Gå til innhold

helt på jordet......

Ranger emnet

volvo242TIC

Anbefalte innlegg

sjekk denne linken :

http://www.nettavisen.no/servlets/page?section=56&item=267883

snakk om å leve i sin egen verden :rolleyes:

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare felger og rør, men også pynt innvendig, som bamser og setetrekk. Nesten alle koserånere har bamser i bilen, og Ole Brum og vennene hans er de mest populære rånebamsene. Rånetrendy er også boksehansker, og de skal aller helst være rosa og henge i speilet sammen med håndjern med rosa pusetrekk.

HÆÆ?? Hva faen er en koseråner?? En homo??

tillegg er det selvsagt viktig med terninger i speilet og gjerne en blomsterpotte på dashbodet. Dashbordet bør også ha julepynt – året rundt.

Blomsterpotte?? Det må være etter at man har vært å handla..

Tror ikke jeg vil være råner lenger jeg.. Nå begynner jeg å strikke.. Langt mer macho det - virker det som..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har aldri sett en slik "koseråner" som de beskriver... har sett små tendenser... som love call og andre diverse blinkende mix max...

og halve regnskogen i wonderbaum i bakvinduet...

"bassrånere" som de kallte det er det da noen av...

gamle Skropler som ruster vekk og stereo til titusener...

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sendte en mail til dama.. skrev følgende :

Leste akkurat en artikkel som du har skrevet på nettavisen.

Dette er noe av det mest tragiske jeg har lest noen gang, nesten

like dumt som han i VG som klarte å skrive at drag var forkortelse

for dragracing, og at de da skulle kjøre om kapp..det som ble med

var jo at bilen gikk bra (tenker på de gutta som hadde 200 med en

opel)..mange fikk seg jo en god latter av det han

skrev.

Du bør jo kanskje hente inn litt mer info. når det gjelder biler og

ungdom..innholdet i reportasjon din viser bare at du tydligvis ikke

har peil på bilkulturen her i landet. Vil kanskje si at du bør ta

deg en tur på nettet, som på bilforumet.net, lese litt på forhånd, dra på ulike treff osv.

Du burde strengt tatt ta deg en tur på Emmaboda i marra, 17mai, så

kanskje du begynner å forstå hva det handler om..

Hvis det er denne kulturen du tror eksisterer som du har skrevet om,

er du langt vekk fra virkligheten.

fikk fakta svar, der ho sa :

Takk for tilbakemeldingen. Jeg har også fått tilbakemeldinger fra folk som kaller seg rånere som har kjent seg igjen i det

jeg har skrevet. Men oppfatningen om dette er helt sikkert forskjellige.

Takk for tips, jeg skal sjekke siden du nevnte.

Ha en fin dag:-)

Mvh

Julie Bianca Dahl

TV2 Nettavisen

:D :D :D :D

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by volvo242TIC

jeg sendte en mail til dama.. skrev følgende :

Leste akkurat en artikkel som du har skrevet på nettavisen.

Dette er noe av det mest tragiske jeg har lest noen gang, nesten

like dumt som han i VG som klarte å skrive at drag var forkortelse

for dragracing, og at de da skulle kjøre om kapp..det som ble med

var jo at bilen gikk bra (tenker på de gutta som hadde 200 med en

opel)..mange fikk seg jo en god latter av det han

skrev.

Du bør jo kanskje hente inn litt mer info. når det gjelder biler og

ungdom..innholdet i reportasjon din viser bare at du tydligvis ikke

har peil på bilkulturen her i landet. Vil kanskje si at du bør ta

deg en tur på nettet, som på bilforumet.net, lese litt på forhånd, dra på ulike treff osv.

Du burde strengt tatt ta deg en tur på Emmaboda i marra, 17mai, så

kanskje du begynner å forstå hva det handler om..

Hvis det er denne kulturen du tror eksisterer som du har skrevet om,

er du langt vekk fra virkligheten.

fikk fakta svar, der ho sa :

Takk for tilbakemeldingen. Jeg har også fått tilbakemeldinger fra folk som kaller seg rånere som har kjent seg igjen i det

jeg har skrevet. Men oppfatningen om dette er helt sikkert forskjellige.

Takk for tips, jeg skal sjekke siden du nevnte.

Ha en fin dag:-)

Mvh

Julie Bianca Dahl

TV2 Nettavisen

:D :D :D :D

Ho har sikker vært et Råne offer siden ho vet så mye......... gikk sikkert fra bil til bil å fikk smake :D :D :D :D

1998 Nissan Primera GT

K&N filter, stabbstag , lyktespoilere, sportsgrill , H&R senkesett ,vindavisere,osv

Ps: Livet starter ikke før ved 200km/t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by swidish vr6

lurer på hvor mange medlemer de egentlig har... Og lurer litt på åssen rånere skal både sitte i bilen hele dagen og drive blind vold på engang, drive by kanskje?

Hehe kansje dem burde få logoen sin på medlemman... så kan vi tta en DRIVE BY :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

1998 Nissan Primera GT

K&N filter, stabbstag , lyktespoilere, sportsgrill , H&R senkesett ,vindavisere,osv

Ps: Livet starter ikke før ved 200km/t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir mer og mer oppgitt over folk som skriver om råning. Plapprer i vei om forskjellige typer rånere og hvor patetiske de syns det er.

Nå er jeg lei!! Jeg har fått prosjekt på skolen, som jeg skal skrive om råning og emner rundt det. Denne oppgaven vil jeg publisere på nettet og ønsker da tilbakemelding før jeg leverer.

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. journalisten som har skrevet dette er da faktisk kvinnfolk :rolleyes: måtte jo være noe ! men jeg qouter mailen jeg skrev til henne.

Hei !

du jeg har nettop lest artiklen din om Råning ! (http://www.nettavisen.no/servlets/page?section=56&item=267883)

og har noe tilbakemelding til deg da vettu ! :)

Når man skriver en sånn artikel. er det ikke da praktiskt å vite hva man skriver om ?? de "rånerne" du beskriver er da mindre enn 10% av de "rånerne" som er (ca selvfølgelig)for de finnes. desverre !

Selv vil jeg se på meg selv som en som kan bli kalt "råner" og jeg har Mange venner som har samme intresse som meg!! Nemelig bil!!.. Og da hender det ofte så klart at vi samles på steder da. ganske praktisk å samles på en plass istede for og sitte værfor seg hjemme i stua og råtne forran tv'n. Og når vi da samles som dette så hender det også temelig ofte at man kjører seg en tur da vettu. for og se på livet i området rundt. og for at det faktisk er Morro og kjøre bil !

Når det gjelder Intressen bil så er det alt fra Trimming til Styling og modifisering av biler. det som gir "mest status" hvis jeg skal si det som deg. er og ha en Pen bil som er fin i lakken, rein, UTEN! wounderbaum. osv. er det som er foretrukket. skal man bli "kongen av stripa" skal man stå i ! det er det ingen tvil om ! da må man være: raskes, ha penest bil, best kjøre egenskaper osv. om du har 1 eller 1million wunderbaum er UVESETLIG ! du skal helst IKKE !!! ha dem !!!

Når det gjelder ekstra lys så kan man si følgene. (dette er min mening men det er mange som deler den) Det er idiotisk. MEN! et sett med PENT! monterte NEON lys underbilen/i bilens steroanlegg er pent til SHOW!!! bruk ! og skal være av ellers ! og dem som da stapper masse plysj og annet hor inn i bilen sin. som leopard trekk på stolene osv. dem ler alle andre av som oftest.

Så mitt råd til deg er da og Finne ut hva du skriver om før du skriver en artikel full av feil i en av norges mest leste nettaviser. er du ikke enig kansje.?

Kansje du burde ta deg en tur innom http://www.bilforumet.net kansje. der vil du se en hel del av det intressen bil handler om !! og hva som diskuteres osv. !!! som feks deg og denne mildtsagt teite artiklen din. kansje du også kunne tatt deg en tur til et "råne treff" dette foreksempel ?

http://www.bilforumet.net/announcement.php?s=&forumid=476

(ja du skal prøve linken da vettu)

jeg får da beklage hvis du føler deg såret av noe av dette. men det er da faktum i en "råners" øyne ! og jeg håper på et seriøst svar !!!

MVH

Erlend Haugen

Sitter da og venter på svar ! lol

Lenke til kommentar
Del på andre sider