Gå til innhold

Bilder av grombilen.

Ranger emnet

GMV

Anbefalte innlegg

• Svar 427
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Var å hentet noen deler hos Mobeck i går.

DSCF0232.jpg

DSCF0231.jpg

Er muligens litt feil farge på håndbrekk konsollen, men det var den siste som var igjen, vi får se hvordan det blir i en blå bil. Mobeck sa at det var de siste delene han tok ifra Sellholm pga. de var vanvittige trege til å levere deler.

Jeg har ventet på fjærer og hjelpefjærer helt siden februar!. Fikk endelig fjærene, men hjelpe fjærer blir jeg nødt til å se meg om etter på ett annet sted. Clutchen er nå i Norge ,men lamellene er på vei ifra Tilton fikk jeg høre i går, blir vel sendt til meg når alle delene er motatt hos leverandøren. Stemplene vet jeg faktisk ingenting om enda, prøvd å sende mail til JE, men fikk ikke svar på om de hadde motatt stempelet jeg sendte. Jeg får vel vente litt til før jeg maser igjen.:op:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
hva slags spec har du på fjørene dine?

forran og bak?

Mine er 220mm lange og 50Nm/mm fram, og 200mm lange og 35Nm/mm bak.

Er langt ifra sikkert at det passer til ditt bruk. Er heller ikke helt sikker på om det blir 100% til meg eller, må prøve meg litt fram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Har vært dårlig til å oppdatere her i det siste....

Det som har skjedd er at jeg har slipt rent hele bagasjerommet, og innvendig gulv bak. Har også plukket ned det meste i interiøret.

Har også fått maskinert svinghjulet til å passe Tilton clutchen. Svinghjulet veier nå 7,5kg med trykkplate mot orginalt 8,5kg uten trykkplate, vet ikke om jeg skal lette det ytterligere pga. jeg er redd den vil gå svært urolig på tomgang med de såpass vasse kammene jeg skal ha.

DSCF0254.jpg

Denne er toskivet, og rekker til nesten 1200Nm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ole180: På de bildene du ser er det gamle innsuget. Jeg bygger det nye med ca 1/2 lengde på runners (innsugsrør) i forhold til grenrøret. Volumet på plenumet blir ca 1,5-2 ganger motorvolum.

ralf2: Disse målene er oppgitt på alle fjærene til 200 serien i Volvo Orginal Cup boka. Alle race fjærer er oppgitt med innerdia, lengde, og fjærstyrke i enten Nm/mm eller LBS/in (forholdet er ca 5,7 mellom de to beregnings metodene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider