Nitrofish Skrevet Mai 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2003 Originally posted by Schlasken hvorfor i alle dager vil du kjøre uten wastegate? Full snurr på kosevifta hele tida-mindre lag..:D :D :D Da må man bruke gasspedalen. Slippe opp? da har du misforstått.... pedalen skal andre veien;) Men jeg syns det høres rart ut at luftmotstanden minker, da det vil bli et vakuum på ene siden og overtrykk på andresiden av vifta. Nettopp! lufta er tynnere i vakuum (eh, det hørtes litt dumt ut, men men....) , og vifta trenger ikke flytte på så tykk luft som vanlig... på den ene siden er det allerede et trykk som er bestemt av effekten på datavifta, dermed er det ikke effekt nok til å klemme mer av den tynne luften over på høytrykksiden, og lufta blir stående i ro....sånn forstår jeg det, ihvertfall... Er det mulig å få kjøpt "en pop off, med justerbart fjertrykk, uten fjer" med det mener jeg for eksempel en spole/magnet som holder igjen ventilen istedenfor fjera; slik at ved å regulere spenninga over spolen fra cockpiten, bestemme hvor mye trykk som trengs for å åpne ventilen? Eller må jeg i så fall lage en selv? (:rolleyes: tar så lang tid :D :D ) Siter - 92 BMW 318iS - 86 Sierra iS - "SR5000" -prosjekttråd her 4sale - 86 Sierra iS - prosjekt? - 98 323i Coupe banebil - 83/87 Audi 200 TQA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schlasken Skrevet Mai 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2003 og hvilken turbo skal du bruke som tåler fullt turtall hele tiden? ;) hadde det gått, så hadde det blitt gjort, garantert :) Siter - '72 Datsun 240z rb26dett - '91 Skyline gts-t rb26dett x '84 Nissan Silvia s12 x '86 Nissan Bluebird Turbo x '89 Nissan 200sx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nitrofish Skrevet Mai 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2003 og hvilken turbo skal du bruke som tåler fullt turtall hele tiden? hadde det gått, så hadde det blitt gjort, garantert . Mario på exvitermini.com kjørte en periode uten wastegate.. :cool: . det er bare å dimesjonere turboen riktig, så er ladetrykket passe i forhold til hvor mye gass du gir....:D såklart gir turboen maks trykk ved full gass, men det er jo strengt tatt ikke nødvendig å bruke alt, bare å slippe det kontrollert ut , det.... turboen lader for fullt, du slipper gassen for å gire etc., slår dumpen ut, og turboen sakker ikke i det hele tatt. siden den har hatt for stor hastighet fra før av, vil det antakelig være fart nok på snurra når dumpen lukker igjen til å lade det popoffen ("den justerbare") er stilt inn til ganske raskt.... som sagt, mindre (null)lag... Siter - 92 BMW 318iS - 86 Sierra iS - "SR5000" -prosjekttråd her 4sale - 86 Sierra iS - prosjekt? - 98 323i Coupe banebil - 83/87 Audi 200 TQA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.