Gå til innhold

2,1 transporter motor i boble

Ranger emnet


turbopej

Anbefalte innlegg

har en boble 1300 fra 68 og lurte på om noen har satt 2,1 liter transporter motor i en boble før.. har lyst på noen erfaringsråd så jeg slipper å drite meg ut. det jeg lurer mest på er om jeg må ha "motorfeste-staget" som sitter under remhjulet på transporter motoren i bobla? ønsker gjerne koblingssjema osv. mye ledninger og bokser.... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en boble 1300 fra 68 og lurte på om noen har satt 2,1 liter transporter motor i en boble før.. har lyst på noen erfaringsråd så jeg slipper å drite meg ut. det jeg lurer mest på er om jeg må ha "motorfeste-staget" som sitter under remhjulet på transporter motoren i bobla? ønsker gjerne koblingssjema osv. mye ledninger og bokser.... :(

 

HEHE...

Bare å gi opp Kim. Det går ALDRI.. hehe

Når skal den få litt pustehjelp da??? Veit disse småtrolla ligger hjemme og venter på noe å blåse litt i...

 

S5301678.jpg

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glem de vannkjølte, det er nok mere arbeid enn en "nybegynner" vil kaste seg ut på.

Min far gettomonterte en slik motor i en boble en gang. Den kom fra en 83 Transporter (Firkantede karroseriet med luftkjølt boxer), og den var bare å skru på plass og kjøre. Dette var da vel også en forgasser motor, så det var ikke noe behov for bokser og ledninger utover det orginale.

Han måtte kappe vekk bakplaten mellom skjermene for at potta til Transporteren skulle få plass (Og fordi motorbytte på en boble blir VELDIG mye enklere da, uten at det er så hardt i utgangspunktet).

Men det ble en skikkelig artig bil til tross for at utseendet kanskje var litt tvilsomt bakfra. :D

Matpakketransport: 85 Volvo 740GL

Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look

Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon

Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI

740 hugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt bilcross i mange år med boble jeg.

Men da brukte vi 1,7 eller 2,0 fra transporter. Luftkjølt den gang iallefall.

Passer rett på girkassen da, men du må nok ha ett motorfeste til bak for å holde den oppe. Var ikke så nøye i bilcross da, der brukte vi bare 2 flattjern fra toppboltene på girkassa og rett opp i bakveggen. Men sikkert ikke behagelig det på en gatebil.

Måtte kappe av hjørnene på kjøledekslene oppe på hver side av motoren for å få igjen bakluken. Antar du vil kjøre med originalkjøling i en gatebil?

Men det er mye fint å få kjøpt til motorene der da.

Hør gjerne litt med Kvikk Service eller Hot Shop også, spesialister på denne type VW motorer.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår