kennyo Skrevet Februar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 Racere koster vel fra en 4500 - hundreogxantall tusen. Tipper de fleste har sykler til mellom 10 og 20000,- Bare sånn for info ;-) Kjør forsiktig til alle (inkl. myself selvfølgelig) fra meg også :hello: Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kane Skrevet Februar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 Blir du like forbannet når du tar igjen en traktor også? Hvis ikke, hvorfor? Til tider, ja men ikke i den grad. Hvorfor spør du? Fordi de ligger etter veien fra gården sin fram til nærmeste avkjøring til jordet. Rundt de traktene jeg holder til er det stort sett 50-100 meter før de er av veien igjen. Ikke fra Halden sentrum til langt forbi der jeg bor. Og i tillegg så har jeg enda til gode å se en syklist suse innom busslomma og slippe forbi biler som er i kø bak dersom det er uoversiktlig/mye trafikk imot, noe en traktor gjør uten unntak. ps. Hvis syklistene legger seg etter hverandre, blir feltet så langt at det blir vanskelig å komme forbi på en trygg måte. Hvis 2-6 syklister som ligger seg etter hverandre er et felt som er tilstrekkelig kort nok, og smalt nok, til å passere uten problemer for noen (Hverken biler bak/foran eller syklister). Er det passeringer eller lignende (Hard komkuranse med andre ord), kanskje jeg skal klare å tolerere disse trege "transportmidlene", men så lenge det er hverdagssykling eller oppvarminger opp bakker, som forgår i normal gangfart, er det til å bli sprø av. Jeg kan forstå at dere som ligger såpass tregt i trafikken ikke skjønner hvor korte de fleste strekninger er, og dermed heller ikke fatter at det er livsfarlig å kjøre forbi på de aller fleste stedene langs denne ruten (Ihvertfall de som er aktualle for meg og resten av oss som bor her). Jeg er faktisk langt i fra alene om min tankegang her oppe. Alle jeg har snakket med som blir liggende bak denne sommerpesten har samme tankegang. Noe å tenke over. Det er ikke sikkert alle har samme selvbeherskelse som meg, uten at det nødvendigvis sier så mye... Nå vet ikke jeg om du (BeggeDeler) er en av deltagerene i Grenserittet, men som innbitt syklist (Jeg antar du er det siden du joiner et bilforum for å argumentere din sak...) kjenner du sikkert noen som er med. Be dem om å IKKE benytte seg av hele veien så lenge det kun er trening (Eller hva det nå enn er som besetter dem til å sykle sakte og prate langs veien ved siden av hverandre). 5-10 km/t og sykling ved siden av hverandre og skravle er rett og slett farlig i trafikken. Ikke bare for bilister som vil forbi, men også for dem selv. Si til at de bør tenke seg om før og etter svinger om hva som kan skje hvis det kommer en bil foran og en bil bak i 80 (Fartsgrensen). Som nevnt tidligere, det hjelper jævlig lite hvem sin skyld det er så lenge syklisten er den som blir kvestet. Det er for deres egen sikkerhet. At syklistene sykler i veien i BYER derimot er da vel ikke noe problem. Der går trafikken såpass sakte uansett at det ikke byr på noen større problemer. Andre enn de som gir faen i trafikkregler og sykler som om de er udødelige selvsagt. For uansett hvor likestilte en syklist og en bilist er i trafikken så er det som regel bilisten som blir den store stygge ulven hvis noe skulle skje. Forresten er det jo bare å skritte av sykkelen ved et gangfelt og gå over. Selv er jeg veldig våken på slikt, og opprettholder min plikt til å stoppe for gående, uavhengig om de har en sykkel i hånda. Er de derimot PÅ sykkelen er nok fløyta framme ganske kjapt. Bør vel nesten nevne at det ikke finnes egne sykkelstier langs veiene her slik som det gjerne gjør i litt større byer enn vesle Halden. Siter Matpakketransport: 85 Volvo 740GL Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI 740 hugges. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg