Gå til innhold

Kjøpe spiller i Usa?

Ranger emnet

0milt

Anbefalte innlegg

Når har det seg slik at min far jobber i usa, og jeg har hørt noe om at det er litt kødd å kjøpe spillere der, for så å bruke de her?

Er det noe i dette?

Bare som eksempel:

Spilleren

Om han kjøpte denne for meg, ville jeg kunne bruke den i bilen min?

-99 Golf GTI 1.8t (fmic,kw,bsr,ts-racing)

-87 24o Turbo (under oppussing)

Tidligere biler-92 E34 M5 Touring -86 Sierra IS -90 240 turbo -03 Honda Nsr (solgt) -03 Honda Nsr (spiker)-86 Suzuki Fz (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan du bruke den, den går på 12 volt. :)

Dog får du ikke brukt TV-tuneren, da den er NTSC og ikke PAL som vi bruker i Europa, og du får bare spilt Sone1-DVDer i utgangspunktet. Og skal du koble til ekstra skjermer må de kunne takle NTSC-signal.

Mulig du ikke får hørt alle radiostasjonene heller om den bare tar amerikanske radiofrekvenser, men tror den der kan kobles om til europeiske frekvenser også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere ting om radioen er;

1. Den er mest sannsynligvis klar for XM-systemet til USA, altså satelitt. Kan sikkert brukes i Norge og.

2. Alle frekvenser på radioen på FM- båndet slutter bare på oddetall frekvenser slik som, 88,5 og 88,7 ikke 88,4 og 88,6 osv.

3. Den støtter mest sannsynligvis heller ikke DAB, da USA ikka bruker det systemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er mest sannsynligvis klar for XM-systemet til USA, altså satelitt. Kan sikkert brukes i Norge og.
Den er IKKE klar for XM eller Sirius direkte, og uansett trenger du da en separat satellittmottaker, og det kan uansett IKKE brukes i Norge på mange år ennå, om det idet hele tatt kommer. Ingenting er planlagt.
Alle frekvenser på radioen på FM- båndet slutter bare på oddetall frekvenser slik som, 88,5 og 88,7 ikke 88,4 og 88,6 osv.
De fleste "no-name"-spillere kan koble om til europeisk tuning, så det burde som sagt gå greit.
Den støtter mest sannsynligvis heller ikke DAB, da USA ikka bruker det systemet.
Det gjør den ikke nei, Jensen lager heller ikke DAB-tunere, så det er ikke så farlig. Dog kan en universal-DAB kobles til på AUX-inngangen som vanlig.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er IKKE klar for XM eller Sirius direkte, og uansett trenger du da en separat satellittmottaker, og det kan uansett IKKE brukes i Norge på mange år ennå, om det idet hele tatt kommer. Ingenting er planlagt.

De fleste "no-name"-spillere kan koble om til europeisk tuning, så det burde som sagt gå greit.

Det gjør den ikke nei, Jensen lager heller ikke DAB-tunere, så det er ikke så farlig. Dog kan en universal-DAB kobles til på AUX-inngangen som vanlig.

OK, jeg ante ikke dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider