Ricecracker Skrevet Februar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2006 Hei! Har tenkt å bruke asfaltmatter fra Torshov til lyd/vibrasjonsdemping i dører og bagasjerom. De koster 59,- pr stk. De har to forskjellige tykkelser, 2 mm og 4 mm. Ville dere gått for 2 mm, eller blir det for tynt. Går utifra at 2mm er lettere å jobbe med, men vil kanskje gi mere vibrasjoner enn 4 mm? Siter Mazda 6 BMW E92 320D ( ex ) Mazda Rx8 ( ex ) Mazda 6 ( ex ) http://www.gauldalgatebil.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet Februar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2006 Prøv å heng mattene på en vertikal flate først å se om de fortsatt sitter dagen etter. Det er problemet med de fleste billige matter, de har alt for dårlig lim. Ta en telefon til Autod.no hvis du er ute etter noe som garantert fungerer og sitter skikkelig:) PS: kjøp heller bitumen enn asfaltmatter Var inne å titta på siden du har i profilen din, den mazdan din er kanonkul. Utrolig nice farge og hjul:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DynaCore Skrevet Februar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2006 Stikk på bilradiospes å kjøp brownbread! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet Februar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2006 Stikk på bilradiospes å kjøp brownbread! Brownbread er dyrer og dårligere enn de mattene AutoD.no selger. Men ta en ringerunde å sjekk litt priser, kan variere endel:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Typhon Skrevet Februar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2006 Brownbread er dyrer og dårligere enn de mattene AutoD.no selger. Men ta en ringerunde å sjekk litt priser, kan variere endel:) Hvor mye skiller disse mattene i kvalitet? Hører man sinnsykt forskjell eller er det bare målbart? Mvh Tony Siter Mvh Tony Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet Februar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2006 Hvor mye skiller disse mattene i kvalitet? Hører man sinnsykt forskjell eller er det bare målbart? Mvh Tony Det er nok mest målbart. Der du merker forskjellen best, er hvor mye mykere StP er i forhold til Brownbread, og noe kvalitetsforskjellen på limet. (bitumenet brukt i StP skal også være av bedre kvalitet enn i BB, men dette har jeg ikke no greie på og ingen data til å bekrefte) Fordelen med StP er at de har et komplett program for demping der du har resonanse dempere i forma av asfalt og bitumen matter og akustisk demping i form av polyuretan og polyethylen matter. Prisen er også lavere enn BB og de aller fleste andre dempematerialer som er laget for bil. Den vanligste matten som heter M1 har en veil pris for 5,4kvm på 1999,- (BB koster 2499 og 1999 på tilbud) Uansett hva du velger, BB, Stp, Biltema el.l, all demping er bedre enn ingen demping:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Typhon Skrevet Februar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2006 Det er nok mest målbart. Der du merker forskjellen best, er hvor mye mykere StP er i forhold til Brownbread, og noe kvalitetsforskjellen på limet. Fordelen med StP er at de har et komplett program for demping der du har resonanse dempere i forma av asfalt og bitumen matter og akustisk demping i form av polyuretan og polyethylen matter. Prisen er også lavere enn BB og de aller fleste andre dempematerialer som er laget for bil. Den vanligste matten som heter M1 har en veil pris for 5,4kvm på 1999,- (BB koster 2499 og 1999 på tilbud) Okai. Der jeg handler BB koster det 1900 for 6kvm da ;) Uansett... hvem er lettest å legge? Kanskje veldig OT dette her, men føler det er litt relevant likevel. Mvh Tony Siter Mvh Tony Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sooocool Skrevet Februar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2006 Hei!Har tenkt å bruke asfaltmatter fra Torshov til lyd/vibrasjonsdemping i dører og bagasjerom. De koster 59,- pr stk. De har to forskjellige tykkelser, 2 mm og 4 mm. Ville dere gått for 2 mm, eller blir det for tynt. Går utifra at 2mm er lettere å jobbe med, men vil kanskje gi mere vibrasjoner enn 4 mm? du kan bruke disse, men dette er viktig :) rengjør flaten du skal lime den på grundig med f.eks bremserens :) når du har limt den på så varmer du platen opp med en varmeføner samtidig som du trykker den på plass :) så skal den sitte skikkelig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet Februar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2006 Okai. Der jeg handler BB koster det 1900 for 6kvm da ;) Uansett... hvem er lettest å legge? Kanskje veldig OT dette her, men føler det er litt relevant likevel. Mvh Tony StP er mye mykere enn BB og krever INGEN varme for å legges på, den sitter like godt i vertikal som horisontale flater, men rengjør overflatene først, bare ikke gjør som SC sier og bruk bremserens, det er for sterkt. Bruk heller silikonfjerner eller rødsprit, det fjerner smuss og skit uten å skade lakken. Du kan med fordel bruke en rulle til å stryke over mattene, en slik rulle som tapetserere og gulvleggere bruker er fin. Ellers anbefaler jeg deg å bruke hansker da du kan bli litt sår på fingertuppene etter å ha strøket ut noen kvm med fingrene og aluminiumsfolien som sitter på mattene kan være skarp og skjære deg. Skal du dempe en dør så anbefaler jeg deg å kjøpe noen skummatter å legge mellom dør og dørtrekk også, dette hjelper veldig mye på skrangling. Ring Anders, han har flere tips om hvordan matter og i hvilke kombinasjoner som fungerer best og gir best effekt:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaDa1300GT Skrevet Februar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2006 Brown Bread er jo ganske grei å legge den. Må varme den litt, men det er jo bare en fordel med tanke på hvilken årstid vi er inne i nå. Har lagt 2 ruller med Brown Bread i min bil (nei det er ikke en Lada 1300 GT) og det gikk kjempefint med en vifteovn og varmepistol. Byggetråd kommer om kort tid. Siter "Nå e det ikkje lenge igjen..." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rockford Seat Skrevet Februar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2006 Jeg har lagt "noen" kvm med både Brown Bread og Stp mattene, og vil bare si at så lenge du rengjør og legger de skikkelig så sitter begge to like godt fast. Stp mattene er lettere å legge pga mykheten og limet. Greit å slippe varmluftspistoler og kabler inne i bilen, spesiellt hvis du har en liten bil som jeg har.. Tapetserte nettopp en Transporter baki med Stp og det var en enkel og hyggelig jobb. Med oppvarming så tror jeg at BB sitter litt bedre enn Stp men begge sitter helt jævelig godt fast... Konklusjon, sjekk hva det koster hos din lokale forhandler og kjøp det som passer lommeboken best av disse. Siter Mvh Lars Engen lars76@online.no http://members.cardomain.com/arosa Team Bling Bling: Pioneer P9+P9 DSP Pioneer DVD+DAB Soundstream TR forsterkere Soundstream Van Gogh subbere Soundstream kondensator Eton Midbass/Mellomtone MT diskant Monster Cable Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ricecracker Skrevet Februar 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2006 Takk for alle svar. Er litt klokere nå. Blir nok til at jeg legger asfaltmatter fra Torshov i bagasjerom, da det er ennklere å dempe der, og i tillegg flest horisontale flater som gjør det enklere å få mattene til å sitte. Er litt usikker på dørene ennå. Tenker jeg tar en ringerunde å hører med noen om de evt har noe av bedre kvalitet i mindre kvantum enn 5 - 6 kvadrat. Siter Mazda 6 BMW E92 320D ( ex ) Mazda Rx8 ( ex ) Mazda 6 ( ex ) http://www.gauldalgatebil.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hifonic Skrevet Februar 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2006 Må legge til at slike matter fra torshov osv suger! Har brukt det i min bil. Da jeg la dem på vasket jeg flatene med avfetting og silikonfjerner. Påførte dem med masse varme fra varmluftpistol og presset kantene skikkelig fast med enden av en skrutrekker osv. De formet seg etter alt og så ut til å funke bra. Men så kom sommern og sola stekte på bilen, alt ramlet ned og hang etter kantene. Ble skikkelig myk, nesten flytende. Da var det jo bare å presse dem på plass igjen, men ikke noe man ønsker å gjøre. Men det er om vinteren det er verst. De blir harde som stein og sprekker når man spiller litt høyt. Fant masse steinharde "asfalt" splinter i bagasjerommet.. Siter -'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass -'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger Team Lydtrykk.no avd. Finnmark Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El-LoCo Skrevet Februar 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2006 Dempet en pc med asfaltmatter fra Bil-Xtra en gang, blir det varmt nok er ikke den matta helt patent i forhold til å holde seg på plass merket jeg... :o Siter -'97 Audi A4 1.8 TQ Avant [Bilstereo!] -'91 Ford Sierra 2.0i CL [Drept!] -'96 mazda 626 2.0i GLX [solgt] Spiller selges Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet Februar 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2006 Har opplevd det samme som Hifonic og El-LoCo. Dempet taket i en bil med asfaltmatter fra bil-xtra for noen år siden. Jeg prøvde også å legge et lag med kontaktlim i taket før jeg klistret matten på plass med varme. Selv det klarte ikke holde platene på plass, så fort det var litt mer enn 15 grader i sola begynte de å løsne:( Det eneste som holder her er skikkelig dempematter fra StP, BB osv Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg