Gå til innhold

s_18@CH: Honda Civic Coupe - Prosjekt EJ2.1

Ranger emnet

s_18@CH

Anbefalte innlegg

drit fet bil.. har nettopp kjøpt meg coupe selv.. er det vanskelig å konvertere til skiver bak?

hadde hvert stas det :)

Er ikke noe vanskelig nei. Trenger bare:

- spindler med skiver og kalippere

- handbrekkvaiere som passer

- bremseslanger

Mitt sett kommer fra Integra LS (amerikansk modell), men finnes andre biler en kan ta de fra også.

Stephan Skogen

Coupe Council Member # 39

Honda Civic Coupe EJ2.1

Honda Civic Coupe EJ2.1 NA D16Z6 SOHC VTEC (Swap/Prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 429
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

kostet det deg mye?

å fra hvordan bil er det idielt å hente det? (tenker da størelse å ytelse å hva som gjir deg størst smell for krona :P)

samt dette jeg har hørt med at man burde bytte lasteregulatorn.. er det nødvendig å bytte ut eller vil det funke like bra uten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med du mener den ventilen som regulerer trykk foran og bak?

Jeg har kjørt uten å bytte den til nå... Kommer til å bytte den før bilen skal på veien igjen, nå som jeg kommer til.

Hva som er best er vel avhengig av hva du får tak i... Civic ESi og VTi, og Integra LS og GS-R har samme skivene bak mener jeg.

Så det er vel bare å finne noe som er brukende, og bytte...

Stephan Skogen

Honda Civic Coupe EJ2.1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Så en bil i Skien i forigårs som ligna så utrolig mye på din!

Det kan vel ikke ha vært deg ? Tenkte bare siden du bodde i Ålesund..

Bilen min står i en garasje utenfor Ålesund med motoren hallveis demontert, så det tviler jeg på...

Stephan Skogen

Honda Civic Coupe EJ2.1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel egentlig i den senere tid bestemt meg for å gå for fullt NA oppsett, så det med turbo er bare en tanke fra fortiden.

Jeg var tenkt å skifte stempler om jeg skulle gå for et turbo oppsett, slik at kompen ville blitt senket.

Turbo på en høykompressjons motor er dog full mulig om en bare får tunet den godt nok, selv om det blir som å balansere på et sverd.

Stephan Skogen

Honda Civic Coupe EJ2.1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det endelig en ny mini-juleaften her i hjemmet. Fikk hele to pakker å åpne i dag :)

Denne ble sendt fra Hong Kong i forgårs! Det var ekstremt fort gjort å få den hit må jeg si.

Dette er altså mFactory (gamle Infinitude) sin 4.9 sluttutveksling til D-serien.

I tillegg er der en magnetisk oljetappeplugg jeg fikk av mFactory, som lykke til med motorbygget. :)

DSC02932.jpg

Denne pakken har tatt litt lenger tid over dammen, fra de forente nasjoner ;)

Her har vi Spoon girkule i svart Duracon (påvirkes ikke av temperatur), Skunk2 dobbel bend skifter,

oem Honda blokkeringsplate for midtkonsollen, og 4 magnetiske oljeplugger.

I tillegg har vi de nye BuddyClub hjulmutterene til Dodden (samme som jeg har vel og merke). :)

DSC02933.jpg

DSC02934.jpg

DSC02935.jpg

DSC02936.jpg

DSC02937.jpg

Stephan Skogen

Honda Civic Coupe EJ2.1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg bestilt diverse fra Summit Racing :)

- Olje trykk- og temp. måler og vanntemp. måler fra Cobalt serien til Auto Meter.

- A-stolpe deksel med plass til 3 målere (forhåpentligvis med rett farge til mitt interiør)

- ARP rådebolter

- Perma-Cool olje sandwich adapter

- B&M bensintrykksregulator og -måler

Dette er vel egentlig ikke ting som er nødvendig for å få bilen til å gå igjen, men er vel viktig å ha når den først går.

Derfor bestemte jeg meg for å investere i det slik at jeg har sjansen til å holde øye med bygget.

Stephan Skogen

Honda Civic Coupe EJ2.1

Lenke til kommentar
Del på andre sider