Gå til innhold

5 uniformerte og en sivil politibil i aksjon

Ranger emnet

c0zta

Anbefalte innlegg

på vei fra Asker til Tønsberg idag morges møtte jeg 5 uniformerte og en S80 Sivilbil i aksjon mellom Drammen og Koppstad på vei nordover på E18, alle med noen minutters mellomrom, det var for det meste Nissan biler...

Kanskje det var øvelse eller, hvem vet.

Ble mye blålys etterhvert, skvetter like mye hver gang en ser dem :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i Tromsø øvelseskjører de med en rød Mazda 6. Det som skremmer meg er at jeg til nå ikke har sett EN gutt i de bilene. Kun kvinnfolk som sitter så langt frem at panneluggen treffer frontruta.

Hvordan skal dette gå?

De har forresten sirenen på nesten hele tiden, mens de kjører i 30kmt :confused:

(\o/) 83 Stylingjunkie 1.91m

(o) 99 VW Beetle 1.9Tdi Highline

(x) 97 Audi A3 1.6

(x) 93 BMW 318i

Sekretær - VACN Troms Lokallag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i Tromsø øvelseskjører de med en rød Mazda 6. Det som skremmer meg er at jeg til nå ikke har sett EN gutt i de bilene. Kun kvinnfolk som sitter så langt frem at panneluggen treffer frontruta.

Hvordan skal dette gå?

De har forresten sirenen på nesten hele tiden, mens de kjører i 30kmt :confused:

den var den s80'en som bøtla meg.. den er ganske sprek... bare å passe seg for den ihvertfall...

eneste vi stoler på er gud! resten betaler cash!!!

Øl er også greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skal dette gå?

Ja de kjørte hele forrige uke, åsså tar de teori utenfor Ica på storelva, jeg jobber der, de står der i ca en time før de kjører videre, planlegger sikkert hvordan de kan lage mest mulig kvalme... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skal dette gå?

Blir jo fint dette, med politibiler i 30 km/t, som ikke kan kjøre, og som havner i grøfta bare vi drar på litt :D

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet i asker har en S80 sivilbil. med en ekstra antenne som stikker ut på venstre side bak.

Men jeg vet faktisk ikke om den egentlig tilhører kongefamilien eller politiet, for har sett den ved flere anledninger i kongesammenheng og i går stod den med fult blålys og sperra veien ved en storbrann. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den S80en som patrulerer på E18 gjennom Vestfold har sånn kamera som måler farten din i det du passerer bilen. Jævli kjipt på 2-felten hvis du ikke har sett at det er sivilbil, trenger ikke lenger å holde følge med deg får å ta farta, kjenner en som tok en forbikjøring, og vips blålys med engang. Han fikk være med bort i politibilen får å se hvordan systemet virket.. Var en voksen man.

Lenge leve teknologien...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet i asker har en S80 sivilbil. med en ekstra antenne som stikker ut på venstre side bak.

Men jeg vet faktisk ikke om den egentlig tilhører kongefamilien eller politiet, for har sett den ved flere anledninger i kongesammenheng og i går stod den med fult blålys og sperra veien ved en storbrann. :(

den er alt mulig bil.. patruljerer og er "vakt" på slike ting som sammenkomster og andre ting,, som feks den brannen...

www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

går haugevis av slike UP idiot biler her i larvik/stavern

UP treiningsleieren ligger i stavern (7km på utsida larvik eller no)

så møter iallefall 3 sånne tullinger hver dag..

tror ikke de har lov til å ta deg de som er under opplæring.

Har forresten holdt på å kræsje med en av de, fordi de ikke helt vet hva de driver med :lol

5 uniformerte og en sivil tenker jeg er ett radar crew, der sivil bilen står i nærheten av radaren / eller får med seg evt. blinkere

og 4 av de uniformerte står på den ene siden av veien og huker inn folk og spyr ut bøter, mens den 5 står på den andre sida, i tilfelle noen skulle finne på å snu og stikke av...

var en slik kontroll ved solum mellom larvik og porsgrunn for 1 uke siden =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider