Gå til innhold

motor kjøp i sverige.. HVOR?

Ranger emnet

B230ft

Anbefalte innlegg

Er du eier av et norsk firma som driver med slikt kanskje? ;)

Privat er noe helt annet, der er det mer førstemann til mølla spørr du meg;) Og du VET jo i teorien ikke hva du får, men selvsagt er det minimale sjangser for et dårlig kjøp, sparer mye på privat. :)

Wonderbaum:

10 000 for komplett 97-modell motor var utrolig billig! Veldig godt kjøp! :) damndamn Får man tak i slike motorer, så er det jo helt konge, uansett hvor man bor i landet ;) Jeg ringte de i november, og når jeg ringte de skulle de ha 16500+ mva for en 95-modell FK som hadde gått "25000 mil". Var litt drøyt spørr du meg... var MED girkasse da, men uten "alt" det andre man trenger til m90.

Men, man kan være heldig! ;)

når det finnes dokumentasjon på motoren,på km stand samt komptest ser ikke jeg noe problem iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

når det finnes dokumentasjon på motoren,på km stand samt komptest ser ikke jeg noe problem iallefall.

Nei, da er du nok en seriøs selger :) Er mer skeptisk til de som ikke er seriøse... er noen av dem:)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må si meg enig her,18lapper for kun en motor som er plukket rett fra 940 er noe dyrt.

jeg solgte selv en 95mod b230ft for kort tid siden,den hadde gått ca 150tusen km,tok 18 lapper for den,men da var motoren tilpasset og hadde stått i 240,så det var med ferdig tilpasset ledningsnett,m46 kasse,mellomaksel,f-svinghjul,cooler,luftfilter,etc. samt komplett 3 toms eksos. jeg sendte også med en nybrent chip.

jeg har solgt flere komplette med girboks for 16 lapper,og ja da følger det med mellomaksel,clutchsylindre,giroverføringer/oppheng og allt ihop..

MEN,bare betal 50000 for en motor for min del. :crazysant

Dette er også testede/kompestede motorer.

18 lapper for kun motorn er latterlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var en tur på lokale huggern i dag..knoksen som dem heter..tar inn stprt sett vrak og gamle biler som er klare for pressa.. men de hadde en FK motor.95modell, uten turbo, gir hjerner eller kabelmatte eller NOEN ting! fyren forlangt 10lapper for kverna!! jeg sa; haha aja håper den ikke ligger i veien for dere da for den kommer ikke til å forsvinne med det første!

eneste som er "spesielt" med den er vel underspylinga, og det er jo ikke noe videre sjeldent, eller dyrt å ettermontere, ellers ei vanlig 230blokk, 530topp og F innsug.. 10lapper for det!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 7 months later...

sendte mail til åsane idag, spurte etter komplett 940 turbo motor med girkasse! det jeg fikk til svar:

-B230FK med Turbo Pluss kr 18.125.-

-Girkasse M90 kr 9.900.-

-Pakkepris motor og gir kr 22.500.-

-Pakkepris med M46 girkasse kr 20.500.-

.Priser er oppgitt ink MVA (25%) eksklusiv frakt

.Se http://www.asane-bilopphugging.no

Vennlig hilsen

Åsane Bilopphugging AS Volvo Huggeren

Trond Kongshavn

Daglig leder

Hva syns dere om dette??

old volvo never die they only go faster!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sendte mail til åsane idag, spurte etter komplett 940 turbo motor med girkasse! det jeg fikk til svar:

-B230FK med Turbo Pluss kr 18.125.-

-Girkasse M90 kr 9.900.-

-Pakkepris motor og gir kr 22.500.-

-Pakkepris med M46 girkasse kr 20.500.-

.Priser er oppgitt ink MVA (25%) eksklusiv frakt

.Se http://www.asane-bilopphugging.no

Vennlig hilsen

Åsane Bilopphugging AS Volvo Huggeren

Trond Kongshavn

Daglig leder

Hva syns dere om dette??

sånn halveis dyrt..

- Volvo 240 Turbo Intercooler 90 mod

400hk prosjekt..

- Volvo 740 Turbo Intercooler 89 mod

Mvh

//Kristian Ekren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig, for B230FK kom aldri med TurboPluss.... var kun FT som kom med dette som ekstra-utstyr, og er en form for boost-controller.

B230FT med TurboPluss har 190hk

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider