Gå til innhold

Bilder av grombilen.

Ranger emnet

GMV

Anbefalte innlegg

Kortet ned rørene med ca 55mm, og flyttet demperen lenger ned igjennom spindelen, kortet også ned hylsen som går utenpå R-sport demperne med 22mm for å unngå problemet Maxis nevner.FjrbeinfraSAM.jpg

Her er delene prøvemontert før fastsveising i spindel, og levering til overflatebehandling.

244.jpg

Sånn ca høyde kommer det til å bli forran, og litt høyere bak enn på bildet.

Dette blir gromt;) håper på å få se den til sommern:)

Volvo 740 TIC 88 Mod (solgt)

Volvo 740/940 16V Tic (solgt)

BMW 318 is Coupe (Solgt)

VW Passat 1,9 TDI Highline (Til salgs)

Volvo V90 T-4R (Ny bilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
  • Svar 427
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hei!

Geir Magne: Dette ser veldig gjennomført ut:)

Gjort noe siden forrige update?

Hvis tilfelle; så er det på tide med en update:D

Lykke til!

Mvh

Gunnar

Bodø

:volvsmile

*83 Volvo 240 B21a

*90 Massey Ferguson 3060

Kjør hardt, kjør stil, uten tvil :D

Min bil:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=148665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg har fått igjen fjærbeina i fra elektrogalvanisering. De er monter på bilen, og bakfjærene er også montert på bilen. Tok noen bilder, men rakk ikke å legge de ut før jeg dro på jobb.

Det skjer ikke så mye før jeg kommer hjem fra jobb 2mai. Skal bestille en mengde deler da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det bestemt. Gidder ikke å sette på de rustne orginal skivene på de nye fjærbeina. Det kjennes også feil ut å kjøpe nye orginale skiver da de er noget for små til det effekt uttaket jeg har forestilt meg. Det blir garantert S60R hele veien rundt. I samme slengen så modifiserer jeg til en såkalt bremsevugge pga. R bremsene ikke er designet for tokrets system slik som på 240en. Da blir det en hovedsylinder bak, og en fram uten bremsekraft forsterker med justering via ratt mellom fram/bak. Blir også hydraulisk håndbrekk i samme slengen. Alle delene blir vel Sellholm tror jeg. Det blir også bestilt JE stempler ifra fabrikken i USA, da de er noget spesielle de jeg vil ha. Clutch tror jeg fremskaffes her i Norge da det ikke er så stor prisforskjell sammen lignet med USA. Det blir en 2-skivet Tilton med Cerametallisk belegg.

Så blir det også en 60liters fuelcell, og bur ifra pedersens. Det er vel det hele i første omgang. Bilder kommer etterhvert....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan blir det å kjøre uten bremsekraftforsterker???

Litt hard på pedalen muligvis, men det er jo forholdet mellom størrelsen på stempelet i hovedsylinderen og stemplene i kalipperet som avgjør hvor hardt det blir. Skal kjøre med ganske liten dia på hoved sylindrene... Og S60/V70R bremser. Blir nok konge det tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

På tide med en liten oppdatering på prosjektet.

Diverse nygalvaniserte deler:

DSCF0148.jpg

DSCF0147.jpg

DSCF0146.jpg

DSCF0145.jpg

Her er det topplagringer med uniballs fra Steffansson, de er på lån så de skal byttes mot sellholm i alu.

DSCF0144.jpg

Justerbart bak 10cm opp/ned.

DSCF0142.jpg

Hvem sa lite camber!!?

DSCF0143.jpg

Sånn kommer den til å bli i kjørehøyde.

DSCF0136.jpg

Dette er max senking forran. Umulig å kjøre med, da hjulene tar i skjermbuen, og at det kun er 2cm klaring under traversen.

I går ble det bestilt nye lange H-profil råder, clutch, og ett stempel ble sendt til JE pistons i USA for custom bygging av nye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider