jeg også, men det endte opp med at jeg brukte dobbelt så lang tid siden jeg måtte pusse ned igjen alt og begynne på nytt.. :P

Pass spesielt på de skruhjulene til varmeapparatet. De har en slags grop på hver side (tilpasset fingrene), og her kan det fort samle seg lakk som trenger lenger tid på å tørke.

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vent for all del til det er helt tørt. Ellers blander dem seg og lager en ekkel gugge og sprekker opp.. Been there done that.. :D

Hadde problemer med å vente jeg også, men det endte opp med at jeg brukte dobbelt så lang tid siden jeg måtte pusse ned igjen alt og begynne på nytt.. :P

hehehe, da får jeg vente:P Vil ikke gå igjennom samme prosess igjen, huff. er litt arbeid egentli, me tanke på pussing, grunning og alt. fulgte den how to guiden din nøye:)

Er mulig å ta på det nå, uten av det blir fingermerker, er glatt og fint å stryke fingern over;) Får vel stå en halvtimes tid til så blir det klarlakk:)

aprilia-sv.jpg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut.. :)

La til en setning til i forrige innlegg, om du ikke så det før du svarte på det andre.. :)

ok, hehe. såg det nå:)

i morgen kommer de alle 4 nye rillene greiene som skal inn, de var så slappe og manglet litt innmat osv de, så skal bli bra med nye:) får pusse ned å lakkere de 3 runde greiene i morgen tenker jeg:)

aprilia-sv.jpg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke det er så verst jeg heller, men passer best på mørke/svarte biler syns jeg..

@kim;

Er det mye jobb å demontere de tre luftegreiene du lakkerer nå..? Har tenkt på det samma, men dem satt så godt at jeg ikke gadd å se mer på det.. :P Er det bare å dra ut de justeringsrillene og ta ut noen skruer..?

Og noen som vet hvordan de lydhorn/tuteknappene på rattet sitter festa..? Regner med den sitter klipsa på ellerno..? Litt stilig å lakke dem også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke det er så verst jeg heller, men passer best på mørke/svarte biler syns jeg..

@kim;

Er det mye jobb å demontere de tre luftegreiene du lakkerer nå..? Har tenkt på det samma, men dem satt så godt at jeg ikke gadd å se mer på det.. :P Er det bare å dra ut de justeringsrillene og ta ut noen skruer..?

Og noen som vet hvordan de lydhorn/tuteknappene på rattet sitter festa..? Regner med den sitter klipsa på ellerno..? Litt stilig å lakke dem også..

Nejda, ikke noe problem å ta ut disse:)

ta ut alle 4 rillene, bare å stappe 2 fingrer i å nappe ut.

Den til venstre har 4 skruer, 2 inni (Bak rillene) og 2 nederst, ta ut hovedlysbryteren så ser du en, så tar du va det lille dekselet ved siden (airbag, abs varsellampe dekselet) så ser du en skru, så er det bare å ta det ut.

Den i mitta har også 4 skruer, 2 bak rillene og 2 nederst, da må du ta av det lille dekselet til høyre for cdspilleren for å se den, og så må du av dem det andre dekselet på venstre side for cd spilleren for å se en.

så har vi den til høyre, den har bare 2 skruer, begge er bak de rillene.

hmm, er en slags klips greier på de tutknoppene ja, jeg hadde airbag på min forrige golf, der var det bare å nappe de av, ikke bryt for mye, så klipset knekker. kan bli fint å lakkere de ja;) synst jeg ikke har det selv :(

Da har jeg lagt første lag med klarlakk:) gud så blankt det ble, hehe.. blir bra. gleder meg til å få de i bilen:) Nok med 2 lag? kan jo ikke bli for blankt:P

et bilde til:

13.jpg

aprilia-sv.jpg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, takk for forklaringen.. :)

Får se om jeg ikke lakker litt mer når det blir litt varmere i været da, ja.. :)

2-3 lag holder nok, kommer litt an på tykkelsen på dem.. Men ser det blankt ut med 2, så holder nok det.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, takk for forklaringen.. :)

Får se om jeg ikke lakker litt mer når det blir litt varmere i været da, ja.. :)

2-3 lag holder nok, kommer litt an på tykkelsen på dem.. Men ser det blankt ut med 2, så holder nok det.. :)

ble sinnsykt fint;)får ligge å tørke nå en stund.

Henta de 3 rundge greiene nå, hehe, pussa de å grunna ligger til tørk:) Må holde på med noe menst de ventilgreiene tørker:)

hehe, blir my rare forklaringer nå, greiene, dingsene, tingene osv. vanskelig å navnsette alt:P

aprilia-sv.jpg
Lenke til kommentar
Del på andre sider