Gå til innhold

s_18@CH: Honda Civic Coupe - Prosjekt EJ2.1

Ranger emnet

s_18@CH

Anbefalte innlegg

• Svar 429
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Hva har du gjort for noe med lyset her?

Ja, den må luftes den også :)

Angående de stjernene i tåkelysene er det bare slik det ble når jeg tok bildet :)

Synes det ble ganske kult, siden det ser ut til å være så og si symmetriske stjerner :)

Stephan Skogen

Coupe Council Member # 39

Honda Civic Coupe EJ2.1

Honda Civic Coupe EJ2.1 NA D16Z6 SOHC VTEC (Swap/Prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

I går startet jeg på et nytt prosjekt. Har i lang tid tenkt på å ta ut subbene i bagasjerommet,

for å kvitte meg med unødvendig vekt og frigjøre litt bagasjeplass.

Har ikke brukt de på lang tid engang, og det følger kursen jeg har bestemt for denne bilen.

Så i går tok jeg å skrudde ut det skreddersydde anlegget. Tok ingen bilder, men om jeg får si det selv er det en fin løsning.

Lett å skrue ut og inn, og passer som hånd i hanske.

Så om noen med Coupe vil ha litt stereo, og ikke gidder noe slikt selv, har jeg et oppsett til salgs ;)

Slik så det ut når alt var ute:

DSCF1471.jpg

Laget i full fart til en plate å feste forsterkeren til Headuniten min har nemlig ikke innebygget forsterker.

Dessuten er jeg jo fortsatt glad i musikk, så et lite oppsett er kjekt å ha.

DSCF1473.jpg

DSCF1475.jpg

Slik det ser ut nå. Nesten ferdig! Alt som mangler er å feste jordledning, og feste noe småtteri.

DSCF1479.jpg

Skal vel også klippe ut et filtteppe som passer der bak, så ser jo alt stort sett originalt ut egentlig.

Stephan Skogen

Honda Civic Coupe EJ2.1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Drevet litt import i det siste. Dette er årets forsyning til regionen av diverse bremsenips for sesongen:

DSC04094.jpg

DSC04096.jpg

DSC04099.jpg

Hawk HP+ klosser som jeg er tenkt å teste på Rudskogen i år:

DSC04097.jpg

Litt bedre bremsevæske enn Biltema sin vil jeg tro... Hermer etter Arvid med to ulike farger:

DSC04101.jpg

Så har jeg fått meg ITR tannstang. Denne gleder jeg meg til å få montert!

Enkelt fortalt kutter den ned på antall runder fra fullt rattutslag, side til side, fra 3,5 til 2,98.

DSC04104.jpg

DSC04105.jpg

Og bilen er fortsatt i daglig bruk :)

DSC04106.jpg

Stephan Skogen

Honda Civic Coupe EJ2.1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var noen deler til ankommet:

DSCF1596.jpg

Først ut, ny clutch slange som erstatter gummislangen som blir festet til slavesylinderen.

Har lest litt positive ting om denne, så tenkte den var verdt å forsøke. Ser jo litt bling ut også :)

DSCF1597.jpg

Så var det ny girkule, igjen! Skunk2 10 års jubileumsutgave girkule, som veier over 400 gram.

DSCF1598.jpg

DSCF1599.jpg

DSCF1600.jpg

Til slutt har vi hovedpremien :) Fast Line Performance girstang. Denne er mye høyere enn originalt, så en får flyttet girstanga mye nærmere rattet.

Dette er uten tvil en meget god ting, da en får økt kontroll med to hender på rattet en større del av tiden.

DSCF1601.jpg

DSCF1602.jpg

Stephan Skogen

Honda Civic Coupe EJ2.1

Lenke til kommentar
Del på andre sider