Gå til innhold

Brandtenborg: Golf II - Bruksbilen

Ranger emnet

Brandtenborg

Anbefalte innlegg

Endelig fått meg en 2'er Golf igjen! Jippi!

Fakta:

------

Årgang: 1989

Motor: 1,3i :win

Farge: Blå metallic

Utstyr: Innvendig justerbare speil

Planer:

-------

Har lyst til å senke den litt og få på noen pene felger. Ellers holde den så orginal som mulig. Med det mener jeg at jeg ikke skal dytte på den alt mulig dilldall. Har lyst på klare hovedlys foran og noen pene baklykter. Men ellers kommer jeg til å få den litt penere i lakken. Er noen ikke-lakkerere som har prøvd å flekke litt og det er ikke pent! Hehe!

Bilder kommer snart!

97' Transporter T4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært ute og brukt litt penger på bilen!

Var hos Vikers bildeler i Spydeberg og handlet komplett interiør (forseter, bakseter og paneler) og instrumentbord med turteller! Kjøpte interiøret til en Golf GL slik at jeg får velourinteriør og høyderegulering på førersetet!

Gleder meg masse til å få satt det inn i bilen! Får desverre ikke tid til det enda, men det kommer bilder av operasjonen så fort jeg har gjort inngrepet! Hehe!

Her er i allefall et bilde av instrumentbordet jeg har kjøpt:

Golf006.jpg

97' Transporter T4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Lurer på om ikke du har samme motor og farge som meg gitt! :) Lakk kode la5z eller no i den duren?! :) Jeg har GL og blått interiør men ellers ganske lik når jeg kjøpte den! :)

Ellers må du senke den, helt klart!!!!

Jeg er ikke helt sikker på fargekoden. Har ikke hatt værken tid eller penger til å drive noe særlig med den. Men jeg har jo kjøpt GL interiør da. Det er sånn grå-spraglette velour seter med høydejustering av førersetet. Mulig det blir et lite senkesett på den og! Hehe!

97' Transporter T4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Off... I dag skjedde det son ikke skulle skje... Kjørte glad og fornøyd av gårde i det blå VAG produktet mitt på vei til Trøgstad for å bytte interiør og sette inn mp3-spiller og greier. Plutselig hørte jeg en intens summelyd, og tittet automatisk ned på instrumentbordet og så at oljelampa lyste... Jeg skrudde av motoren og trillet inn på veiskulderen på E6'en. Åpnet panseret og så bare MASSE oljesøl i motorrommet.... Da tenkte jeg mye rart det ikke egner seg å skrive om... Der stod jeg da... Ved avkjøringa til Kolbotn... Kom til å tenke på at jeg kunne ringe til fetteren min som ikke bor så langt unna! Snill som han er stilte han opp og tauet meg til bestemor der bilen kan stå inntil videre...

Det ironiske med hele greia var at jeg skulle innom Kolbotn og titte på en bil på vei til Trøgstad! Hehe! Etter å ha ventet litt på fatter som kom helt fra Trøgstad for å bistå mitt lille havari reiste vi å tittet på bilen jeg skulle se på i utgangspunktet! Og det blei handel! Hehe!

Her er et bilde av den bilen jeg kjøpte:

Golfrd001.jpg

97' Transporter T4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

I helga var jeg å hentet bilen på Kolbotn. Jeg fylte opp med olje og startet opp i håp om å finne lekkasjen, men det lakk ikke en dråpe... Så tenkte jeg at jeg kunne begynne å kjøre mot Trøgstad og stoppe å ta en titt etter at den hadde blitt varm. Jeg stoppet ved Tusenfryd og åpnet panseret og tittet... Der var det fortsatt ingen lekkasje... Jeg satte meg inn og kjørte videre... Jeg kom hjem til Trøgstad mad all oljen i behold...

Er det noen som vet hva som kan ha skjedd??? Er helt rådløs jeg...

97' Transporter T4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjebnen ville at du skulle ha 2 Golfer samtidig. Kanskje den røde går i lufta, og så kan du bruke den som delebil senere? Hvem vet? :op

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider