Gå til innhold

Litt delehjelp fra dere amcar "guruer"

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Trenger sårt vakuum systemet til hovedlyktene på en 1971 Ford Torino, både motoren og selve vakuum tanken. Noen her som kanskje vet hvor jeg får fatt i dette?

Ford sluttet å levere dette i 1986, så det er dårlig med nedstøvete rester på lageret deres...

Ellers kan det nevnes at, JA jeg har trålt Ebay og de amcar leverandørene jeg kjenner til her i landet uten resultater...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kontakt med en hugger i USA som har skaffet deler til 1970 Catalina cab. Kanskje har han en gammel Torino stående også?

Han er ihvertfall pålitelig. Gir korrekt beskrivelse av delene, pakker de bra inn, trekker korrekt beløp av VISA kortet osv.

Ellers finnes også denne siden:

http://www.car-part.com

med søkemotor for alle huggere i USA. For moro skyld kjørte jeg et søk på "Ford Torino 1971 modell, headlight assembly" og fikk treff på to forskjellige huggere:

-Pearsonville Auto Wrecking USA-CA(Pearsonville)1-760-377-4585. Mail: parts@pvilleparts.com

-All American Classics USA-WA(Vancouver)1-800-955-4999. Mail: Tracy@AllAmericanClassics.com

Om de har akkurat det du trenger vet jeg selvsagt ikke, men det kan jo være verdt å ta en telefon til de. Da får man samtidig sjekket litt hva slags typer de er også.

Har du sjekket diverse forum'er i USA? finnes sikkert ett eller flere om Torino også.

Eller hva med Sverige? Er jo endel amcar skroter der også. Noen av de riktignok med dårlig rykte, men ikke alle.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo veldig sjelden med skjulte lykter på Torino.Hadde du visst om det var samme systemet på feks Lincoln hadde det kansje vært enklere.

Har du snakket med Pony parts?De har god greie på Ford generellt.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du sjekket på USA FORD PARTS tlf. 32 84 28 01??? har fått tak i alt eg har trengd til min ford der...eller så kan du jo sjekke på granlunds garage...er et USA høggeri tlf. 63 87 18 80 eller på USA-FORD AB-Parts tel. 61 25 63 48, 900 32 911, berre noken tips visst du ikkje allerede har prøvd...

Volvo 142de luxe -71 (B20A)

Volvo 244GLE -77 (B230FX)

Volvo 245GL -81 (5,7 V8)

Volvo 740TURBO -87 (B230FT)

Ford E-350 Econoline Starcraft -93 (7,3 V8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider