Gå til innhold

s_18@CH: Honda Civic Coupe - Prosjekt EJ2.1

Ranger emnet


s_18@CH

Anbefalte innlegg

  • Svar 429
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fett prosjekt da.. Kjipt det med ringene, har skjedd det samme med en kompis av meg, men med moped da..

Det er faktisk ikke ringene, men godset i stempelet som ligger løst der...

Greit at en av ringene var knukket og sporløst forsvunnet, men verre at deler av 2 av stemplene har falt av.

Stephan Skogen

Coupe Council Member # 39

Honda Civic Coupe EJ2.1

Honda Civic Coupe EJ2.1 NA D16Z6 SOHC VTEC (Swap/Prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misunner deg for garasjen der!!

 

Kjipt med stempla, men det blir vel lekkert nåm'm

Ja, garasjen er helt topp å holde til i. :) Og en liten :thumb til at vi har fått Biltema i Ålesund.

Bukken og kranen deres fungerer ihvertfall helt utmerket.

Stephan Skogen

Coupe Council Member # 39

Honda Civic Coupe EJ2.1

Honda Civic Coupe EJ2.1 NA D16Z6 SOHC VTEC (Swap/Prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk ikke ringene, men godset i stempelet som ligger løst der...

Greit at en av ringene var knukket og sporløst forsvunnet, men verre at deler av 2 av stemplene har falt av.

 

varmkjørt motorn eller? skjønner sørn ikke at det der kan skje utn videre... var sylindrene veldi romme når du monterte stemplene?

 

menmen borring og nye smidde stempler må vel bli knall ;) blir det no heftie deler i toppen og så du kan fyre litt høyere turtall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Temperaturmåleren har ihvertfall aldri vist over drifts temperatur. Men er nok noe slikt som har skjedd.

Akkurat hvilket turtall den blir dratt til avhenger mest av tuning og effektområde.

Skal prøve å få dradd effektregisteret litt nedover, slik at jeg slipper å dra den så himla høyt.

Mellom 7500 og 8000 rpm et sted blir den trolig.

Stephan Skogen

Coupe Council Member # 39

Honda Civic Coupe EJ2.1

Honda Civic Coupe EJ2.1 NA D16Z6 SOHC VTEC (Swap/Prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har da gjort litt i dag også... Om å gjøre å få gjort alt som gjøres skal nå mens jeg har anledning.

 

Slo ut rådeboltene, og tredde i nye laget av ARP. Sto noe i innstruksene at en bør "resize" rådene når en bytter bolter.

Hva dette innebærer vet jeg ikke, men det skal jeg vel finne ut.

 

DSC03320.jpg

 

Så startet jeg på jobben med å bytte ut de aller siste foringene i ES master kittet jeg har hatt liggende så lenge.

Dette galdt da foringene på styresnekka. Har lurt litt på hvor de skulle. Tok endel bilder i tillfelle andre har lurt på det samme.

Den store runde saken var et sant ####### å skifte. Større diameter på den, gjør at en virkelig må ta i!

 

DSC03324.jpg

 

DSC03325.jpg

 

DSC03326.jpg

 

DSC03328.jpg

 

DSC03329.jpg

 

Til slutt fylte jeg resten av motorfestene mine med Sikaflex. Nå blir de gode å stive ja

 

DSC03331.jpg

Stephan Skogen

Coupe Council Member # 39

Honda Civic Coupe EJ2.1

Honda Civic Coupe EJ2.1 NA D16Z6 SOHC VTEC (Swap/Prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er noe med kjøling å gjøre dette. Noen sier ditt, andre sier datt.

Det kan være tenningsbank for eksempel. Bilen var bare grovt tunet, men skulle være trygg å kjøre.

Kan jo allikevel ha gått galt på ett eller annet tidspunkt. Nå skal jeg ihvertfall gjøre det jeg kan for å unngå slike ting.

Stephan Skogen

Coupe Council Member # 39

Honda Civic Coupe EJ2.1

Honda Civic Coupe EJ2.1 NA D16Z6 SOHC VTEC (Swap/Prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen går det noen dollars over dammen i vest igjen...

Dette er siste betaling for topp, stempler, lagerskåler og frakt.

 

Det neste blir å få borret opp blokka mi. Etter dette vil jeg endelig ha en ekte 1,6 liter, da sylindervolumet stiger fra 1590 til 1611 ccm.

 

I tillegg blir nå kompressjonen enda litt høyere (pga stempler og borring), og havner på 12,2:1.

Dette vil jo også gi litt mer effekt i tillegg til stage 3 kammen og en god portingsjobb.

Eksosventilene har øket 0.5mm i diameter, og portene er utvidet deretter.

 

Det blir meget spennende å se hva dette oppsettet yter! Tror grenrøret mitt holder meg endel tilbake, så det er også noe som burde byttes.

Det blir dog lenge til jeg har råd til noe slikt.

Stephan Skogen

Coupe Council Member # 39

Honda Civic Coupe EJ2.1

Honda Civic Coupe EJ2.1 NA D16Z6 SOHC VTEC (Swap/Prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen går det noen dollars over dammen i vest igjen...

Dette er siste betaling for topp, stempler, lagerskåler og frakt.

 

Det neste blir å få borret opp blokka mi. Etter dette vil jeg endelig ha en ekte 1,6 liter, da sylindervolumet stiger fra 1590 til 1611 ccm.

 

I tillegg blir nå kompressjonen enda litt høyere (pga stempler og borring), og havner på 12,2:1.

Dette vil jo også gi litt mer effekt i tillegg til stage 3 kammen og en god portingsjobb.

Eksosventilene har øket 0.5mm i diameter, og portene er utvidet deretter.

 

Det blir meget spennende å se hva dette oppsettet yter! Tror grenrøret mitt holder meg endel tilbake, så det er også noe som burde byttes.

Det blir dog lenge til jeg har råd til noe slikt.

 

kompen blir vel akkurat på grensa da til å kjøre med 98oktan? grenrør er vel ikke så dyrt? men du har vel slengt bort nok cash fåreløbi kansje? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er vel i grenselandet der. Men tror det skal gå bra. Noen mer kunne nok blitt farlig.

Grenrør koster en 7-8000, og som student som allerede sliter som det er nå blir det uaktuelt.

Prioriterer helt klart tuning, da jeg vil dette bygget skal holde, i motsetning til det forrige.

Føler jeg selv tar alle forholdsregler denne gangen. Kan ikke tenke meg noe som er oversett slik det er nå.

Stephan Skogen

Coupe Council Member # 39

Honda Civic Coupe EJ2.1

Honda Civic Coupe EJ2.1 NA D16Z6 SOHC VTEC (Swap/Prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baktrykk i eksos er faktisk viktig å ha på en NA bil, men er ikke det som er forskjellen på grenrørene.

Det er vel rett og slett bare bedre design på det jeg vil ha meg.

Nytt grenrør er uansett bare et middel for å få ut de siste hestene.

Tuning er et verktøy for at motoren ikke skal havarere, samt at det kan være mange hester å hente.

Stephan Skogen

Coupe Council Member # 39

Honda Civic Coupe EJ2.1

Honda Civic Coupe EJ2.1 NA D16Z6 SOHC VTEC (Swap/Prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Fikk pakken min fra Endyn i dag Kom nettop hjem fra ferien i Portugal, og der var den.

 

DSC03437.jpg

 

Roller Wave smidde stempler, med ringer og kryssbolter

DSC03440.jpg

 

DSC03441.jpg

 

Crower stage 3 kam (venstre) mot den originale. Vanskelig å se, men den er litt mer aggressiv

DSC03445.jpg

 

Topp = Crower 3

DSC03447.jpg

 

Fikk så endelig pakket ut toppen, og knipset noen bilder i samme slengen.

Skal ta noen bilder som sammenligner mot en original topp ved anledning.

Gleder meg til å få i sammen dette nå!

 

DSC03451.jpg

 

DSC03452.jpg

 

DSC03453.jpg

 

DSC03454.jpg

 

DSC03455.jpg

 

DSC03456.jpg

 

DSC03459.jpg

 

DSC03460.jpg

Stephan Skogen

Coupe Council Member # 39

Honda Civic Coupe EJ2.1

Honda Civic Coupe EJ2.1 NA D16Z6 SOHC VTEC (Swap/Prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår