Gå til innhold

Bilder av grombilen.

Ranger emnet


GMV

Anbefalte innlegg

  • Svar 427
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Har blitt stoppa ett par ganger med min.. Døm har spørt om det var turbo i bilen og ble helt i 100 når døm fant det ut... Bare fordi døm syntes det var tøft. En som stoppa meg skulle bare se på bilen også...

Men om det blir grin av sånt er jo litt fra sted til sted, noen steder er døm jo helt mongolide...

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En lite oppdatering i dag også.

Var i sverige å hentet delene til innsuget i går, samt det nye topp dekselet.

Var nesten så vi ikke rakk postkontoret, men det gikk på det berømte håret!

 

Her er noen bilder.

 

DSC00235.jpg

 

De nye traktene til innsuget. Jeg bestilte 4 men fikk 5 for den samme prisen;-)

 

DSC00236.jpg

 

Det nye toppdekselet...

 

DSC00237.jpg

 

Det gamle toppdekselet, og årsaken til at jeg bytter det.

Kostet jo ikke mere enn ca 850 kroner for ett nytt.

 

 

Pent! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt nytt har skjedd siden sist.

Montert og målt ventilklaring med de nye kammene, for å bestille shims med riktig ventilklaring. Skal hente de nye delene til innsugsbygget i morgen, og det nye toppdekselet.

 

Montert turbo og downpipe, skal på med eksosbandasje etter hvertda grenrøret ikke er i rustfritt.

 

DSC00232.jpg

 

Gode gamle turboen.

 

DSC00233.jpg

 

Kommer med mere info etterhvert som arbeidet går fremover.

 

Åssen blir det grenrøret innvendig siden det ikke er rustfritt? er vell fort for at det ruster innvendig?

Volvo 245 -"racebussen"

Toyota Hiace

Ford escort mk1 rs2000

 

---DO88.se---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mr.ccm: Det er ikke noe problem. Ruster ikke på innsiden, der er det jo mye eksos som går igjennom = litt sotlag. Har ingenting negativt å si om bruk av svartstål til grenrør. Har heller ikke opplevd at de "flasser" (glødeskall).

Neste gang det skal skiftes turbo blir det nok ett nytt i rusfritt.

 

esbandos: Hehe. Har desverre ikke tid til det, skulle ønske jeg hadde stått på litt mere til meg selv også. Gått litt lei i det siste ettersom jeg mangler en god del deler til motoren, samt at jeg har kjøpt meg hus som den store pengesluken det medfører seg. Kompen ligger på 8,4:1, noe som jeg synes er perfekt.

 

242 1,9l: Takker for det, skal prøve å få gjort litt på nyåret nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. Gr.A. Jeg så bare på Gr.A siden i Sverige at det var en med samme etternavn som var eier av en Eks. USA bil....... Men det er gammel info kanskje???? Beklager litt off topic.....

 

Skal ikke sladre jeg heller, men venter å se 3 gromme bygg fra brødrene Valstad til sommern;) hører 6er'n blir grym;)

Volvo 740 TIC 88 Mod (solgt)

Volvo 740/940 16V Tic (solgt)

BMW 318 is Coupe (Solgt)

VW Passat 1,9 TDI Highline (Til salgs)

Volvo V90 T-4R (Ny bilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt ot. men noen som vet sånn ca hvor mye hk di satser på i 6er sin???

 

Han meiner du vel:P nok for å si d sånn... tenker jeg vi sier;):P

Volvo 740 TIC 88 Mod (solgt)

Volvo 740/940 16V Tic (solgt)

BMW 318 is Coupe (Solgt)

VW Passat 1,9 TDI Highline (Til salgs)

Volvo V90 T-4R (Ny bilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår