Gå til innhold

Bilder av grombilen.

Ranger emnet


GMV

Anbefalte innlegg

VCE: Trikset var å godkjenne bilen med B230FT før værsting motoren ble bygget. Har blitt stoppet ved flere anledninger av polisen, og de har ikke hatt noe å sette fingeren på.

Brukte jo bilen i to år med ca 400Hk på gata, null problem.

Bærearmene får bli neste trinn på stigen, ikkeno vits i værsting understell om du ikke har motor i bilen, derfor motor først.

 

AC^: Kjører med samme map på gate og bane...

Jeg kjøpte de billigste på 245,- pr. stk, da de passer best sammen med portene på toppen. Kapper de bare til riktig lengde. Jeg har heller ikke tilgang til alu tig, men det må nok la seg ordnes. Jeg bygger i alu pga, jeg bruker innerste delen ifra orginal innsuget, og vekta spiller en stoooor rolle i dette bygget. Jeg regner 2,5 x motorvolum på plenumet, og bygger på orginal spjellhus. 3" er mer enn stort nok til 600Hk. Joda, det finnes jo alltids titan retainers, men jeg skiter jo ikke penger heller da...

 

rogern: Joda, det er f#¤%'s mye effekt med det eksoshuset. Det er jo en grunn til at jeg måtte kjøpe ny etter 500mil... 480Hk kompressor sammen med en maks 300Hk turbin er ingen god løsning... Jævlig god respons da men.

Vi får se om den nye turboen rekker til den nye maskinisten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 427
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Alle FK har underspyling, men FT ble også levert uten...

 

Har ei ft blokk ligganes i verkste m underspyling j men...

Ft og Fk blokkene er jo like dem...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei ft blokk ligganes i verkste m underspyling j men...

Ft og Fk blokkene er jo like dem...

 

Alle FK har underspyling, men FT ble OGSÅ levert uten...

 

FT og FK er helt like - bortsett fra WG, men før et visst årstall var det ikke underspyling. Alle FK er produsert etter dette.

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detta hørtes porno ut! Men en ting, hvis jeg gjør det samme som deg, men at jeg godkjenner med b230FK isteden for FT, er det ett fett da? Eller blir onkel forbannet? :P hehe

 

Onkel blir nok forbannet uansett om den er godkjent med ET/FT/FK og om han finner ut at du i ettertid har trimmet motoren til 2 x lovlig antall hk og Nm.... Jeg har sluppet forbløffende lett unna, men så har jeg "rånet" meg ferdig for 8-10 år sia. De er nok mer ute etter jyplingene med stor motor og lite vett som driver og burner på parkeringsplassene i sentrum;-)

Jeg gjør det liksom litt mer i smug:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja, no problem, tenkte bare å få svar fra noen som har blitt stoppa med en fk, eller har erfaring fra ting som har skjedd i virkligheten.

-Men jeg får prøve detta selv, tenker jeg. så finner vi fort ut om jeg går på en smell, eller ikke! Blir å sette inn en 230A i første omgang, for så å bytte til fk og godkjenne bilen med denne, for så div mods...

Farbror blå skal jo kun ha penga sine dem, hvis blir man taua inn, så greit er det. Og for dem som ikke trodde det, så kjører man jo like bra uten lappen som med :D:D:D hehe

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår