Gå til innhold

s_18@CH: Honda Civic Coupe - Prosjekt EJ2.1

Ranger emnet


s_18@CH

Anbefalte innlegg

Utrolig fin bi:) ønsker deg all lykke med den... hadde likt å høre lyden fra potta:D åssen er det med hk da?:)

Det skal dere få vite den 21. eller 22. Juni ;) Da blir det bremsing og tuning på Bjørnstad bil :D

Stephan Skogen

Coupe Council Member # 39

Honda Civic Coupe EJ2.1

Honda Civic Coupe EJ2.1 NA D16Z6 SOHC VTEC (Swap/Prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 429
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

GROM bil som folk sier, Less is more :)

Åssen poleringsmiddel har du brukt?

Litt ot, men faen for ett kolosalt hus :D

Meguiars NXT Generation Tech Wax :) Synes den fungerer veldig bra :thumb

Og huset har en viss størrelse etterhvert ja:) Faderens prosjekt det der.

Stephan Skogen

Coupe Council Member # 39

Honda Civic Coupe EJ2.1

Honda Civic Coupe EJ2.1 NA D16Z6 SOHC VTEC (Swap/Prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interisert i nye lykter? Vil ødelegge stilen på bilen litt men :)

csg.jpg

Baklyktene ville vært pene på bilen din

fbb.jpg

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har da fått rådebank etter å ha kjørt ned til våler og tilbake til Ålesund i anledning Japsetreffet 200SX klubben hadde der.

Kom akkurat tilbake til Ålesund, og etter å ha hatt ca 7000rpm i 4. gir merket jeg en kraftig tikkelyd når jeg slakket av farten.

 

Har kommet til konklusjonen at det er ene rådelageret som sannsynligvis ikke har hatt rette klaringen, og har hatt kontakt med veiva.

Satser på å få tatt opp bilen, tappet olje og tatt ned oljepanna nå i helga.

Deretter blir det å sjekke lagrene, måle klaringer, og erstatte det som har gått.

Tror jeg skal gå over alle lagrene nær vi først er i sving, så jeg vet resten er ok.

 

Et lite skår i gleden dette, men greit at det skjedde nå, og ikke når vi står på rulla om 11 dager...

Skal vel få ordnet det i tide regner jeg med.

Stephan Skogen

Coupe Council Member # 39

Honda Civic Coupe EJ2.1

Honda Civic Coupe EJ2.1 NA D16Z6 SOHC VTEC (Swap/Prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7000 RPM i 4.giret?

 

Tør jeg spørre hvilken hastighet du var oppe i da? ;P

Alt for mye tror jeg... Første og siste gang, garantert. Problemet var at noe virket som det var feil.

Bilen ville ikke akse forbi en gitt hastighet virket det som, noe jeg der og da fant ut skyldes at nåla stopper på glasset.

Jeg må altså legge inn en spacer, slik at glasset kommer lenger ut.

 

Jeg er egentlig veldig glad for at dette skjedde akkurat nå!

Bilen skal på rulla til Bjørnstad neste Onsdag, og er veldig bra at det ikke skjedde mens den stod der, for da ruller jo pengene ut vinduet.

Forhåpentligvis er det ikke skade på veiva, slik at det holder å polere den litt samt å bytte ut lageret.

 

Satser på å få kiket på det i morgen. Har ihvertfall skaffet Plastigauge for å måle klaringene.

Stephan Skogen

Coupe Council Member # 39

Honda Civic Coupe EJ2.1

Honda Civic Coupe EJ2.1 NA D16Z6 SOHC VTEC (Swap/Prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg og Snoopy tatt bilen opp på bukker, og skrudd av bunnpanne etc...

Jammen ser det ikke ut til at lagrene var fine allikevel... Så ut som de er slitte helt normalt.

Tok noen bilder av veivlagrene, men rådelagrene så likedan ut.

 

Det jeg la merke til var at det var veldig mye sot i eksosportene... Et lag på 1mm ca rundt hele.

Kan det være at bilen går så rikt nå før tuning, at det klaker seg såpass opp at det begynner å lage lyd?

 

DSC02840.jpg

 

DSC02841.jpg

 

DSC02842.jpg

 

DSC02843.jpg

Stephan Skogen

Coupe Council Member # 39

Honda Civic Coupe EJ2.1

Honda Civic Coupe EJ2.1 NA D16Z6 SOHC VTEC (Swap/Prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi gjort litt diverse her...

 

Først målte vi klaringene til rådelagrene:

 

Sylinder 1

Nedre: ,038mm

Øvre: ,030-,035mm

 

Sylinder 2

Nedre: ,038mm

Øvre: ,030-,035mm

 

Sylinder 3

Nedre: ,038mm

Øvre: ,030mm

 

Sylinder 4

Nedre: ,038mm

Øvre: ,038mm

 

Resultatet var altså meget bra, med litt romslige lager, slik vi vil ha det.

 

Deretter tok vi så en kompressjonstest (på kald motor)... Denne viste 230, 195, 220, 160

Det viser seg at noe gjør at kompressjonen i sylinder nr.4 er lav. VI miistenker at det er noe galt med en av ventilene.

Selv etter justering av de kakler det, og kompressjonstesten sier jo sitt.

 

Det er derfor ut til at jeg bestiller meg nytt sett med ventiler, og litt diverse annet som omgir disse.

Må vel dermed også frese ventilsetene, få nye ventilstyringer, osv.

Første skritt blir å ta av toppen og se, deretter tar vi resten.

Tuningen blir da såklart utsatt til dette problemet er tatt hånd om.

Litt bilder av undersiden av motoren, rådelagrene, og måling av klaringer.

 

DSC02846.jpg

 

DSC02852.jpg

 

DSC02861.jpg

 

DSC02862.jpg

Stephan Skogen

Coupe Council Member # 39

Honda Civic Coupe EJ2.1

Honda Civic Coupe EJ2.1 NA D16Z6 SOHC VTEC (Swap/Prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår