Gå til innhold

Tenker på styling på min bil,hvordan skal jeg få samme farge som bilen?

Ranger emnet

Thjoms

Anbefalte innlegg

Jo det hjelper.

Problemet ligger litt i, typen lakk som er brukt.

Mye har forandret seg på 25 år.

Men skulle tro, du klarte å få tilnærmet lik farge.

Ta en tur innom en lakkforhandler, det gjør alltid jeg om jeg er i tvil.

Forskjell vil det alltid være, men spørsmålet er kun.

Hvor mye forskjell :)

Audi V8, There is only one.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å lakke enhaug med plast dere å tro at det IKKE skal bli fargeforskjell......

Tja, det vil jeg se..... :bump

En lakk som er 20 år gammel er "slitt" av tidens slitasje...

Så skal det bli bra så må du nok lakke hele....

Lykke til....

NB.... ingen lakkprøvere kan kopiere sliten lakk.... :lol

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mmmmmmmm yees yees, hellakkering er kjempebillig mmmmmm yeeeeeees :P bare et par tusen ja et par 10k ja, et par eller mer altså.

Nå veit jeg ikke helt hvordan økonomien din er men hvis jeg ikke tar helt feil så har du ikke så alt for mye penger.

Et lite hint for å finne fargekoden hvis den ikke står i en slik en manual man får når man kjøper volvoen, så kan du jo ta en tur innom en forhandler som billia(isbergs) som vanligvis har den liggende et sted.

Deretter tror jeg faktisk det er mulig å kjøpe nøyaktig den fargenkoden på enten boks eller til sprøyteflaske hvis du anstrenger deg nok.

Tanken på hvor mye den gamle lakken vil skille seg ut fra den nye blir mindre å bry seg om når bilen blir skitten som den vanligvis blir hvis man ikke kun har den parkert, for å være erlig så tror jeg de fleste driter i det uansett.

Nå vet jeg noen vil antyde til at de sikkert får lakket bilen sin for en tusenlapp eller to hos en profesjonellt bilopretter, men håper jeg du kan være så snill å fortelle hvordan, er interresert i billige løsninger selv.

System som pomper, tute på romper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man greier ofte og finne tilbake til den fargen man har.. samma om man har gammel bil eller ikke.. polere og rubbe orgentlig, levere bilen til noen som driver med det.. må i hvertfall gjøre det på en flekk, før man begynner og titte på fargekart for og samenligne med bilen.. man har stort sett flere farger"nøyangser" i en farge.. finner du farge koden, så har du stort sett flere farger\nøyangser i den farge koden du har.. si a fargen din heter C4U så kan du ha flere typer av den fargen, en med litt mere lilla. en med litt mindre lilla, en med litt grovere metallic, også vidre.. så vist bilen din er fri for rust og sånne ting, er det bare tull og hellakkere.. da vet ikke folk hva dem prater om.. enkelt og greit.. men ja, det kan være vanskelig og finne den, men det er fult mulig og finne den fargen du har..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mmmmmmmm yees yees, hellakkering er kjempebillig mmmmmm yeeeeeees :P bare et par tusen ja et par 10k ja, et par eller mer altså.

Nå veit jeg ikke helt hvordan økonomien din er men hvis jeg ikke tar helt feil så har du ikke så alt for mye penger.

Et lite hint for å finne fargekoden hvis den ikke står i en slik en manual man får når man kjøper volvoen, så kan du jo ta en tur innom en forhandler som billia(isbergs) som vanligvis har den liggende et sted.

Deretter tror jeg faktisk det er mulig å kjøpe nøyaktig den fargenkoden på enten boks eller til sprøyteflaske hvis du anstrenger deg nok.

Tanken på hvor mye den gamle lakken vil skille seg ut fra den nye blir mindre å bry seg om når bilen blir skitten som den vanligvis blir hvis man ikke kun har den parkert, for å være erlig så tror jeg de fleste driter i det uansett.

Nå vet jeg noen vil antyde til at de sikkert får lakket bilen sin for en tusenlapp eller to hos en profesjonellt bilopretter, men håper jeg du kan være så snill å fortelle hvordan, er interresert i billige løsninger selv.

Jeg har ikke så jævli gpd rå at det gjør noe nei.. men når du først skal legge penger i styling osv. så hvorfor ikke gjøre det ordentlig når du først skal legge penger i noe sånt.

jeg må betale 3000,- for å lakkere fangere + sideskjørt. og 5000 for hel lakkering, men da må jeg pusse og sparkle selv. da legger jeg heller på de 2 tusen for å få det helt strøkent ;)

88 Honda Prelude 2.0L 16V doch 150hk

96 Audi A4 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke så jævli gpd rå at det gjør noe nei.. men når du først skal legge penger i styling osv. så hvorfor ikke gjøre det ordentlig når du først skal legge penger i noe sånt.

jeg må betale 3000' date='- for å lakkere fangere + sideskjørt. og 5000 for hel lakkering, men da må jeg pusse og sparkle selv. da legger jeg heller på de 2 tusen for å få det helt strøkent ;)[/quote']

Enig med deg der ja:)

- Volvo 745Tic 87mod -=B230FK, M90, 16T=-

x Volvo 240gl 87mod

x Volvo 245gl 85mod

x Volvo 240gl 83mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ingen fargeforskjell på bilen min, når jeg måtte lakkere opp igjen den ene bakskjermen min.. og her snakker vi 23 år gammel lakk.. lurer bare på om det har noe å si at min er hvit?

bilen er alltid blitt vaska bra og polert noen ganger i året..

- Volvo V70 '05 2.0T

- Volvo 240 '83 B23A/M46

x Nissan Sunny 1.6 SLX

x Suzuki RMX '04

Lenke til kommentar
Del på andre sider