Gå til innhold

Sliter med godkjenning av just. senkesett

Ranger emnet


excrucio

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Var i dag på biltilsynet for å få godkjent det justerbare senkesettet. Trodde det ikke skulle være så vanskelig siden TÜV-papirer og forstillingskontroll var i orden.

 

Problem:

1. Han kisen forstod ikke tysk og kunne dermed ikke godkjenne settet, og mente at jeg måtte oversette det for han. Det var visstnok en lov som sa de hadde krav på nordisk dokumentasjon om det var uforståelig. Han påstod at det var det første justerbare senkesettet han hadde vært borti!

 

2. Han mente også at sette måtte være etterjustert ved full/tom last.

 

Kontrollen ble utført veg sogndal trafikkstasjon.

 

Kom gjerne med kommentarer. Noen som har vært borti noe lignende. Skal jeg prøve å godkjenne senkesettet ved en annen trafikkstasjon?

 

Takker for alle svar.

Redda Joppe! Død eller levande

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

1. Det har dem lov å kreve, ja. Og det tar ikke helt av med godkjenninger av senkesett på Sogndal Trafikkstasjon (svært få som godkjenner der av en ellerannen grunn), så det forundrer meg ikke at kontrolløren ikke har vært borti justerbart senkesett.

 

2. Hva mener du med etterjustert..?

 

TUV, forstilling, og muligens lykter og avlastningsventil skal vel være nok..

Hva var fornavnet på han som tok kontrollen..?

Du kan jo prøve en annen stasjon, men hør først om de kan høre med en av de 2 andre kontrollørene der om de kan tysk og skjønner papirene dine. Be også om en forklaring på hva de mener med full/tom last dersom du ikke har det. Det skal da ikke ha noe å si..? Så lenge dekkene ikke tar borti skjermen ved full dempergang/sving så skal det ikke være noe i veien med å godkjenne med de rette papirene..

 

Jeg har fått bilen min godkjent med tyske papirer på senkesettet der, så det skal vertfall være mulig dersom det ikke står alt for mye tekst og info der.. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TÜV, forstilling og lykter er i orden.

 

Forstod selv ikke det med etterjusteringen...

 

Alle 3 kontrollørene hadde prøvd å oversette det faktisk...husker ikke navnet på han som tok kontrollen, han var nok rundt 40, ganske høy.

 

Stikker evt til Førde og prøver der....eller ålesund ei helg jeg er hjemme.

Redda Joppe! Død eller levande

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, såpass..

Trodde ikke man trengte så mye tysk-kunnskaper igrunn, siden det er en del tall som må stemme..

 

Jaja, får prøve Førde da, med mindre dem har lagt inn noe kommentarer i AutoSYS på bilen din (på at du trenger papirer på det med etterjusteringen).

 

Torgeir var det nok som tok kontrollen, trodde han kunne mye tysk jeg.. :P

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visst du ikke får dette til så betill time en annen plass da. Kan anbefalle Ørsta trafikkstasjon, men dettte blir jo litt langt for deg. Sikker på at dem hadde vært fornøyd med ett bilde av bilen. Sjekka at fjørene satt uten slark og at papirene var i orden, og vips ferdig, max 5min. En mr Bigseth som tok kontroll på min.

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe problem å få oversatt et Tûv papir vel? Var på biltilsynet i sogndal en dag, å prata med en om godkjenning av e30 turbo.. Han mente det ikke var helt umulig, så lenge jeg dokumenterte alt av arbeid osv.. Får ikke håpe det var han du prata med.. Har lite lyst til tyskland får å godkjenne..

Audi 90 Quattro. Prosjekt 2.5l 700hk+

Audi RS2. GTK 650. Vems

E30 turbo prosjekt. 417.2hk og 535.4nm (vsmotor)

opel calibra turbo 1996 - solgt

opel kadett c - stillestående prosjekt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke noe stort problem å få det oversatt, men dem krever vel at det skal være godkjente translatører (mener jeg å ha lest), så da hjelper det ikke å finne en ordbok selv. :)

Dette igjen gjør at det gjerne koster litt mer enn man skulle ønske..

 

Når det gjelder ombygging, så er det vel bare å få en liste fra BWM om hva som må byttes, så dokumentere at dette er utført..? Og en E30 er vel såpass gammel at den slipper unna Tollvesenet sine gromsatser, med mindre den er importert etter 1996..

 

Utifra tidligere biler, så er Lickmastr Reidar..? :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det Anders? :) Men du veit sognal? tror ikke det blir så lett, men skal prøve å føre en dialog med de. Å den lista fra bmw er ikke så god å få tak i ;)

Audi 90 Quattro. Prosjekt 2.5l 700hk+

Audi RS2. GTK 650. Vems

E30 turbo prosjekt. 417.2hk og 535.4nm (vsmotor)

opel calibra turbo 1996 - solgt

opel kadett c - stillestående prosjekt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, stemmer.. :)

 

Hm, uten den lista blir det nok ikke lett, men om du tar en prat med noen på teknisk (vil tro Torgeir kan en del om det), så kan det være det finnes løsninger. Det er vertfall lurt å ha en løpende dialog slik at du slipper overraskelser underveis.. :)

Blir spennende å se vertfall.. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg nede på stasjonen igjen, men såklart uten å treffe han fyren som skulle godkjenne senkesettet mitt (ja det var Torgeir)

 

Snakket med en eldre kar som hadde vært med å oversette papirene mine. Fikk da litt klarhet i hva denne etterjusteringen var. Han mente jeg måtte ha bilen på verksted for å sjekke at senkesettet var justert rett. Jeg tenkte: wtf? hvorfor ikke sjekke det der og da!??

 

Uansett skal jeg ned å snakke med Torgeir enten litt senere eller mandag.

Dette her er frustrerende :(

Redda Joppe! Død eller levande

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår