Gå til innhold

Sliter med godkjenning av just. senkesett

Ranger emnet

excrucio

Anbefalte innlegg

Da var jeg enda en tur hos biltilsynet og snakket med T.B

Han ga meg 2 valg:

1. Oversette tüv-papira til norsk, svensk eller dansk. §6.9 del 5 i kjøretøyforskriften.

2. Klage saka til vegdirektoratet.

Å klage saka til vegdirektoratet er vel ikke så lurt å gjøre enda. Hvertfall ikke før jeg har prøvd å fått det godkjent hos andre trafikkstasjoner. Alternativ der er førde, eid, ørsta eller ålesund.

Skal høre på skolen på mandag om det er noen der som klarer å oversette noe slikt, er jo mye faguttrykk og vanskelige ord så jeg tviler :S

Redda Joppe! Død eller levande

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

kjenner du folk som går på skolen i sogndal, eller kanskje går der selv så kan du jo bare få lærerene der til å oversette det kjapt i en time eller noe.. Er jo noen tysklærere der som faktisk er tyske:)

Edit; må lære meg å lese bedre;) hør med Anna Majewski da, hu er jo tysk

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok i går kontakt med Nils Nordang som er en statsautorisert translatør. Fikk i dag tilbakemelding. Han kunne oversette tüv-papirene mine for 2000,- + mva :S

Dette blir absolutt siste utvei å gå. Skal først forhøre meg med folk her i sogndal og evt prøve andre trafikkstasjoner.

Hvertfall godt å vite at det fins en utvei, puh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok i går kontakt med Nils Nordang som er en statsautorisert translatør. Fikk i dag tilbakemelding. Han kunne oversette tüv-papirene mine for 2000,- + mva :S

Dette blir absolutt siste utvei å gå. Skal først forhøre meg med folk her i sogndal og evt prøve andre trafikkstasjoner.

Hvertfall godt å vite at det fins en utvei, puh.

SOgndal kan være vanskelig de.... vet om en som ikke fikk godkjent mer enn 110hk i sin golf 1 enda de er levert orginalt med 112hk...

Det hadde han der aldri hørt om at de var levert med knock

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass ja, var hvertfall vanskelig han jeg pratet med der nede. Orket til slutt ikke krangle mere.

Noe tips til trafikkstasjon som jeg skal prøve på? Førde, ørsta, nordfjordeid eller ålesund? Noen som har erfaringer? Ble anbefalt ørsta tidligere i denne tråden...

Kom gjerne med utspill...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Da er forstillingskontroll og norsk oversettelse av tüv-papirene levert. Skal ned på stasjonen igjen senere i dag å høre hva dem finner ut. Nå har jeg gitt dem alt de spurte etter så nå spørst det hva som skjer...

Skal da ikke være så vanskelig å godkjenne et føkkings senkesett!

Om dette ikke går har jeg time på nordfjordeid neste mandag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Var i dag på biltilsynet for å få godkjent det justerbare senkesettet. Trodde det ikke skulle være så vanskelig siden TÜV-papirer og forstillingskontroll var i orden.

Problem:

1. Han kisen forstod ikke tysk og kunne dermed ikke godkjenne settet, og mente at jeg måtte oversette det for han. Det var visstnok en lov som sa de hadde krav på nordisk dokumentasjon om det var uforståelig. Han påstod at det var det første justerbare senkesettet han hadde vært borti!

2. Han mente også at sette måtte være etterjustert ved full/tom last.

Kontrollen ble utført veg sogndal trafikkstasjon.

Kom gjerne med kommentarer. Noen som har vært borti noe lignende. Skal jeg prøve å godkjenne senkesettet ved en annen trafikkstasjon?

Takker for alle svar.

Enkelt å greit. Bruk en annen trafikkstasjon. Dette er tåpelig av Satans Vegvesen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SOgndal kan være vanskelig de.... vet om en som ikke fikk godkjent mer enn 110hk i sin golf 1 enda de er levert orginalt med 112hk...

Det hadde han der aldri hørt om at de var levert med knock

Møter du opp med papirer fra Møller på hva som må byttes for å få det til å holde til GTI-motoren på 112 hester, så er det ikke noe problem å få det godkjent..

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg oversatte papirene delvis selv med hjelp fra Anna Majewski.

Var nede på stasjonen igjen i sted.

En verdi på forstillingskontrollen var utenfor max/min området. De som gjennomførte forstillingskontrollen justerte jo rett (i følge selger).

Det ble også krevd en bremsetest for å sjekke om bremsekraftregulatoren er rett innstilt.

ÅÅÅ...blir so forbanna!

Noe synspunkt på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At bremseavlastningsventilen er riktig justert skal foreligge ved kontroll, stemmer ja.

Hvilken verdi er det snakk om på forstillingskontrollen..?

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider