Gå til innhold

s_18@CH: Honda Civic Coupe - Prosjekt EJ2.1

Ranger emnet


s_18@CH

Anbefalte innlegg

  • Svar 429
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Alt koster :thumb Spoon er forøvrig "Honda only", så om du skal ha en slik Omegamannen, så får du kjøpe deg Honda :D

En Spoon del i en annen bil enn Honda blir som M-TECH (ok, jeg er usikker på skrivemåte) deler på noe annet enn BMW.

Måtte bare si det ;)

 

Tror aksellerasjon blir bra med ny sluttutveksling OG nye 3. og 4. gir.

Har også et kortere 5. gir jeg kunne brukt, men det hadde nok blitt for ille med de delene jeg har nå.

Når jeg nå snart (om noen uker) får min fullportede topp og Crower Stage 3 kam, da blir det spennede å se om det sparker litt ifra seg.

 

Jeg har litt troen selv, men la meg si dere, dette er et unødvendig dyrt prosjekt.

Jeg kunne begynt med en B-serie motor, og hatt igjen mer for pengene. Det er sant.

Jeg kunne bygd turbo, og nok også hatt igjen mer for pengene. Også sant.

 

Men det er litt kjekt å være ihvertfall Norges, og kanskje en av de eneste i verden, som har en slik bygd motor.

Etterhvert er det noen mennesker rundt om i verden som venter på en dynoutskrift.

Jeg er nok den som venter mest, og hadde det ikke vært for trøbbelet som kom, så hadde bilen vært tunet og utskriften vært tilgjengelig.

 

På den lyse side får jeg nå en anledning til å bygge det endel grommere.

Imens jeg venter på deler så skjer det ihvertfall lite... Oppdatering følger...

Stephan Skogen

Coupe Council Member # 39

Honda Civic Coupe EJ2.1

Honda Civic Coupe EJ2.1 NA D16Z6 SOHC VTEC (Swap/Prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe :) Opel Ligger gravd ned i hjertegropa,blir nok ingen Honda Dessvere.

 

Skal bygge ferdig den bilen jeg har nå og selge den i perfekt stand.Så begynner nok et nytt prosjekt. Kansje hvis jeg finner en billig honda. Så blir det bruksbil, hvem veit? hehe ;)

 

Er noe dritt med rullende prosjekt!

 

Venter i spenning på Oppdatering:)

Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig

 

Opel Maffian

 

Qraftwerket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått en Tilton bremsevæskebeholder fra Pegasus Auto Racing Supplies i dag.

Denne skal kobles inn på styresnekka når jeg nå fjerner servoen.

Dette skal ifølge flere kilder gi en styring som er passe lett, og dermed har jeg bedre følelse med hvor jeg kjører.

I tillegg frigjør det jo noen ponnier ekstra, som ikke er noen bakdel det heller :)

 

DSC03100.jpg

Stephan Skogen

Coupe Council Member # 39

Honda Civic Coupe EJ2.1

Honda Civic Coupe EJ2.1 NA D16Z6 SOHC VTEC (Swap/Prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk vi endelig drassa bilen min hjem i egen garasje :)

En stor takk til Snoopy som har hjulpet meg så langt, og som har ordnet plass å stå denne tiden.

Også en meget stor takk til hans onkel, som eier stedet der den har stått! Kan ikke få takket nok.

Og sist, men ikke minst, takk til min far som stiller opp nå og da og hjelper til med slike ting jeg ikke kan gjøre selv.

 

Fikk tatt bilen på henger, kjørt den hjem, og måtte til med traktor for å få hengeren opp til garasjen, da veien er veldig bratt.

Derifra trillet vi bare bak bilen, og alt var i orden.

 

DSC03149.jpg

 

Kunne ikke dy meg, og måtte begynne å skrue litt på den når den var her. Dermed er servosystemet borte, og noen ledninger flyttet.

Ble litt ryddigere under der, men har planer om å få gjort det enda litt penere før jeg gir meg.

 

DSC03154.jpg

 

DSC03155.jpg

 

DSC03156.jpg

Stephan Skogen

Coupe Council Member # 39

Honda Civic Coupe EJ2.1

Honda Civic Coupe EJ2.1 NA D16Z6 SOHC VTEC (Swap/Prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags modell var det før du tok "swap'en" din?

Har selv en DXi 1.5l som jeg vuderer å selge eller lage prosjekt av, er ganske usikkert pr dags dato ettersom jeg er i militæret ATM.

Kunne vært fint om du ga litt info ang. om.reg til større motor+forsikring og diverse annet papir arbeid du har utført.

Og har du noen ca pris lapp på prosjektet ditt?

 

Forresten ser det SINNSYKT bra ut! Styr unna grell styling og hold det clean sier jeg bare!

My new cars goes 0-60 in 38.2, with the new tailpipe styling end it does 38.3! I am soooo fast!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan nå bekrefte at det er forskjell på seteunderstellene på hatchback/coupe og sedan.

Til venstre: Sedan Til høyre: Hatchback

DSC03159.jpg

 

Slik ser det ut når jeg skur på setene...

DSC03161.jpg

 

Var noen rustflekker (helt normalt) på skinnene, så jeg klarte ikke å motstå noen lag med lakk.

DSC03163.jpg

 

Slik ble det altså uten servo, og med stikkene på dempertårnet flyttet på baksiden.

DSC03164.jpg

 

Den nye Skunk2 girstangen, mot den gamle fra DC Sports.

DSC03167.jpg

 

Så fin ut på plassen sin den :)

DSC03174.jpg

Stephan Skogen

Coupe Council Member # 39

Honda Civic Coupe EJ2.1

Honda Civic Coupe EJ2.1 NA D16Z6 SOHC VTEC (Swap/Prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mycket pen bil!

En ekte japse en ekte JDM elsker kan være stolt av. Ren stil, pen Honda. EG Coupe er noe av det lekreste fra Honda, og du fremhever det med OEM-detaljer som tåkelysene. Fri for ris, men mye ros ;)

Ventet bare på at du skulle ta av spoileren, ble langt bedre uten. Som sagt, utrolig pen bil jeg er sikker på mange, både Honda-elskere og i utgangspunktet også haters liker! For dette er en ekte Honda! :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke vudert å sette på JDM SiR baklykter? Synes de er mye penere og mer stil-rene!

Ja, du får bare synes, men jeg trives best med de jeg har nå ;)

Dessuten slår kvaliteten til de originale lyktene ALT annet som er produsert...

Jeg legger heller pengene i motoren nå, enn i å drive å bytte lykter hele tiden. Det får andre ta seg av.

 

Når jeg begynner å se enden på motorbygget tar jeg å booker ny time på Bjørnstad for tuning og bremsing.

Blir nok noen hakk kvassere nå enn det hadde blitt om motoren ikke fikk problemer.

Angående effekt får jeg bare hevise til dette, og si vent å se :) Har rett og slett ikke peiling på hva det vil bli.

Litt synd at jeg nok kommer til å holdes tilbake en del av grenrøret, men det får stå sin prøve inntil videre.

Stephan Skogen

Coupe Council Member # 39

Honda Civic Coupe EJ2.1

Honda Civic Coupe EJ2.1 NA D16Z6 SOHC VTEC (Swap/Prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke vudert å sette på JDM SiR baklykter? Synes de er mye penere og mer stil-rene!

Såvidt jeg har fått med meg har EG-coupéene produsért for det Japanske hjemmemarkedet nøyaktige like baklykter som de vi har i Europa og USA.

 

 

 

Jeg legger heller pengene i motoren nå, enn i å drive å bytte lykter hele tiden. Det får andre ta seg av.

Haha, jævlig bra sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår