Gå til innhold

Min nye Golf VR6

Ranger emnet

Hazert

Anbefalte innlegg

En liten stund siden sist oppdatering nå, men her kommer litt:

I dag ankom pakke nr. 1 og ble hentet, litt skuffet er vel dere nå men får jo se hvordan det blir:P

m3 speil+adapter+lakk

21.jpg

Fikk disse sinnsykt billig+ferdig lakket i bilens farge så tenke jeg bare kunne kjøpe:)

Siden bilen står nå med lettere motorproblemer så er det fint å ha noe å pusle med.

Tok en diagnosetest på bilen i går og fant 3 feil, ikke så alvorlige men må nok fikses. + at det er et annet problem med bilen, litt fjusking og lugging ved kjøring, effekttap pga. katalysator tetter seg, så skal få skiftet en del deler på motor nå snart for å få den på veien igjen:)

Skal ta en ny test i dag etter diverse justeringer så se om det blir noe bedre. Hvis ikke blir det skifting av toppakning, tetninger, bensinpumpe, bensinfilter, lambadson ++++:)

Neste pakke kommer vel snart den også, lykter, grill og badlook.

Te helga blir det vel omlakkering av interiør deler fordi jeg var litt overivrig å lakken var ikke helt ferdi tørket, så det ble bobler, så får ta å lakke på nytt:)

aprilia-sv.jpg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 210
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei,

liten oppdatering..

Har gjort masse med bilen nå for å få den til å fungere bra igjen.

- Fjernet løs innmat i katalysator.

- Renset lambda'n (Ny er på vei)

- Renset lmm og luftfilter.

- En oljeskift+filter.

- Skiftet alle amatør greiene på slangene, mange av slangene hadde ikke slangeklemme, men festet med strips? huff, værtfall skiftet alle nå så de har slangeklemmer istede.

- kjøleveskebytte.

så nå går bilen fin igjen:)

Så har jeg kjøpt ny bakrute solskjerm greie, som skal modifiseres litt før den blir hatt på:) Ny hatthylle skal også lages, glassfiber og diverse opphøyninger osv, ikke noe voldsome greier men bedre enn orginale:)

Bilder av alt kommer vel snart, har ikke tatt så mange i det siste, men får ta noen nå snart:)

Eller så sendte jeg mail ang. lyktene osv, jaja, er jo autospar det er snakk om, holder jo aldri det de lover, alt skulle ha vært her nå men ennå ikke kommet. Her er deres forklaring:

Hei Kim

Hovedlyktesettet og panserforlengeren du skal ha er ikke kommet inn på lager enda. Det skulle vært her for en uke siden, men er ikke kommet enda.

Vi venter en del leveranser i løpet av denne uken, så vi satser på at varene dine er rett rundt hjørnet.

--

De kommer vel håper jeg, er jo betalt også.

Ellers er det vel ikke noe nytt.

aprilia-sv.jpg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

som jeg sa tidligere så var jeg ikke sikker på om jeg skulle bruke de:) værtfall prøve å se, fikk de jo som sagt utrolig billig så får jo prøve å se, blir ikke montert før lykter osv kommer, alt skal på samtidlig, helst sammen med sommerfelger:)

fikk ny mail fra autospar ja:/

Hei

Varer er sendt fra leverandør, men vi har ikke mottatt enda.

Vi får ikke info om hva sendingene inneholder før vi får varene levert på vårt lager. Det er en del sendinger som blir holdt igjen i Tollen nå for tiden. Siste sending fra Tyskland brukte 2 uker pga lang tollbehandling.

Regner med det kommer varer i morgen, og vi vet det kommer mer begynnelsen på neste uke.

arr, da kan de slutte å lov at de kommer om 2 uker.........

aprilia-sv.jpg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk ny mail fra autospar ja:/

Hei

Varer er sendt fra leverandør, men vi har ikke mottatt enda.

Vi får ikke info om hva sendingene inneholder før vi får varene levert på vårt lager. Det er en del sendinger som blir holdt igjen i Tollen nå for tiden. Siste sending fra Tyskland brukte 2 uker pga lang tollbehandling.

Regner med det kommer varer i morgen, og vi vet det kommer mer begynnelsen på neste uke.

arr, da kan de slutte å lov at de kommer om 2 uker.........

Ja slakt, sleit med samme problem selv. De lovet hele tiden, og kunne levere frontlyktene mine på 2uker. Tok nesten to måneder.

Det er så utrolig kjett å vente på ting :/ :boxing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja slakt, sleit med samme problem selv. De lovet hele tiden, og kunne levere frontlyktene mine på 2uker. Tok nesten to måneder.

Det er så utrolig kjett å vente på ting :/ :boxing

Står på kjøpsbetingelser:

På varer som ikke er på lager kan leveringstiden være fra 3-6 uker.

Leveringstid

Varer på lager leveres samme eller påfølgende dag. I tillegg kommer befraktningstid (normalt 1-4 dager innen Norge). Dersom varen ikke er på lager blir leveringstiden avtalt.

Faktisk leveringstid avhenger av våre leverandørers leveringsdyktighet. Garviks Autospar AS vil oppgi forventet leveringstid etter forespørsel, beregnet etter opplysninger fra våre leverandører. Oppgitte leveringstider er ikke forpliktende uten skriftlig avtale.

Synst de kan slutte å love med at ting skal komme innen 2 uker. når de selv vet at dette er "umulig" i følge alle som har bestilt. Er så irriterende dette når det er forhåndsbetaling, er ikke bare bare å klage å få pengene tilbake heller, ikke når varene allerede er på "vei".

Får vel bare vente, så lenge de kommer før biltreffa starter så. Allerede fått et lass med rabatter, så blir litt vanskelig å få det billigere også. :(

Lykter: 3099,-

Grill: 499,-

Badlook: 562,-

Ble egentlig 4160 ,- for alt.

Fikk det for 3500kr inkl. Frakt. Ikke så ille det:)

aprilia-sv.jpg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg hentet delene;)

Endelig kom de gitt, på tide.. hehe:)

23.jpg

22.jpg

Lykter, grill og badlook.

Var med tüv papirer på badlook lista, er det så mulig å få godkjent det i vognkort?

Lurer på om jeg skal utover å få disse lakkert nå i morgen, orker ikke å stresse, blir en stund til de kommer på bilen uansett:)

Venter en pakke til nå, hjulbuebreddere, får se om jeg monterer de, har ikke helt bestemt meg:)

aprilia-sv.jpg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykter, grill og badlook.

Var med tüv papirer på badlook lista, er det så mulig å få godkjent det i vognkort?

Det heter det at en viss prosnet av lysene - eller lysmengden ikke skal

ødelegges eller forstyrres av noe...

TuV bare sier at den ikke hindrer lysene til å fungere som de skal...

(X) 95 Ford Mondeo 2.0l 16V

(X) Fotgjenger

(X) 93 VW Golf III 1,8l

(X) 85 Audi 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TUV-papirene gjelder vel med bruk av originale lykter.

Tror ikke det er vits å bruke 550 spenn på å få panserforlengeren godkjent i vognkort, men heller bare ha papirene liggende i bilen om man skulle bli stoppet..

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, hmm. får vel bare glemme det:) blir ikke sparkling osv riktig ennå uansett, bilen skal inn på eu godkjenning i oktober:/ Har du sjekka opp da marvil? synst du sa det tidligere at du skulle høre med de:)

Henta siste pakka nu,

24.jpg

Ingen nye pakker nå i første omgang:/

Har et effektanlegg liggende i tr. heim som venter så får få ut fingern å hente den, så da blir det stopp en stund, får montere alt før noe nytt blir handlet inn :)

aprilia-sv.jpg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekka opp da marvil? synst du sa det tidligere at du skulle høre med de:)

Pokker, det glemte jeg selvsagt.. :P

Var innom på mandag, men glemte å høre angående panserforlenger..

Tror jeg kjører glassfiber uten noe sparkel/sveising i begynnelsen, og den er vertfall TUV-godkjent, så håper det holder.. Den er uansett lett å ta av også om det skulle bli problemer.. :P

Men når det gjelder regelverket, så finnes det vel ikke akkurat noe fasitsvar på det, men heller det som går på hvor mye lys man skal ha fremme (dvs hvor mye lys forlengeren stjeler, noe som vil variere ut ifra lykter, størrelse, osv)..

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pokker, det glemte jeg selvsagt.. :P

Var innom på mandag, men glemte å høre angående panserforlenger..

Tror jeg kjører glassfiber uten noe sparkel/sveising i begynnelsen, og den er vertfall TUV-godkjent, så håper det holder.. Den er uansett lett å ta av også om det skulle bli problemer.. :P

Men når det gjelder regelverket, så finnes det vel ikke akkurat noe fasitsvar på det, men heller det som går på hvor mye lys man skal ha fremme (dvs hvor mye lys forlengeren stjeler, noe som vil variere ut ifra lykter, størrelse, osv)..

Tror det heter i loven at lysets bane ikke skal forstyrres...

(X) 95 Ford Mondeo 2.0l 16V

(X) Fotgjenger

(X) 93 VW Golf III 1,8l

(X) 85 Audi 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.
.

ok, hmm..

Ser jo bare bmw og andre biler, de får jo godkjent slikt, men det er jo kun øyelokk, forskjellen er jo bare at badlook dekker grillen også.

Får høre litt rundt så kanskje man kommer fram med noe:)

Her er da den godkjente lakkeringsbula mi uten vindu å hele pakka.

Fått kobla opp litt inn her nu, lys og varme ovn. bula e på 6 m2, 2,5m2 av plassen er i bruk(hyller) så jeg har ikke stor plass å bevege meg på:P

25.jpg

Fant kun en stikk kontakt på rommet, å den var oppi taket:P så litt dum plassering av varmeovn :P

Vært en snikfotograf her også, hmm. fikk plutselig bilde nå:P

P2170001.JPG

aprilia-sv.jpg
Lenke til kommentar
Del på andre sider