Knuta Skrevet Mai 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2003 Endelig begynner 242'n å bli klar for skilter igjen, noe tidliger enn planlagt siden jeg krasja saaben. Blir ikke noe vakkert syn på veien med den lakken som er på nå. Men den er bedre enn en gammal ford econovan! Må vel fåpå nye hjulbuer bak og lakk til vinteren tenker jeg :) Bilder av 242 prosjektet kommer:) Siter 89 - bmw 320i cab 81 - volvo 242TIC 72 - volvo 142DL 91 - golf II TD 97 - volvo 945TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2003 Originally posted by Knuta Endelig begynner 242'n å bli klar for skilter igjen, noe tidliger enn planlagt siden jeg krasja saaben. Blir ikke noe vakkert syn på veien med den lakken som er på nå. Men den er bedre enn en gammal ford econovan! Må vel fåpå nye hjulbuer bak og lakk til vinteren tenker jeg :) Bilder av 242 prosjektet kommer:) hehe, nice! svenske stål som duger :) Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knuta Skrevet Mai 23, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2003 Da var jeg på EU-kontroll i går, 3 toerfeil og en ener. over all forventning! -Bremset skeift bak, dette er noe jeg var klarover da ene bremsecalipteren har en liten dedfekt. -For dårlig utsyn i bakruta, bakruta var lakkert, hadde skrapa av sånn passe, men den skulle ikke gå igjennom... -Defekt bilbelte H.bak. Lå noe borti bilbeltet så det ikke gikk til bake, ordnet på ca 2 sekunder:) Blir vel skilter over helga, så fort jeg får ordna bremsene. Ny bakrute har jeg liggende...:) Siter 89 - bmw 320i cab 81 - volvo 242TIC 72 - volvo 142DL 91 - golf II TD 97 - volvo 945TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2003 det var dårlig av de kontroll folkene å ikke sjekke beltet skikkelig.. da jeg eu kontrollerte min, fikser de co utslipp for meg. jeg hadde bare enkle feil,som slakk i hjullager fremme (strammet det selv), ikke godkjente gummi mellomlegg i fjærene (dro de ut med hånden) og matt reflektor. pluss jeg hadde jo co utslippet. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knuta Skrevet Mai 23, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2003 Ble litt irritert over beltet når jeg så på det selv når jeg kom hjem. Ble litt imponert over at de ikke la merke til at forstillinga mi er helt feil med orginal fjærer (Da jeg har forstillinga justert til senkesett). Overasket meg litt at co'n var helt grei uten justering. Men ikke noe er bedre enn at den er grei!:) Greide på "mystiskvis" å knuse ruta i døra på venstresida i går:rolleyes: Ble litt ekstrakostnad der:( Siter 89 - bmw 320i cab 81 - volvo 242TIC 72 - volvo 142DL 91 - golf II TD 97 - volvo 945TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2003 du hra vel ikke høyttaler eller noe som har smellt borti? evt ruten hoppet utav rammene? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Mai 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2003 Originally posted by Knuta [bFor dårlig utsyn i bakruta, bakruta var lakkert, hadde skrapa av sånn passe, men den skulle ikke gå igjennom... [/b] Det er vel ikke påbudt å kunne se ut bakruta? Det er vel lov å ha den lakket? Bare du ikke har et innvendig speil så. Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2003 Originally posted by Jonte Det er vel ikke påbudt å kunne se ut bakruta? Det er vel lov å ha den lakket? Bare du ikke har et innvendig speil så. jeg trodde også man fikk lov å lakke alle rutene, utenom sideruter fremme og seff front rute. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knuta Skrevet Mai 26, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2003 Trodde det var lov med lakka bakrute jeg også, helt til biltilsynet ga meg en mangellapp på bakruta når jeg var innom for å godkjenne senkesett. Ringte så til statens vegvesen i trondheim å lurte på hva kravet var på bakruta, fikk ikke noe godt svar, men slik jeg forsto det skulle man greie å se utrykkningskjøretøy gjennom bakvindu. Siter 89 - bmw 320i cab 81 - volvo 242TIC 72 - volvo 142DL 91 - golf II TD 97 - volvo 945TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2003 Originally posted by Knuta Trodde det var lov med lakka bakrute jeg også, helt til biltilsynet ga meg en mangellapp på bakruta når jeg var innom for å godkjenne senkesett. Ringte så til statens vegvesen i trondheim å lurte på hva kravet var på bakruta, fikk ikke noe godt svar, men slik jeg forsto det skulle man greie å se utrykkningskjøretøy gjennom bakvindu. må man godkjenne senking? holder det ikke at man har med seg tüv papirene sammen med vognkortet? jeg har ikek senket min bil enda, men hørte at det holdt at man hadde med seg papirene på tüv godkjenning. jeg tror jeg skal få lagt til alternativ dekk dimmensjon: 225/45-ZR17, samt 45mm senking fremme og bak. må først vente til ejg har senket bilen seff :p hehe Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knuta Skrevet Mai 26, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2003 Originally posted by DaButcher må man godkjenne senking? holder det ikke at man har med seg tüv papirene sammen med vognkortet? jeg har ikek senket min bil enda, men hørte at det holdt at man hadde med seg papirene på tüv godkjenning. jeg tror jeg skal få lagt til alternativ dekk dimmensjon: 225/45-ZR17, samt 45mm senking fremme og bak. må først vente til ejg har senket bilen seff :p hehe Man slipper i allefall mye pes i kontroll hvis man har det stemplet i vognkortet, de var ikke fornøyd med demperene forran til meg, så jeg satte på orginal fjærer igjen. Eneste ulempen er at man må på med orginale hvert 2. år:D Tenker jeg nøyer meg med å ha med tüv papirene... Politiet er somregel greie så lenge det ikke er en fersking som stopper deg, de har ofte tendensen til å tro at de eier verden.. Skaffa nytt vindu i dag:) Skal IKKE smelle døra igjen hardt mer!:D Siter 89 - bmw 320i cab 81 - volvo 242TIC 72 - volvo 142DL 91 - golf II TD 97 - volvo 945TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2003 ja, du må jo ha senkedempere til senkefjærer.. helst gass dempere. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knuta Skrevet Mai 26, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2003 Jeg vet. Blir vel på denne lønna tenker jeg :) Etter å ha betalt litt gjeld og regninger... Gule koni et alternativ? Siter 89 - bmw 320i cab 81 - volvo 242TIC 72 - volvo 142DL 91 - golf II TD 97 - volvo 945TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2003 hehe, de funker vel ja.. http://www.simco.no tar vel 5.700 for komplett senkesett (fjærer og dempere), gule koni that is. jeg vet ikek hva de tar uten fjærer. sachs super gass koster 2700kr hos bcb.no mener jeg å huske. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knuta Skrevet Mai 28, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2003 I dag ble den godkjent med 0 feil:) Gleder meg som en unge å komme hjem til mamma og pappa :rolleyes: i morgen så jeg får henta ut skilt på fredag, samt nytt sidevindu og 86-> speil. Skal bli godt å kjøre sin egen biligjen, kjørt med lånt bil i over en måned nå så.. Ikke det at den er noe vakkert syn før jeg får på ny lakk (Den er et fargekart for blåfarger samt grå front:/). men slikt som kommer til vinter'n :) Siter 89 - bmw 320i cab 81 - volvo 242TIC 72 - volvo 142DL 91 - golf II TD 97 - volvo 945TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg