Sjomi Skrevet Februar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2006 Har etter lang tid(par uker) leting på nettet funnet ut at ingenting matcher det jeg leter etter (ihvertfall i spesifikasjonene til forskjellige produkter), når det gjelder forsterkere til bilstereo (pris, effekt(virkelig),utseende++). Har nok litt med at min største interesse er inneanlegg. Derfor leter jeg nå etter en produsent jeg vet lager heftig utstyr. NAKAMICHI :win .(Nakamichi PA-2004 er vel den som passer meg best.) Hvem forhandler dette i norge, noen som vet? Ellers anbefaler jeg alle å se videoen på http://xtremecar.no/shop/ om kicker sub. Tror ikke jeg hadde tort å ha en slik en i bilen, eller hva Sooocool. Takk for masse lærdom til nå alle sammen. Har nettopp fått øynene opp for bilstereo. Så nå minker vel pengpungen rimlig kjapt framover, tenker jeg. Talas :hello: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet Februar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2006 Det er vel pr. dags dato ingen som importerer Naka her til landet, så du må nok Google deg frem til noe... Har du tittet på f.eks. Brax eller Celestra? Du må forresten gjerne utdype litt mer om hva slags krav du stiller :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjomi Skrevet Februar 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2006 Har nok for lite erfaring med forskellige merker, så jeg går for det kjente. Dvs jeg har en Nakamichi PA-7 på hjemme anlegget , å den e bere utrolig. Så jeg tenkte jeg skulle sjekke hva prisene var for Nakamichi bilforsterkere her i landet(sikkert dyrt) Kravene er som følger * Produsent med godt rep. * Ikke skryte av effektene(Ærlig) * Trenger litt mer info enn pris( nettbutikker FYFY)(Spesifikasjoner) * Sef drittbillig * ikke dyrt * nesten gratis Grunn til at jeg vil ha ny forsterker er : jeg lånte med et scope fra jobb for å måle diverse spenninger på inneanlegget, da jeg var ferdig med det gikk jeg ut i bilen å målte spenning på batteri motor av(12,3v) motor på (14,6V) spenning på forsterker( usCarvor500w Beklager, men måtte begynne en plass) ved full last (13,9V-14V), men da jeg målte utgangsignalet fikk jeg SJOKK :eek: damndamn , på basslagene så jeg kjempemange kjempestore spikere på kurven, etter litt fundering fant jeg ut at dette måtte komme av at PWM(PulsBreddeModulering)strømforsyningen ikke klarte å holde kurven jevn , så nå leter jeg etter en forsterker som kan rette ut denne kurven. Skal sjekke ut de merkene. Talas :hello: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zettie Skrevet Februar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2006 Jeg kan si såpass at når det gjelder hovedenheter så er Nakamichi blant det absolutt bedre til bil - men da krever det at utstyret er skikkelig montert fordi her er det snakk om lite prosessering og mer fokus på renhet og klang. Når det gjelder forsterkere så har disse aldri imponert meg kontra andre produkter i samme prisklasse. PA-2004 som du nevner er forresten utgått fra sortimentet, men denne skal etter sigende dele innmaten til en del "2000watt"-forsterkere man finner i salg andre steder så hvis du virkelig er desperat så finner du nok "kloner" i bilstereo-seksjonen på QXL. Når det gjelder Celestra, så ville jeg også der vært litt forsiktig. Dem har gode, high-end forsterkere - men dem har også billig møl. RA-serien til eksempel har jeg aldri helt forstått meningen med, men jeg tror det er ett desperat forsøk fra Celestra på å ødelegge sitt eget rykte. VA-serien derimot (og da spesielt VA210) spiller igjen noe så helt utrolig uanstrengt, kontrollert og "ufarget" at jeg vil påstå den er helt i referanse-klassen. Brax har jeg dessverre lite erfaring med på forsterkersiden, men høyttalerne jeg har hatt gleden av å eie har i allefall kvalitet langt over "normalen". Definisjonen din på drittbillig er ikke sikkert det er den samme som min, men jeg kan jo anbefale å ta en titt på f.eks. SoundStream Lil'wonder (Earthquake (Auto custom) / Engen Audio mfl.), Helix Dark Blue (Audio-Team), Cadence (Audio-Team har vel en ZRS4 på salg som er velspillende). I tillegg har Morel her i landet en hel del "billige" Sinfoni. Dem er riktignok dyrere enn andre som har "dobbel effekt", men det er ærlig effekt og testene jeg har lest sier at det er meget gode forsterkere :) Audioson (Audio-Team) er billige "etter min mening" og yter godt. Det er uansett litt vankselig å foreslå uten å vite hvor mye du er villig å legge i det :) Siter Fra FWD vs RWD: Originally posted by venague Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg