Gå til innhold

seriøs pris??

Ranger emnet


Audiaudi

Anbefalte innlegg

Lurer på å kjøpe en audi a4 1.8t men er usikker på om den har rette pris.

 

her er litt detaljer

 

Motor: 1.8 liter

Modell: 1997

Effekt: 110 kw/150 hk (chippet til ca 200)

Kilometerstand: 170.000

Først gang reg: 10/1996

EU godkjent januar 2006

 

utstyr

-Sportsunderstell

-Airbag

-El. vinduer fremme

-Nedfellb. baksete

-El. takluke

-Justerbart ratt (opp-ned)

-Servo

-Sportsratt

-Sportsseter

-Midtarmlene

-16” alufelger sommar (225/55/16)

-15” alufelger vinter (195/65/15)

-Fjernstyrt sentrallås

-Inne/ute-temp

-Varme i speil

-Dump ventil

-Full riegerstyling

-Effektanlegg (5-8% meir effekt)

-Chip (+46 hk)

-Musikkanlegg (Panasonic MP3/WMA/CD-spiller, Rockford Fosgate 501db forsterker, kondensator, 2x12” Audiobahn sub, Infinity fronthøyttalere)

-Full Rieger-styling

-M3-speil

 

pris 130.000, hva synest dere som har litt mer "fartstid" en meg??? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Effektanlegg (5-8% meir effekt)

Tror neppe att effektanlegget i den bilen går så grådig mye mer effekt enn på noen andre biler, her snakker vi 10-16hester mer, på ett eksosanlegg..... litt overdrevent?

 

sjekk uansett bilen for rust, det er alltid verdt å ta en NAF test før du kjøper bil.

Mvh. prizma

 

Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Effektanlegg (5-8% meir effekt)

Tror neppe att effektanlegget i den bilen går så grådig mye mer effekt enn på noen andre biler, her snakker vi 10-16hester mer, på ett eksosanlegg..... litt overdrevent?

 

sjekk uansett bilen for rust, det er alltid verdt å ta en NAF test før du kjøper bil.

 

 

Skikkelig eksosanlegg på turbobiler hjelper faktisk ganske mye i forhold til sugemotorbiler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som en ganske grei pris det!, men det er litt tvilsomt om han har hatt åpen dumventil på den! dette siden al lufta som slippes gjennom dumpen blir registrert som brukt luft. det vil da bli sprøyta bensin inn for og kompensere for lufta. dette fører til att for hver gang det går luft gjennom dumpen vil ventiler og turbo bli mer nedkokset og jeg tipper att siden han har montert dump er dette noe han fremmprovoserer ofte. Det betyr ikke att motoren er fortapt, men det er ikke spesielt heldig for bilen så det er noe og tenke på. bare så det er sagt er trikset om du vil ha dumplyd i en bil med luftmengdemåler åpent luftfilter ikke åpen dump. (om det er snakk om en mer solid lukket avlastningsventil er det inget og tenke på siden det ikke er noe problem)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som en ganske grei pris det!, men det er litt tvilsomt om han har hatt åpen dumventil på den! dette siden al lufta som slippes gjennom dumpen blir registrert som brukt luft. det vil da bli sprøyta bensin inn for og kompensere for lufta. dette fører til att for hver gang det går luft gjennom dumpen vil ventiler og turbo bli mer nedkokset og jeg tipper att siden han har montert dump er dette noe han fremmprovoserer ofte. Det betyr ikke att motoren er fortapt, men det er ikke spesielt heldig for bilen så det er noe og tenke på. bare så det er sagt er trikset om du vil ha dumplyd i en bil med luftmengdemåler åpent luftfilter ikke åpen dump. (om det er snakk om en mer solid lukket avlastningsventil er det inget og tenke på siden det ikke er noe problem)

 

Hæh, vett du selv va du snakket om der eller?! :cocain: Hørtes litt space`a ut det greiene der! Dumpen slipper kun ut luft når det er et visst overtrykk som går til turboen! Høres ut som du ikke har snøring i det hele tatt med dump`ventilens funksjon i det hele tatt! Men hva vet jeg!? :web Kan være jeg tar feil, eller rett å slett at du barra forklarte på en jææævlig dårlig metode!? :afro hehe

Ride it like you stole it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæh, vett du selv va du snakket om der eller?! :cocain: Hørtes litt space`a ut det greiene der! Dumpen slipper kun ut luft når det er et visst overtrykk som går til turboen! Høres ut som du ikke har snøring i det hele tatt med dump`ventilens funksjon i det hele tatt! Men hva vet jeg!? :web Kan være jeg tar feil, eller rett å slett at du barra !? :afro hehe

 

va trøtt full og har dysleksi så ska kje nekta for att forklaringen kan ligga i "forklarte på en jææævlig dårlig metode" men påenget e att den lufto som passere luftmengdemåleren blir registrert som brukt luft. så da vil sei att da blir blanda bensin til den lufto som aldri går gjøno motoren. da e verken bra eller tøft eller noko slikt! ser bare ein smule teit ut me den svarte røyken som kjeme fra eksosen damndamn men for ka eg vett kan da ver eg tar feil sio eg ikkje e noko bilmekanikar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katalysatoren (som koster xx.000 kroner hos VAG?) er vel det første som går til helvete når man kjører med åpen dumpventil på biler med luftmassemåler. De liker verken for høy temperatur eller å bli fyllt opp med bensin.

 

Kan jo være at det er en annen resirk. dump som er montert, ala Turbosmart? Denne volder hverken motor, turbo eller katalysator noen skade, men minsker "spool up tiden" og sparer turboen for mottrykk.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er absolutt ingenting galt med å kjøre med resirkulerende dumpventil slik som disse har originalt, men jeg tror at 9 av 10 egentlig driter i hva som er bra for bilen og vil ha den fete lyden (Gudhjelpe dem). Også tror jeg 9 av 10 andre vil ikke kaste bort penger på en mod som liksom ikke gir noe for pengene (f. eks. bytte til en annen resirkulerende ventil når man har en fra før).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår