Gå til innhold

1 stk 12" eller 2 stk 10" ?

Ranger emnet

rockfordchris

Anbefalte innlegg

Min mening bare, ikke skyt meg i hode:

Blir jo rart å sammenlikne to tiere mot én tolver? To tolvtommere! :D Tiere er fint det (har nå bare to 8ere selv, har hatt tre 12ere tidligere), men får mer trøkk helt på bånn med tolvere. Og det vil du ha om du skal hovedsaklig spille techno og hiphip. Og argumentet med treig bass på tolvtommere er litt oppbrukt. Da har du enten bygd feil kasse eller har feil elementer for ditt bruk, eventuelt feil oppsett. Titommere er riktignok enklere å få til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mening bare, ikke skyt meg i hode:

Blir jo rart å sammenlikne to tiere mot én tolver? To tolvtommere! :D Tiere er fint det (har nå bare to 8ere selv, har hatt tre 12ere tidligere), men får mer trøkk helt på bånn med tolvere. Og det vil du ha om du skal hovedsaklig spille techno og hiphip. Og argumentet med treig bass på tolvtommere er litt oppbrukt. Da har du enten bygd feil kasse eller har feil elementer for ditt bruk, eventuelt feil oppsett. Titommere er riktignok enklere å få til..

Når han sier 1 x 12" eller 2 X 10"

Så tenker jeg han må vurdere plass også. For med 2 X 10" så kan han bygge 2 stk mindre kasser og plassere dem på hvær side av bagasjen. Og 1 X 12" kan han lage 1 stk større kasse og plassere i senter av bagasjen. Men eks. 2 X 12" blir 2 stk større kasser som han skal ha plass til, kan bli værre å få til det.

Men 2 X 10" blir dyrere en 1 X 12", For sammenligning må gå etter tilsvarende suber.

Beste er om han vet hva han skal gi for dette, så kan det bli enklere å gi han svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider