Gå til innhold

jl audio vs. rockford fosgate

Ranger emnet

rockfordchris

Anbefalte innlegg

http://www.realmofexcursion.com/videos.html

dette er en T1 da men..

her er vel formelen for hvor mange watt det er i strøm kontakta TROR JEG

http://www.rockfordfosgate.com/gallery/detail.asp?iType=39&iPic=2027

Hvis du ser litt mere på de bildene ser du at han driver og bygger bass kasse. strøm kilden er to stk 30001 kobla sammen. han sveiser også litt med de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

I USA er vel den normale nettspenninga 120V 60Hz AC, men det er også muligheter for spenninger opp til 240V også der.

Frekvensen er også

Og det er jo ikke noe nytt å plugge ting rett på nett, elementer av typen XXX, Si D2, JL og DD har jo også fått seg en omgang "Wall-outlet-rape" uten å ha tatt nevneverdig skade av det.

En skal imindlertid ikke være særlig redd for elementet om en finner på noe slikt, hehe :D

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må komme med en follow up her...

Kan jo ikke regne en gang de folkene der :)

Hvis:

-Alt. 1: det er snakk om 230 V 50 Hz blir påtrykt effekt 4,4 kW

-Alt. 2: 120 V 60 Hz og 1,5 kW

Men det kan virke som de er i Europa (Sinsheim i Tyskland), så alt. 1 er nok rett.

Grunnen til dette er at impedansen til subben ikke er 8 Ohm ved 50 Hz, men 12 Ohm (i friluft).

Vet egentlig ikke om den stod i kasse eller ikke ved testen, men det så ikke sånn ut.

Skulle bare mangle at et element med en slik oppbygging tåler litt juling!

Har hørt om folk som bruker både 8 og 10 kW på XXX i konkurranser :D

Når det gjelder plastikk-utsagnet går det mest på mitt inntrykk av nyere RF-elementer.

Dessuten er ikke SQ'en på disse elementene noe særlig å skryte av.

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, max 8000 per element:)

Hvis du skal ha ett element i den prisklassen med trøkk og meget god SQ, så kikk litt på Focal Utopia elementene.Ser helt råe ut og spiller knall..Lykke til med valget.

PS.

Dette er 8" subber..

Ring de og snakk med de om erfaringene de har med disse elementene.."you will be surprised"

http://www.iceaudio.no

Nothing evolves without the Evolution.

2000 EVO VI T.M.E

x 2000BMW 330CI

X 1999 Forhøster STI

X 1998 EVO V RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis:

Men det kan virke som de er i Europa (Sinsheim i Tyskland), så alt. 1 er nok rett.

Grunnen til dette er at impedansen til subben ikke er 8 Ohm ved 50 Hz, men 12 Ohm (i friluft).

Vet egentlig ikke om den stod i kasse eller ikke ved testen, men det så ikke sånn ut.

Skulle bare mangle at et element med en slik oppbygging tåler litt juling!

Har hørt om folk som bruker både 8 og 10 kW på XXX i konkurranser :D

Når det gjelder plastikk-utsagnet går det mest på mitt inntrykk av nyere RF-elementer.

Dessuten er ikke SQ'en på disse elementene noe særlig å skryte av.

Mvh

Stian

Tror nok den satt i kasse ja...ville vel ikke overlevd i 30sek uten...eller?????

12 ohm i friluft?? hmm...det visste jeg ikke...

Tipper du sikter til de nye Punch seriene når du sier "plastikk"...utseende har vært tøffere. Liker de gamle i sort mye bedre... mye meninger her nå damndamn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Power serien er iallefall lite plastikk :D. Men er nå skal det sies, jeg syns Cadence Wild beast er mye råere :).. men er veldig fornøyd med mine RF Power Stage1 12" da. Men de krever endel effekt og strøm. Men Lanzar OPTI 2000D gjør en brukanes jobb, kunne nok hatt enda kvassere forsterker men. Penga som rår! Til sommern blir det nytt frontsett i dørene og en 4kanaler :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis:

Mvh

Stian

Kan det være at jeg Trodde/huska feil, og at denne formelen gjelder for to stk 30001 kobla sammen?? tror det er tilfellet faktisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider