Gå til innhold

noen som bruker for mye lux på lysa her?

Ranger emnet

saab9000

Anbefalte innlegg

ha for mye lux? lux er jo "lys styrken" da.. ikke watt du snakker om da?

uansett.. jo mer optimal veien har, jo mer "lux" vil lysa gi! ergo bedre lys, lengre levetid på lysa ettersom volt er optimalt osv

jeg så det innlegget her skjønner du: kan du gi meg en forklaring på hva 360 lux er? å hva er det 75 skal være?

Vær oppmerksom på at den samlede lysstyrke for fjernlys som kan lyse

samtidig ikke får overstige 360 lux i en avstand av 25 m fra lykten. Dette

finner du ut ved å summere referansetallene som er oppgitt på lykteglasset.

Summen av disse tallene får være høyst 75. Feks. 17,5 + 17,5 + 20 + 20 .

Lyktene skal være e - merket. Dette merket finner du på lykteglasset.

Husk lysjustering."

Kjinn å det drææg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uansett.. jo mer optimal veien har, jo mer "lux" vil lysa gi! ergo bedre lys, lengre levetid på lysa ettersom volt er optimalt osv

Ja dette gav mye mening....

Kan du vennligst utdype litt?

- 1995 Celica 2.0 GT- med slicks og coilovers til bane

- 2015 Passat 2,0l 150hk TDI

- 2015 Zoe R210

- 1998 Corolla 1.3
x 1974 Boble, 1993 Vectra, 1998 Corolla 1,3, 2011 Outlander, 2008 Passat 4motion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det noen som har blitt stoppet av politiet for å ha for mye lux? noen som har for mye her?

Jeg har blitt stoppa for å ha for mye lys. Jeg kom kjørende på en sidevei å purken kom kjørende på hovedveien et par hundre meter bortom. Jeg blenda dem ikke men de mente å se att jeg hadde for mye lys så dem slo på blålysa og sperra veien for meg.

Så begynte dem å regne sammen tusenmetringer osv. og fant ut at jeg hadde 25% for mye. Sto der å diskuterte lys med dem i et kvarter, før han omsider sa: "Er greit at yrkessjåfører og sånt trenger slike lys, men du som er så ung ser godt likevel".

Da kjørte jeg en Volvo 740, med 2 stk Hella Luminator med 100W pærer og tåkelys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt stoppa for å ha for mye lys. Jeg kom kjørende på en sidevei å purken kom kjørende på hovedveien et par hundre meter bortom. Jeg blenda dem ikke men de mente å se att jeg hadde for mye lys så dem slo på blålysa og sperra veien for meg.

Så begynte dem å regne sammen tusenmetringer osv. og fant ut at jeg hadde 25% for mye. Sto der å diskuterte lys med dem i et kvarter, før han omsider sa: "Er greit at yrkessjåfører og sånt trenger slike lys, men du som er så ung ser godt likevel".

Da kjørte jeg en Volvo 740, med 2 stk Hella Luminator med 100W pærer og tåkelys.

hvor mye er det lov til å ha da?

Kjinn å det drææg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sa politiet at du måtte bytte til litt svakere pærer eller fikk du bare kjøre med de?

Kjinn å det drææg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 3 Bosch tusenmetere som er altfor sterke. To er for mye også.

Men både faren min og broren min har kjørt med det før og aldri blitt stoppa.

3stk har du ikke lov, etter regelverket, til å ha på engang, men man blir jo nesten aldri stoppa for slikt, så det er bare å tute og kjøre =)

Her er'e noe muffens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en nabo som ble stoppa med 4 stk bosch av største typen på bilen. Alle med parklys i.

Måtte fjærne parklysene og demontere to av lyktene.

07 Nissan Pathfinder 2.5 LE AT IT-pack

65 Volvo Valp Feltvogn (laplander) B18

x 86 Volvo 765GLE, x Mercedes 280SE x91 Mercedes 300 SL Cab x Volvo 745GLE

Selger: B28E kam (ny)

Lenke til kommentar
Del på andre sider