Gå til innhold

B230 byggeprosjektet...

Ranger emnet


Roberto

Anbefalte innlegg

Siden jeg har fått et par PM av folk som er interessert i motoren min, så kan jeg vel holde felles oppdatering:)

 

Hentet toppen i går, 2mm høvling (suggen: ca 1 mm igjen til den pluggen).

 

Skulle i utgangspunktet ha en helt vanvittig kam, men hele 320 graders løft osv...

 

Etter litt grubling og rådsøking, så kom vi frem til at den kammen ville gi meg for kort turtallsområde, for høyt på registeret. Da særlig med tanke på girkassen.. Hadde jeg hatt litt tettere gir, så kunne den kammen blitt bra!

 

 

Så nå har jeg bestilt en kam fra et selskap i sverige med disse spesifikasjonene: 292(løft) \ 108 (overlapping) \ 12.5 (løft) \ 3.20 (ins. ventilens åpning ved stempel TDC.

 

 

Denne skulle gi et bredere turtallsområde, den begynner nok å trekke ved ca 4000RPM, kanksje litt før, og holder det nok gående til 7500-8000RPM. Dette er et ganske passe turtallsområde synes jeg, om jeg girer ved 8000, såsynker neppe turtelleren stort under 5000, selv fra første til andre... ? Gleder meg:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår