Gå til innhold

få ut litt frustrasjon (pluss noen spørsmål)

Ranger emnet


rioi

Anbefalte innlegg

[whine]

Nå er det like før jeg skroter Askoda'n. Fikk skilt på'n torsdag i forrige uke. I helga stoppet den uten at noen kan finne ut hva som er feil. Og dette etter at jeg har brukt minst 3 måneder for å få den EU-ok.

siden jeg ikke har nok kunnskap om bilmotorer og ikke vet hvilken ende jeg skal begynne har jeg nå nesten gitt opp den gamle kjerra...

[/whine]

 

Hvilken motor er det som lett passer ned i ascona og hvor får jeg tak i en slik en. Helst en 2 liter elns. hadde gjort seg med 5-trinns kasse også..

Er ikke interresert i heavy modifikasjoner.

 

Takk for oppmerksomheten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle 4 cyl CIH motorer passer direkte oppi din. Men skal du ha en "nyere" med insprøyting må du koble ledningsnett, som fort kan bli stress. Men, viss du får tak i en vanlig 2.0s som da er en forgassermotor, så skulle den gli rett inn :) Snakk med noen som har litt med biler å gjør, så bør du finne en slik motor, det er MANGE rundt om=)

 

magnus

Dæ så går ront, går sont!

Kadett-C - flerårsprosjekt

kadett-C - 77mod selges i deler

Ascona C - stygg som få, bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du ikke bodd så inne granskauen langt unna meg så skulle du fått en fin motor av meg.

Forklar litt mere av problemet da. så skal vi hjelpe deg.

Sjekk om det er noen feil på dette:

- Går motoren rundt? om ikke skaff deg ny!

 

- Tenning. skru ut en plugg, og sjekk om det er gnist. (altså legg pluggen mot blokka eller noe annet, og ha tennpluggkablene på. Gnister det når du drar'n på starter'n?

 

Hvis JA, feilen er:

- bensin; for mye, for lite ikke noe. (sjekk pluggene å se hvilken tilstand de er i.

- tenningstidpunkt.

- tett luftfilter osv..

- kondens i bensin tanken. ol.

- tett bensinfilter.

 

Hvis NEI, feilen er:

- Ikke strøm til Coil. (sjekk coilen, sjekk om tenninga funker.)

- Dårlige plugg kabler,

-slitt fordelerlokk, stift. Feil åpning på stift, gåen kondensator,

 

Det var noen tips...

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke skeiv fordeleraksel?

Kompis hadde jævli trøbbel med ascona b sin, var 20S rekord i den, der var det skakk aksling, men sjeldent det da, Forklar litt mer, kan kanskje hjelpe her vettu.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

motoren starter og går når den er kald, men når den blir varm (etter ca 5 min) kommer problemene. Den detter ned på 4-500 omdreininger og står bare og "hopper".

Det går nesten ikke å kjøre den da den stopper opp med en gang jeg slipper clutchen.

Var en dude som stillte inn tenning og kamvinkel for meg, men da visste vi ikke at det var kvasskam på den (vet ikke om det har noe med saken å gjøre)

Bilen har stått rolig i 2 år før jeg kjøpte den så om det kan være noe der muligens.

Står forresten stikkflammer ut av potta når jeg kjører... (mulig den får for mye bensin).

 

Takker for hjelpa folkens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om den står å hopper går den nok ikke på alle 4 sylinderene. Hadde en Ford på jordet for noen år siden, motoren der gikk på 4syl. (V6 motor)

Den falt ned på rundt 600rpm på tomgang.

 

Sjekk pluggene. Er noen av dem bløte? Da har du antageligvis dårlig gnist. Feil tenningstidspunkt osv... men det er jo rart det skal skje når'n er varm...

 

Har du sjekka om gasseren er feil justert? At'n er avhengig av choken.. Må du pumpe på gassen for å holde liv i beistet???

 

Siden den har stått så lenge så ville jeg uansett slått på en skvett kondensfjerner på tanken. Det er jo alltids en god start.

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

problemet er løst. Sendte den på verksted siden det er dårlig med utstyr til å mekke på hybel'n. Der fant de ut at forgasseren var full av dritt så den er rensket opp nå. nå går bilen som den skal. har bare et lite spørsmål.

Hver gang jeg clutcher så begynner oljelampa å lyse i 1-3 sekunder. ser ikke alvorlig ut,men kan jo være kjekt å vite hva dte kan være

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke det ene, så er det det andre (sa kjerringa og blødde neseblod:S)

fra spøk til revolver.

Tror jeg greide å drepe bilen helt i dag.

skulle kjøre 1 km og kom halvvei, da det kom noen rare lyder og bilen stoppa av seg selv. jeg starta igjen og kjørte den de siste 400 meterene, åpner panseret og ser OLJE OVERALT.(*sjokktilstand*) ser ikke så godt nå siden det er kveld og mørkt ute, menne fikk målt den til 0 olje på tanken

motorhavari?:S

 

*hauløs å vonbroten*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår