Gå til innhold

Startproblemer golf gti

Ranger emnet

Ivan306

Anbefalte innlegg

Har spurt før men spør igjen. Bilen min, en golf 1 gti starter som et skudd når den er kald, harker og hoster litt med en gang, men går fort over. Hvis jeg kjører så den blir varm og den står litt, så blir den vedlig vanskelig å starte. Når den starter etterhvert, så er den full av bensin. Hva kan feilen være? Og kan det ha noe med de to bensinslangene som går inn foran på blokka? Kaldstartventilen? sliter med å finne ut hva alle de duppedingsene gjør på de forskjellige plassene. Hvis noen har et bilde av motorrommet med forklaring, så blir jeg ekstremt glad hellothere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det samme problemet på PL-motoren min (med K-Jet fra DX, som du har). Hos meg er det tempføleren (den med brun stikker. Sitter på vannuttaket på toppen mellom topp og radiator). Denne koster ca 1000kr, så jeg har ikke giddet å bytte den. Da lever jeg heller med litt startvansker ved varm motor.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har slitt med disse problemene i over 1 år på min Golf 1 med 16V motor.

Har prøvd å bytte varmkjøringsregulator, alle tempfølere, termotidkontakten, kaldstartdysa, har tråla koblingsskjema og feilsøkt i MANGE timer.

Det viste seg til slutt å være noe så enkelt som bare å bytte/legge opp ny og grovere minuskabel fra batteri til gearkasse.

Det som skjer er at når man kjører startinnslaget, stjeler startmotoren all spenning slik at det ikke blir nok strøm til coil og tenningstyring.

NÅr da i tillegg kaldstartdysa peiser inn bensin så lenge man kjører starteren, så blir bilen rå, og blir vanskelig å starte.

Dette er et kjent problem, og bør sjekkes.

Det enkle, er ofte det beste sies det.

The Power of Six

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som det kan være det siste der ja. Vet det er dårlig jording, så skal bytte jordingskabel og div andre kabler:) Starteren går plutselig veldig dårlig som om batteriet skulle være tomt, og det er helt nytt. Viskerne går veeeeeldig sakte, så det er nok dårlig jording ja. Takk for hjelp så langt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider