Gå til innhold

Golf turbo diesel!

Ranger emnet


-Rønningen-

Anbefalte innlegg

noen her som har sikre kilder på om forbrennings kammerete sitter i toppen eller i stemplene på 91" golf turbo diesel!

 

å vil en 8v eller 16v gti topp passe på diesel blokka!?

 

(å ikke kom med alt mulig om kompressjon osvosvosv! jeg er klar over at det ikke funker med diesel på en bensin topp!) bare svar vis noen veit noe!

"Vorsprung Durch Technik"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen her som har sikre kilder på om forbrennings kammerete sitter i toppen eller i stemplene på 91" golf turbo diesel!

 

å vil en 8v eller 16v gti topp passe på diesel blokka!?

 

(å ikke kom med alt mulig om kompressjon osvosvosv! jeg er klar over at det ikke funker med diesel på en bensin topp!) bare svar vis noen veit noe!

Er rimlig sikker på at det er hult ut i stemplene, er et ganske kjent problem på disse motorene at de sprekker mellom ventilene i toppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

jeg har nå en 1600 diesel blokk ligende her! å lurte på, en 16v eller 8v topp fra bensin vil vel ikke passe over i å med at forbrenningsrommet på 16v - 8v har jo en mye større diameter enn diesel blokka! for på diesel så erl borringa 76.5 og i 16v-8v GTI er den på 81mm da vil vel jo ikke det gå!?

 

men toppen fra 1.5L FH eller FD fra golf 1 passer vel over da? for der er borringa 76.5! noen som veit hva kompen er i FH og FD motorene?

"Vorsprung Durch Technik"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja er klar over det! er veldig sjeldent at en diesel motor har forbrenningskammer i toppen! men passer en 16v KR topp på min golf 2 turbo diesel blokk? ell vil det bli tull med forbrenningskammeret?

 

16v har forbrenningskammer både i stempel og topp, 16cc i toppen om jeg ikke husker feil. Hvordan har du tenkt å ordne glødeplugger med 16v toppen?

 

Til sammenligning går du fra 8,0:1 til ca 6,5:1 i komp på en G60 motor om du setter på 16v toppen.

 

Er masse annet du må flytte over for å få 16v toppen til å fungere også. Reimhjul, oljepumpe driving, registerreim, fordeler osv. Stemplene må også modifiseres for at du ikke skal få bøyde ventiler. Ellers passer vel antagelig selve toppen rett på, fysisk sett

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hele poenget var å bygge om til bensin! men problemet med stempler bli litt stort da de stemplene ikke vil tåle og bli modifisert i så stor grad! er allerede problemer med at de stemplene spreker mellom ventil utfresingene! så detta prosjektet blir nok lagt i grus! men hvor mye hk kan man ta ut av G60 og Gti 16v uten å bytte noe innmat?

 

Og er det samme toppen på turbo diesel og diesel på golf 2? har hvertfall samme komp forhold!

"Vorsprung Durch Technik"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår