Gå til innhold

jl audio vs. rockford fosgate

Ranger emnet

rockfordchris

Anbefalte innlegg

MDF er helt supert det. Disse elementene spiller bra i både lukket og portet, men jeg anbefaler lukket kasse for bet mulig lydkvalitet.

Hvordan bil skal du ha elementene dine i??

ok, hvordan blir bassen med lukket kasse?

skal kjøpe en Volvo S40, 1.6 eller 1.8, 97 mod + div modifiseringer. Den drar ikke akkurat skinnet av pølsa, men det er en helt grei bil:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

ok, hvordan blir bassen med lukket kasse?

skal kjøpe en Volvo S40, 1.6 eller 1.8, 97 mod + div modifiseringer. Den drar ikke akkurat skinnet av pølsa, men det er en helt grei bil:)

Det blir en mye strammere og finere bass i mine ører. Og en lukket kasse kan spille høyt og dypt nok i masse vis, så kan du bygge lukket kasse så ville jeg gjort det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok:) må se an plassen da;) hva mener du er optimalt kassevolum per 10" tommer da?

og vil du sette begge i en kasse, eller bygge en til hver?

Personlig ville jeg prøvd å få til 30-35 liter per element.

Felles kasse hvis den drives med monoblokk.

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da snakker du om lukka kasse? skal drive begge 10"erne med en helix dark blue 1000.2.. felles eller separat kasse?

En lukket kasse på 60-70 liter er å anbefale og kassen kan fint ha ett kammer så lenge du skal bruke Helix'en brokoblet. Forsterkeren er jo en 2-kanaler, så hvis du ikke skal brokoble den så bør du dele kassen med en skillevegg i midten så det blir to kasser på 30-35 liter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En lukket kasse på 60-70 liter er å anbefale og kassen kan fint ha ett kammer så lenge du skal bruke Helix'en brokoblet. Forsterkeren er jo en 2-kanaler, så hvis du ikke skal brokoble den så bør du dele kassen med en skillevegg i midten så det blir to kasser på 30-35 liter.

ok;) ville du ha brokoblet den eller brukt en kanal til hver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider