LupoB0Y Skrevet Mai 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2003 Originally posted by Rattlås Da er vingen din like hipp som en Ball-genser Ey.. Ball genser.. det var tider..:D Siter Man kann ein Auto nicht wie ein menschliches Wesen behandeln - ein Auto braucht Liebe (Walter Röhrl) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
coupe quattro Skrevet Mai 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2003 Originally posted by Nismo Tenkte jeg ikke skulle kommentere noe av dette her, for det blir liksom like barnslig...men får ta turen ned på nivået til noen av dere en tur. Særlig du som er så glad i coupe quattro.... Nå har det seg nå slik at jeg liker gamle Audier litt jeg også. Var medlem av vacn i noen år, og hadde mye morro der. Men tenk nå litt før du rakker ned på moderne biler med moderne styling. Min bil, 200 s14 med bomex styling, dekorstyling og aluminiumsvinge er nå i det minste aktuell i å 2003. Din var liksom ferdig å være kul på begynnelsen av 90 tallet. Selvsagt er det mange som ennå liker dem, inkludert meg, med det er så langt fra kult som det går an. Ellers i værden er bilene kastet for enge siden, eller ruller rundt som slitne konebiler og rustne fattigbiler. Du syns sikkert en audi 80 med RS-front er tøft, men ser du på dagens trender er det noe helt annet. Du får tenke deg litt om før du prater når du blir litt eldre. Og til dere som ler av "hehe, han prøver å være med i fast and the furious" må også tenke dere om. Hvis noen forbinder en bil med disse filmene, er det et komplement. Når FAF ble laget brukte de jo de hotteste bilene som de fikk tak i. Så du noen audi 80 der eller? Derimot en av hovedpersonene kjørte en S14. Mener du at bilene fra disse filmene bare er møkk, er det helt greit for meg, men kom ikke å påstå at det er slik i den virkelige verden. Dere må tenke litt større enn som så. Det er liksom ikke vi i Norge som setter trendene her i verden. Som sagt, jeg liker både japsebiler og europeiske biler, men faktum er at det er våre biler som er "hot" for øyeblikket, hvem vet hva som skjer om et par år. Om du er kul på vacn treff betyr ikke at du er verdt 5øre på gata vet du;) spørs om den audi 80`en har en intercooler bak rs fronten eller ikke det, det jeg egentlig prøver å komme frem til, vet jeg har ordlagt meg veldig dårlig, er at aluminiums gjenstander som stikker ut av bilen er ikke akkurat trafikksikkert, det var vel det tråden startet med. har ikke påstått at bilene i faf er bare møkk, svært få biler er det. men jeg hadde ikke tatt trafikkfarlig styling fra en dårlig amerikansk film,. Om du er kul på vacn treff betyr ikke at du er verdt 5øre på gata vet du;) [/b] er det noe gjengrelaterte greier du driver med? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Mai 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2003 Jeg synes nå at alu vinger, neonlys osv kan kle en japsebil. Hvertfall om det er gjennomført. Men, det går ikke ant på en tysk bil, f.eks en Audi. Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brembo Skrevet Mai 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2003 Neon skal henge utenfor strippeklubber og be folk inn, har ingenting på en bil å gjøre. Når det kommer til aluvinger er det greitt på noen biler f.eks.på fast and the furious type biler, nå var det vel en vento der også synest ikke det er så fett og passer ikke med aluvinge. Å si att en tupperware bil suger blir feil siden det bare er en persons oppfatning, akkurat det samme som og si att med en coupe quattro er du ikke verdt noe på gata. Hva er det som bestemmer hvor mye en ting er verdt på gata da? Det er mange gater her i landet vet du og i noen er du mest verdt med en lada og laksetrapp. personlig så er jeg ganske altetende når det gjelder bil har selv Audi, men synest fremdeles att en eclipse kan være stillig. Det jeg ikke liker er all show no go, jeg synst att det blir dumt med f.eks. et veilside kitt på en bil med 1liters motor og 50 hk,men noen synst sikkert det er bra også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nismo Skrevet Mai 23, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2003 Hvis dere leser hele den siste posten min og skjønner hva jeg mener der, ser dere at det er ikke vi her i norge som setter trendene for hvordan en bil skal se ut. Hvis noen syns at min bil er stygg, så gjør det meg ingenting, så lenge dem understreker at det er deres mening. Men når de kommer og forteller at den er helt håpløs bare fordi den er produsert i Japan f. eks blir jeg forbannet. Det jeg prøvde å si til dere er jo at det ER "import stuket" som er inn nå for tiden, og det er ikke fordi jeg synes det. Det er bare slik det er. Da blir det litt feil å rakke ned på japsebiler med "import" styling, neon, alu o.l. Jeg for min del synes en Golf 3 VR6 er dritrå (akkurat kjøpt en -93mod) men det er jo en avleggs bil hvis du ser deg om ellers i verden. Poenget er jo at folk må bare kjøre de bilene de har lyst å kjøre, og vær fornøyd med dem. Syners du en annen bil er stygg, så si gjerne ifra om det, men påpek at det er DIN EGEN MENING, og ikke påstå at det er slik det er. Hvis det om 2 år er "euro look" som er tingen skal jeg gladelig gå med på at min bil er på feil plass til feil tid, men liker den nok like bra selv fordet. Dette er jo en diskusjon som aldri tar slutt, og det er jo like greit å ende den her før drittkastingen tar helt overhånd;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
candyman Skrevet Mai 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2003 SINNSYKT fet bil nismo, helt konge den vingen der yodude Det er min mening;) Skru av vingen uttafor verkstedet og legg den i bagasjorommet mens kontrollen pågår:D Leste tråen din på OGN kjipe greier :( Folka som stoppa deg hørtes ut som noen skikkelig missunnelige APEKATTER! Siter Suzuki RM125 2001 SELGES (Send PM) 250 4-takt er på vei :D En japansk bil kommer til våren....:D:D:D:D xHusqvarna WRE125 xKX125 1993mod xYamaha QT:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nismo Skrevet Mai 23, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2003 Dårlig plass i bagasjerommet:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nismo Skrevet Mai 23, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2003 Tilbake til saken da.... Jeg har sjekket opp med 2 uavhengige trafikkstasjoner (Sortland og Oslo) og de sier at man ikke trenger dokumentasjon på en spoiler, og at man faktisk har lov å lage den selv. Videre er det ingen spesielle regler som omhandler dette. Man har et ECE regelverk som omhandler blandt annet utstikk fra karosseri og slikt, men dem mente at denne vingen ikke ble berørt av det regelverket. Var mere beregnet på bredding av karosseri og slikt tror jeg. Her var det faktisk sunn fornuft som var rettesnoren. Jaja Bilen er 1730mm bred og vingen er 1350mm. Så den stikker ikke utsenfor bilens bredde. Original spoiler er også 1350mm. (Alu er laget på mål fra fabrikk i Belgia) Den stikker ikke ut bak bilen, og er lavere enn taket på bilen. Med andre ord de har ingenting å klage på. Spisse kanter er det heller ikke da alle hjørner er avrundet og lakket. Når/hvis dette går i orden er det jo til hjelp for evt andre som blir plaget av paragrafryttere fra tilsynet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
candyman Skrevet Mai 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2003 PEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEENTwtf? Paragrafrytterne burde vell heller klage på for høy db fra anlegget?:D Du får poste på OGN sia eller her om du får den godkjent da, regner med at det blir 200 på meg å til sommeren;) og da blir det vell ALU eller karbon spoiler fra topstyling.:cool: Siter Suzuki RM125 2001 SELGES (Send PM) 250 4-takt er på vei :D En japansk bil kommer til våren....:D:D:D:D xHusqvarna WRE125 xKX125 1993mod xYamaha QT:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pIMp Skrevet Mai 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2003 Originally posted by Nismo Tilbake til saken da.... Jeg har sjekket opp med 2 uavhengige trafikkstasjoner (Sortland og Oslo) og de sier at man ikke trenger dokumentasjon på en spoiler, og at man faktisk har lov å lage den selv. Videre er det ingen spesielle regler som omhandler dette. Man har et ECE regelverk som omhandler blandt annet utstikk fra karosseri og slikt, men dem mente at denne vingen ikke ble berørt av det regelverket. Var mere beregnet på bredding av karosseri og slikt tror jeg. Her var det faktisk sunn fornuft som var rettesnoren. Jaja Bilen er 1730mm bred og vingen er 1350mm. Så den stikker ikke utsenfor bilens bredde. Original spoiler er også 1350mm. (Alu er laget på mål fra fabrikk i Belgia) Den stikker ikke ut bak bilen, og er lavere enn taket på bilen. Med andre ord de har ingenting å klage på. Spisse kanter er det heller ikke da alle hjørner er avrundet og lakket. Når/hvis dette går i orden er det jo til hjelp for evt andre som blir plaget av paragrafryttere fra tilsynet. Jeg har fått godkjent bilen min med tilsvarende vinge som det du har. Min stikker litt ut bak bilen men ikke på siden. Vinga er godkjent på Biltilsynet i Sandefjord, men jeg tror de i Tønsberg også er ganske greie når det gjelder sån. Det må sies at den ble godkjent med et nødskrik. Jeg var egentlig mes bekymra for at jeg ikke hadde tåkelys bak og ikke godkjente baklykter :) Bilder av bilen min: Bilder Siter "fuck the respect - I want the bitches!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg