yeepzi Skrevet Februar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2006 hei Jeg har ett problem!! Trur motorn får inn litt falsk luft!! hvordan fixer jeg dette!! hvor kan falsklufta komme inn?? noen som har hatt dette probleme?? kan det være pakkninger som er gått fyken?? noen som vet?? hater å være uten bil!! :( Takk for alle svar!! :) Siter -Bmw E36cab, Mercedes s124, Volvo 244 X Mercedes 190E 2.0D, SaaB 9000 Turbo 16v 1986, saab 900T -95, Toyota Hi-lux korta -83 3"BL og 33"dekk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet Februar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2006 spary litt startgass rundt omkring der du trur den kan suge falsk luft. øker turtallet så har du funne ut kor den suger falskluft Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yeepzi Skrevet Februar 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2006 spary litt startgass rundt omkring der du trur den kan suge falsk luft. øker turtallet så har du funne ut kor den suger falskluft har nu kjøpt startgass!!! :D skal i garasjen å prøve!! :) å se om man finner ut noe!! hvor er det mest trulig at det kommer inn falskluft?? Siter -Bmw E36cab, Mercedes s124, Volvo 244 X Mercedes 190E 2.0D, SaaB 9000 Turbo 16v 1986, saab 900T -95, Toyota Hi-lux korta -83 3"BL og 33"dekk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet Februar 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2006 har nu kjøpt startgass!!! :D skal i garasjen å prøve!! :) å se om man finner ut noe!! hvor er det mest trulig at det kommer inn falskluft?? no er eg ikkje kjent med saab da men spray litt rundt innsug, og pakninger og slikt som har med luft å gjere Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bar1 Skrevet Februar 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2006 har nu kjøpt startgass!!! :D skal i garasjen å prøve!! :) å se om man finner ut noe!! hvor er det mest trulig at det kommer inn falskluft?? Sjekk slange fra LMM til turbo, fra turbo til IC og fra IC til innsug. Til min Audi med 2,2T motor bruker jeg en kompressor med adapter til slangen etter LMM. Plugger slangene til veivhusventilasjon. Setter på 0,8 bars overtrykk (1,8 bar abs) og lytter etter suselyder :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kane Skrevet Februar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2006 no er eg ikkje kjent med saab da men spray litt rundt innsug, og pakninger og slikt som har med luft å gjere Alt etter turbo kan vel utelukkes på en turbomotor vel. Eller... de kjører vel kanskje på undertrykk så lenge turtall og belastning er lav? Hva er symptomene dine? Er det noe som peker i retning av at den skal suge falskluft? Siter Matpakketransport: 85 Volvo 740GL Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI 740 hugges. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yeepzi Skrevet Februar 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2006 Alt etter turbo kan vel utelukkes på en turbomotor vel. Eller... de kjører vel kanskje på undertrykk så lenge turtall og belastning er lav? Hva er symptomene dine? Er det noe som peker i retning av at den skal suge falskluft? tja...jager litt på turtall når den står å bakker. bilen går ugjevnt under 2000o/min. ingen ulyder av motorn så vit jeg hører! går greit over 2000 o/min syns turbotrykke er litt høyt i forholdt til det det var! så er det det at falsklutfa kjenner man ikke no til når det kommer over ett visst turtall!! ikke det at jeg vet om det er det eller ikke!! :) prøvd å gå over alt av slanger men fant ikke ut no nytt!!! :( Siter -Bmw E36cab, Mercedes s124, Volvo 244 X Mercedes 190E 2.0D, SaaB 9000 Turbo 16v 1986, saab 900T -95, Toyota Hi-lux korta -83 3"BL og 33"dekk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ssagat Skrevet Februar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2006 Sjekk om det er sprekker i luftfilter boksen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yeepzi Skrevet Februar 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2006 finner ikke no falskluft!! noe jeg nå stusser litt på når jeg blade igjenom kjørekomputeren var at bilen bruker 1.6 på mila! dette kan ikke skyldes falskluft!? er det tenninga som er gåen? hva er det som får bilen til å bruke 1.5på mila?? når den går som den skal å jeg kjører den hardt!! så bruker den 1.2!! Noen som kan tenke seg hva dette kan være?? Siter -Bmw E36cab, Mercedes s124, Volvo 244 X Mercedes 190E 2.0D, SaaB 9000 Turbo 16v 1986, saab 900T -95, Toyota Hi-lux korta -83 3"BL og 33"dekk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kane Skrevet Februar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2006 Du har vel lambasonde som det kan være noe feil med... Det finnes måter å sjekke dette uten å benytte seg av diagnoseutsyr, men jeg er alt for bortskjemt med slikt til at jeg husker hvordan akkurat nå. :D Siter Matpakketransport: 85 Volvo 740GL Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI 740 hugges. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sony Skrevet Februar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2006 enkleste måten å skjekke en lamdasonde på er å bruke et multimeter gjerne med max og min. kobl det inn nede på lamdaen hvist du kommer til.lamdasonden har 3 eller4 ledninger 1(2)godstilkoblinger, 1 (12V)forvarming og 1 signalledning(mål på denne og gods). da skal du få er signal (i Vdc) som varierer mellom 0-1V, hvist def lamda låser gjerne spenninger seg på ca 0,45vdc. hoper dette hjelper litt. Siter -95 polo6N -91 sierra -84 golf2 www.home.no/polo6n Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yeepzi Skrevet Februar 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2006 enkleste måten å skjekke en lamdasonde på er å bruke et multimeter gjerne med max og min. kobl det inn nede på lamdaen hvist du kommer til.lamdasonden har 3 eller4 ledninger 1(2)godstilkoblinger, 1 (12V)forvarming og 1 signalledning(mål på denne og gods). da skal du få er signal (i Vdc) som varierer mellom 0-1V, hvist def lamda låser gjerne spenninger seg på ca 0,45vdc. hoper dette hjelper litt. ja dette hadde sikker vært lett!! visst jeg hadde visst ka lamdasonden er for noe!! :( kan ikke så mye om motorkirurgi!!! :) hva er dette?? hvor kan jeg finne den?? :) Takk for alle svar hitil Siter -Bmw E36cab, Mercedes s124, Volvo 244 X Mercedes 190E 2.0D, SaaB 9000 Turbo 16v 1986, saab 900T -95, Toyota Hi-lux korta -83 3"BL og 33"dekk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sony Skrevet Februar 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2006 lamdasonden (oksygensensor) er en sensor som sitter i eksosen nærme motoren. dens oppgave er å registrere oksygenet i eksosen (feit blanning=lite oksygen mager blanning= mye oksygen). den ser nesten ut som en tennplugg som har ledninger ut ifra seg og sitter nærme motoren. Siter -95 polo6N -91 sierra -84 golf2 www.home.no/polo6n Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.