MagnusVW Skrevet Februar 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2006 Hei, Fikk meg endelig bil i dag, så da var det rett ut i garasjen for å mekke! Problemet mitt er at bilen har en eksoslekkasje (Rettere sagt en del hull i rørene som går fra manifoldet.). Det skikkelige problemet kom da jeg skulle få røret av. Hvordan får man røret av? Er det kun de klemmene som holder røret sammen med manifoldet? Skal disse bare bøyes av? Finnes det skruer i tilegg til klemmene? Bilder (litt dårlige, men det var ikke lett å fokusere skikkelig under bilen. Alt er jo så trangt! :rolleyes: ) http://www.home.no/pallesen/eksosproblem.jpg http://www.home.no/pallesen/eksosproblem2.jpg Takker for svar:) Siter 97 Audi A4 Avant 85 Golf II - *Vraka* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Februar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2006 stemmer at det er de som holder dem.... bruk en jævla stor skrutrekker o.l og bend dem ut.. husk at du bør kjøpe nye c-klemmer når du skal sette det på igjen da utvider du de med en eksosklemme! det funker gull og er enkelt! :) Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagnusVW Skrevet Februar 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2006 Flott! Takk for raskt svar. :) Siter 97 Audi A4 Avant 85 Golf II - *Vraka* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dansken Skrevet Februar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2006 MEN pass på finger di klemmer hart =) hehe Siter BMW 525 D E 61TOURAN TID Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Februar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2006 ja. som dansken sier.. pass deg.. de fjørene er djevelske til tider! Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoFFen Skrevet Februar 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2006 off... gi F i de klemmene.. kapp av tappene på innfestingen, borr et 8,5mm hull tvers gjennom, og bruk 8mm gjengestang. de klemmene er no driit å få på plass igjen.. Det er hvertfall mitt råd til deg.. har hengt under bilen med forlenger og dratt alt jeg makter og orker, men det endte med å ta vinkelsliper og kappe de dumme C-klemmene, for å få det på plass igjen.. Men du kan jo prøve først da.. =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagnusVW Skrevet Februar 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2006 Var inne på tanken, men jeg tenkte jeg kunne se hvor vanskelig det var å få de på igjen. Bruker Housey's tips om å bruke en eksosklemme til å bøye c-klemmene ut når jeg monterer nye. Siter 97 Audi A4 Avant 85 Golf II - *Vraka* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet Februar 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2006 Lånte meg spesial verktøy på lokal møller jeg ... gikk som en lek .. Men det er vel ikke mulig for alle. Det er leddet der slik at ikke eksosen skal brekke når motoren vrir seg på festene. Kan sikkert fungere med skruer - men da ville jeg satt en kraftig fjær på mellom godset og mutteren slik at det har mulighet til å bevege seg.... Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagnusVW Skrevet Februar 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2006 Var ute å fikk av klemmene nå. Klemmene var ikke spesielt stress, men det sitter rimelig hardt i skjøten til midtpotta! Noen tips om hvordan jeg kan få det av? Er varme et stikkord her? Siter 97 Audi A4 Avant 85 Golf II - *Vraka* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet Februar 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2006 Er sikkert montert med eksos pasta ... hjelper ikke med varme i så fall .. Slag og makt :) Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.jenssen Skrevet Februar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2006 Et annet alternativ er jo å bytte ut manifoil og grenrør med nyere utgave uten klemmer... Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagnusVW Skrevet Februar 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2006 Problemet er ikke manifoldet, men skjøten til midtpotten. Sitter som støpt! Siter 97 Audi A4 Avant 85 Golf II - *Vraka* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Februar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2006 Et annet alternativ er jo å bytte ut manifoil og grenrør med nyere utgave uten klemmer... kommer fra hvilke biler? jeg har en 91 mod.. har fortsatt samme skåla og c-klemmer Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.jenssen Skrevet Februar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2006 Vinkelkutter....det jeg måtte gjøre, var dessverre ingen vei utenom...etter å ha slått og banket og styrt...så var det bare å finne frem kutteskiva... edit: Housey, jeg fikk vite da jeg byttet til 16v at det visstnok var sjelden på "nyere" gti8v at de hadde den C-klemme-løsningen.... 16v'en jeg kjøpte hadde den andre løsningen. Folk sa til meg at den skulle visstnok eksistere på andre modeller også... Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagnusVW Skrevet Februar 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2006 Fikk det av nå. Brukte en svær rørtang til å vrikke det ut. Kom til slutt! MEN... Oppdaget jo et par hull i midtpotta. To hull midt på potten og et bittelite hull i overgangen til selve potten. Typisk. Har lite lyst å bruke 700kr på ny midtpotte, så er det mulig å tette hullene på noen måte? Feks. hive litt eksospasta på og kjøpe sånn "eksosteip" som teipes rundt potta? Har aldri hørt noe om det eller prøvd det, og det høres jo litt jalla ut. Kan det funke? Hullet ligger ca. der pilen er (Bare på andre siden. Tok bilde av feil side.. :rolleyes: ) Siter 97 Audi A4 Avant 85 Golf II - *Vraka* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg