Gå til innhold

Carbon fiber How 2 spørsmål (NSR 160)

Ranger emnet

Nsr160

Anbefalte innlegg

• Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nei ,det er ikke det samme.

For det er mye tettere og små fiber i CF.

Så dette bør presses, eller vakumpakkes.

Det er en teknik, med overlays. Men det har jeg ikke teste enda.

(enormt pusse arbeid)

CF er vanskelig å få tak i for tiden.

Men det er mange forhandlere i usa.

Dersom du skal kjøpe større kvantum.

Kan du bestille rett fra produsent.

Audi V8, There is only one.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nice!

Fin metode når man skal lage mindre detaljer, men hvordan blir det når man sager/kutter i dette. Får man ikke en stygg "matt" kannt akkurat i kuttet?

Har lyst til å teste dette selv, men skulle gjerne ha hatt litt faglitratur om emnet. Noen som vet?

Jon Arve Sporstøl

President Club Honda Norge

Honda entusiaster, nye som gamle - Foren dere! Bli medlem i Club Honda Norge HER!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klippet i en ferdigbehandlet plate, og det ga en litt rufsete kant! Prøvde å varme kanten osv, hjalp litt, men fikk ikke en perfekt kant, noen forslag?

Hey kara fra sahara..

Gjør som følger:

Teip hele plata med maskeringstape, så kutter du med diamantblad (for beste resultat) Jobber med KF til daglig ;)

Da slipper du irriterende hårete/flisete kanter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Porer kan fylles igjen med polyester i ettertid. Leste at man kan smøre på flere lag etterpå og pusse ned med 380-420 papir.

Om du tar delen i en pose og setter støvsugeren på så fungere det også som en presse når det skal tørke. Bare pass på at du ikke herper støvsugeren :)

Fikk 4 meter carbonfiber i posten igår fra usa så skal støpe dør sider til bilen min om litt. Skal ta bilder. Vet ikke om jeg skal bruke vanlig polyester eller epoxy enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klippet i en ferdigbehandlet plate, og det ga en litt rufsete kant! Prøvde å varme kanten osv, hjalp litt, men fikk ikke en perfekt kant, noen forslag?

Beste som er om du har en luftdrevet vinkelsliper med tynt blad, eventuelt kan også veldig fin baufil brukes, noe pussearbeid må påregnes :)

Daihatsu Modifiers Scandinavia

Facebook-Gruppen

Vi jobber for å samle Daihatsu-Norge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Porer kan fylles igjen med polyester i ettertid. Leste at man kan smøre på flere lag etterpå og pusse ned med 380-420 papir.

Om du tar delen i en pose og setter støvsugeren på så fungere det også som en presse når det skal tørke. Bare pass på at du ikke herper støvsugeren :)

Fikk 4 meter carbonfiber i posten igår fra usa så skal støpe dør sider til bilen min om litt. Skal ta bilder. Vet ikke om jeg skal bruke vanlig polyester eller epoxy enda.

Man kan lage en liten kasse med et uttak som passer på støvsugeren, så kan man lage mye rart i den. Må være 100% tett da :)

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider