Gå til innhold

s_18@CH: Honda Civic Coupe - Prosjekt EJ2.1

Ranger emnet


s_18@CH

Anbefalte innlegg

  • Svar 429
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg regner med det skal gi endel ekstra i forhold til før. Ellers vil tuning være kritisk for å få ut det maksimale.

Tuning vil finne sted så snart motoren er igangkjørt, og jeg får sett at alt fungerer slik det skal.

 

Noen tall kan jeg ikke komme med, da jeg rett og slett ikke har peiling på hva jeg skal forvente.

Vi får satse på det blir over 125 hester ihvertfall ;)

Stephan Skogen

Coupe Council Member # 39

Honda Civic Coupe EJ2.1

Honda Civic Coupe EJ2.1 NA D16Z6 SOHC VTEC (Swap/Prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hah, så ble det da gjort noe i dag også... Fikk satt inn ventilene i dag, er jo litt ihvertfall.

Bruker Biltema sin ventilfjærklemme til jobben, og den fungerer faktisk temmelig bra. Kostet meg vel 149 kr eller noe deromkring.

 

DSC03497.jpg

 

DSC03498.jpg

 

DSC03499.jpg

 

DSC03501.jpg

 

Jeg fikk også sjekket at IM pakingen passet. Trimmet den litt, så var alt i orden.

Dette er den pakningen som hører til Edelbrock innsugsmanifolden, og er endel tykkere enn originalt.

Dermed holder den nok borte varmen bedre.

 

DSC03468.jpg

Stephan Skogen

Coupe Council Member # 39

Honda Civic Coupe EJ2.1

Honda Civic Coupe EJ2.1 NA D16Z6 SOHC VTEC (Swap/Prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var blokka og rådene hentet fra borring/honing og resizing :):

Det hele kom på kr 3000,- så det var jo ikke ille.

Ting begynner å bli klart her.I morgen begynner jeg med måling av lagerklaringer.

Regner med de er ok, men blir spennede å se hvordan rådene er nå som storeenden er honet.

Skal være nøyaktig lik som før, men det er viktig å være 100% sikker.

 

Bilder følger når jeg kommer hjem i kveld, om noen er interesserte da...?

Jeg synes det ser meget bra ut ihvertfall. Deilig med skikkelig 60 graders honemønster :):

Stephan Skogen

Coupe Council Member # 39

Honda Civic Coupe EJ2.1

Honda Civic Coupe EJ2.1 NA D16Z6 SOHC VTEC (Swap/Prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki, her er bildene ihvertfall. Et lite skår i gleden er at hullene i enden på rådene tydligvis må åpnes et hår for å få de på plass skikkelig.

Jeg får ta å ringe til han som gjorde jobben i morgen, å høre om han kan gjøre det fort.

 

DSC03512.jpg

 

DSC03514.jpg

 

DSC03516.jpg

 

DSC03519.jpg

 

DSC03524.jpg

Stephan Skogen

Coupe Council Member # 39

Honda Civic Coupe EJ2.1

Honda Civic Coupe EJ2.1 NA D16Z6 SOHC VTEC (Swap/Prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg temmelig heldig vil jeg si... Etter en liten runde ble jeg tipset av en bilmekaniker om å "brotche" (usikker på skrivemåte) opp hullene.

To meg en tur til G. Eilertsen i Ulsteinvik og hørte med de. Tusen takk til verksmester der som lot meg få låne verktøyet, som forøvrig visst er ganske dyrt.

 

Det endte med at alle rådene nå er like lette å sette sammen som de var originalt, som er et stort pluss!

Verktøyet er litt stilig. Det har 6 kniver rundt om, som en kan reise ved å skru på en mutter.

Dermed skrur en denne igjennom hullet flere ganger, til ønsket pasning er oppnådd. Genialt :)

 

DSC03526.jpg

 

DSC03527.jpg

 

DSC03528.jpg

Stephan Skogen

Coupe Council Member # 39

Honda Civic Coupe EJ2.1

Honda Civic Coupe EJ2.1 NA D16Z6 SOHC VTEC (Swap/Prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var lagerklaringene på rådene målt. Har bare målt på ene siden, men regner med det er likt da rådene er honet for å være perfekt runde.

Målingene viste:

 

Sylinder 1: 0,038mm

Sylinder 2: 0,038mm

Sylinder 3: 0,035mm

Sylinder 4: 0,038mm

 

Dette var i tråd med forrige måling, og egentlig ingen overraskelse. Greit å vite uansett, og det er ihvertfall ingen dårlige nyheter. :)

Den ene lagerskålen var på merkelig måte blitt litt skeiv (ikke min feil tror jeg...), så jeg måtte bruke oppigjen en av de gamle.

Disse er såvidt innkjørt, og det bør ikke by på noen problemer. La meg få vite det om noen tror noe annet!

 

DSC03531.jpg

 

DSC03533.jpg

 

DSC03534.jpg

 

DSC03535.jpg

 

DSC03536.jpg

 

DSC03537.jpg

 

DSC03539.jpg

 

DSC03540.jpg

Stephan Skogen

Coupe Council Member # 39

Honda Civic Coupe EJ2.1

Honda Civic Coupe EJ2.1 NA D16Z6 SOHC VTEC (Swap/Prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

utrolig bra innsats vilje du har, du står på uansett ka som skjer med bilen din, og når jeg først nevner bilen din, satan så grom den er;) felgene står i helt i stil med race preget jeg ser over bilen og. stå på,dette kommer til og bli usannsynlig bra.

 

mvh patrick

Mvh Audi-Rong

 

-Toyata Camry 2.0 16v 136 illsinte japsehester

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mangel på fremskritt, da jeg begynner på mitt siste år på Høyskolen i dag, legger jeg ut dette:

 

Kjøpte meg slanger til styresnekka i dag. Disse skal legges opp til luftetanken jeg har festet på dempertårnet.

Ser kanskje forferdelig pinglete ut, men 7mm diameter innvendig tror jeg skal være nok til å lette på trykket innad i snekka.

 

DSC00105.jpg

 

Bestilte også slange som jeg skal feste oljetrykksmålerene til. Denne skal gå fra der den originale trykkbryteren står, og opp til torpedoveggen.

Der skal det stå en T, med en måler i hver ende. Dette er for å unngå at ting skal knekke, slik det har en tendens til å gjøre om det er festet til blokka...

Denne er ferdig en av dagene, slik at jeg kan hente den.

Stephan Skogen

Coupe Council Member # 39

Honda Civic Coupe EJ2.1

Honda Civic Coupe EJ2.1 NA D16Z6 SOHC VTEC (Swap/Prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår