Gå til innhold

motor kjøp i sverige.. HVOR?

Ranger emnet

B230ft

Anbefalte innlegg

har vært mye snakk om dette å handle matorer fre sviden, det er jo klart det greieste, men så har du meg som bor i stavanger og er langt ifra lokalkjent i sverige, da er det litt surt om jeg finner en motor som ligger på finskegrensa om jeg kunne fått en på norskegrensa heller!

så det jeg lurer på, er hvilke huggere nærme grensa for meg annbefales?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

har vært mye snakk om dette å handle matorer fre sviden, det er jo klart det greieste, men så har du meg som bor i stavanger og er langt ifra lokalkjent i sverige, da er det litt surt om jeg finner en motor som ligger på finskegrensa om jeg kunne fått en på norskegrensa heller!

så det jeg lurer på, er hvilke huggere nærme grensa for meg annbefales?

http://www.blocket.se så kan du velge på kartet, kansje du finner noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe... den høggern som jeg anbefaler er den i jønkjøping... tror det var der channah henta ft motorn sin..

Det er en svær hoggeri med masse volvo motorer/ deler... husker ikke helt hva det heter..... men det er en 3-4t kjøring til jønkjøping fra halden:D

\\ xVolvo 240 Gl

\\ xMazda 323 (jordebil:P)

\\ Volvo 850

\\ Renault Kangoo(firmabil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er å følge med på TPC. Ofte at noen har et "avsomnad projekt"

Jeg betalte 7000 SEK for en FK med absolutt alt. Etter å ha solgt turbon og intercooleren hadde jeg lagt ut mindre enn 3500 norske for en motor med ledningsnett og styreenheter. Etter 2 turer til hadde jeg en 16T turbo og en iveco IC, for en meget hyggelig pris. (Betalte faktisk over halvparten av det jeg ga for en helt ny 16T for en 1bars wastegateaktuator hos KRB-trading. 3600NOK for turbo, 1860NOK for aktuator. Synes egentlig sånn generelt at det virker som om man får ekstremt lite for penga i den butikken.)

De høggerne jeg hørte med skulle ha mellom 10 og 20000 for en helt komplett "pakke". Eller det vil si at han som skulle selge for 10000 han trakk seg når jeg ringte for å høre at alt var klart før jeg dro.

Et annet sted som er billig er Högåsen bildemontering i Karlskoga, men dem får ikke inn så mye forsikringsbiler. Dem som de hadde var gåttt veldig langt. Men ofte ender man jo opp med å overhale for å gjøre motoren klar for mer effekt likevel. Så da betyr det ikke så mye hvor mye den har gått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider