Gå til innhold

s_18@CH: Honda Civic Coupe - Prosjekt EJ2.1

Ranger emnet


s_18@CH

Anbefalte innlegg

Etter en liten økt i dag var girkassen ferdig! :)

 

Prøvemonterte først uten tetningsstoff mellom husene. Konstaterte at alle girene fungerte, og tok fram min Hondabond :)

DSCF0514.jpg

 

Satser på dette var passelig mengde:

DSCF0516.jpg

 

Lokket på, ringen kniper rundt lageret på toppen av mellomakslingen:

DSCF0517.jpg

 

Ferdig!

DSCF0518.jpg

 

En liten test av girene:

 

1. gir:

DSCF0505.jpg

 

2. gir:

DSCF0506.jpg

 

3. gir:

DSCF0507.jpg

 

4. gir:

DSCF0508.jpg

 

5. gir:

DSCF0509.jpg

 

Revers:

DSCF0510.jpg

Stephan Skogen

Coupe Council Member # 39

Honda Civic Coupe EJ2.1

Honda Civic Coupe EJ2.1 NA D16Z6 SOHC VTEC (Swap/Prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 429
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Inspirerende tråd! Skal kanskje å hente meg honda i morra, ble inspirert! Er 75k bra pris for en ganske grei stand (ingen bulker riper) 97 (eller 98) Prelude 2.0i? Manuelt gir, hørtes og kjentes grei ut, bare litt treig på tenningsnøkkeln..

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inspirerende tråd! Skal kanskje å hente meg honda i morra, ble inspirert! Er 75k bra pris for en ganske grei stand (ingen bulker riper) 97 (eller 98) Prelude 2.0i? Manuelt gir, hørtes og kjentes grei ut, bare litt treig på tenningsnøkkeln..

 

Akkurat det med pris på Prelude vet jeg ikke, men det er jo relativt til standen på bilen.

Om du føler den er verdt det, og kanskje tar en NAF test for å bekrefte at alt er bra (eller avkrefte),

så er du jo litt mer sikker på at du ikke vil angre i etterkant.

 

Lykke til med eventuelt bilkjøp! :) Honda er gøy, er min mening ihvertfall.

Stephan Skogen

Coupe Council Member # 39

Honda Civic Coupe EJ2.1

Honda Civic Coupe EJ2.1 NA D16Z6 SOHC VTEC (Swap/Prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig har jeg fått det meste på plass :)

 

Måtte ta noen bilder av de fine sokkene mine :p

DSCF0543.jpg

 

DSCF0546.jpg

 

Her var girkassa på plass:

DSCF0547.jpg

 

Understellet er ferdig montert. Eneste som henger igjen nå er toe-ut på begge sider.

Håper dette skal la seg justere bort...

DSCF0551.jpg

 

DSCF0552.jpg

 

Ellers så tok jeg å justerte ventilene i går. Satte de litt tightere enn Crower anbefaler, da folk har prøvd dette med god erfaring på D-series.

Innsug: 0.004" Eksos: 0.006"

 

Tok ut tennpluggene mine og så på de. Ser ihvertfall fint ut i mine øyne:

DSCF0555.jpg

 

Så fylte jeg billigolje på girkassa. Denne skal erstattes med MTF når jeg har fått kjørt litt:

DSCF0559.jpg

 

Etter dette tok jeg å startet bilen. Her kan dere se en liten snutt:

http://s16.photobucket.com/albums/b25/s_18/?action=view&current=Bilde003.flv

 

Kan ihvertfall si det slik at det var BRÅKETE uten kontakt mellom grenrør og resten av eksosen.

Tok den bare opp til 2000 rpm, og da bråkte den nok...

 

Etter oppvarmingen tok jeg oljeskift, og startet opp igjen for å sirkulere den litt.

Etter dette ble det ikke gjort noe mer. Nå venter jeg på katalysatoren som blir sendt fra New Jersey med jetcarrier i morgen. :)

Stephan Skogen

Coupe Council Member # 39

Honda Civic Coupe EJ2.1

Honda Civic Coupe EJ2.1 NA D16Z6 SOHC VTEC (Swap/Prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Endelig var katalysatoren her! Har ventet skitlenge nå, så det var jammen på tide.

 

DSCF0853.jpg

 

Her ser en hvor mye kortere den er enn den originale.

DSCF0854.jpg

 

Kan godt forstå om en frigjør endel hester ved å bytte ut den originale katalysatoren...

DSCF0856.jpg

 

DSCF0858.jpg

 

Har avtalt å sveise på Fredag, så da håper jeg bilen blir kjørbar til helgen!

Stephan Skogen

Coupe Council Member # 39

Honda Civic Coupe EJ2.1

Honda Civic Coupe EJ2.1 NA D16Z6 SOHC VTEC (Swap/Prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fikk jeg kjørt bilen ut av garasjen :) Falt for fristelsen, og bare måtte ta bilen en liten tur ned på veien.

Den bråker noe voldsomt, så jeg begrenset turtallet til 3-4000 omdreininger, og lite gass.

Kjørte igjennom alle girene, og merket allerede nå at girkassen er mye tettere enn før. :D

På veien nedenfor huset, der en gjerne ikke holder mer enn 20-30 km/h, kunne jeg bruke 4. giret.

 

Så det ser jammen ut til at jeg har greid det, og at det fungerer :) Eneste speedometeret som ikke gav signal ifra seg.

 

Etter dette gav jeg henne et velfortjent bad :) Har stått inne og støvet ned så lenge nå, at det var godt å få den litt blank igjen.

 

DSCF0879.jpg

 

DSCF0880.jpg

 

DSCF0881.jpg

 

DSCF0883.jpg

 

DSCF0886.jpg

 

DSCF0887.jpg

 

DSCF0889.jpg

 

Så foreløpig ser alt bra ut!

Stephan Skogen

Coupe Council Member # 39

Honda Civic Coupe EJ2.1

Honda Civic Coupe EJ2.1 NA D16Z6 SOHC VTEC (Swap/Prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her blir skikkelig grymt da!! Skal bilen benkes iløpet av sommeren eller?

Får se når jeg får tid og råd... Skal bli pappa i August, så må nesten prioritere litt annerledes fremover.

Men at den skal på dyno igjen er sikkert. Litt mer fintuning må til.

Og spesielt blir det spennende å se om grenrøret har den effekten jeg tror og håper på.

Hadde vært innmari artig å passere 160 hester på hjulene.

Stephan Skogen

Coupe Council Member # 39

Honda Civic Coupe EJ2.1

Honda Civic Coupe EJ2.1 NA D16Z6 SOHC VTEC (Swap/Prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men. Hadde ikke en VTI motor vært ett bedre utgangspunkt å bruke masse penger på?

 

Er jo to helt ulike motorer. Visst har B16A (som du refererer til) et høyere potensiale, men det betyr ikke at alle og enhver må bytte til den.

Jeg er meget fornøyd med det jeg har nå, og føler jeg har gjort gode valg.

Stephan Skogen

Coupe Council Member # 39

Honda Civic Coupe EJ2.1

Honda Civic Coupe EJ2.1 NA D16Z6 SOHC VTEC (Swap/Prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår